072-3300504

שכר דיפרנציאלי, למי זה טוב?

אולמרט, "נעלה את שכר הלימוד באוניברסיטאות". הסטודנטים, הבהרנו לשר האוצר בפגישתנו היום כי לא נסכים להעלאת שכר הלימוד בשום צורה שהיא. יש ליישם את דו"ח וינוגרד במלואו, ללא שום ויתורים.

| 21-12-2005 10:26:00

הבחירות בפתח, ותעמולות הבחירות של המפלגות השונות מתפרסמות, כאשר על סדר היום הציבורי-התכנית למאבק בעוני.

על פי התוכנית של סיעת קדימה, נוסחת חישוב שכר הלימוד באוניברסיטאות תשונה לתשלום דיפרנציאלי – על פי יכולתו הכלכלית של הסטודנט. שכר הלימוד של כלל הסטודנטים יעלה ואילו סכומי המלגות וההלוואות המיוחדות לסטודנטים מאוכלוסיית מצוקה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אסף שגב, אמר בתגובה "מצער מאוד שהשר אולמרט מנסה למנף את מערכת הבחירות שלו על חשבון הסטודנטים בישראל, המממנים את לימודיהם בעבודות אבטחה, מלצרות ושטיפת רצפות. מגוחך פשוט להציע לפגוע דווקא בשכבות החלשות. אולי כדאי לחילופין להעלות את המס על הסיגרים ולמממן ממנו את הנזקקים..

יו"ר ארגון הסטודנטים במכללות, גל דאי ביקר את אולמרט, "פתרונו של אולמרט לבעיית העוני בהעלאת שכר לימוד, תנציח את הפערים בחברה, תעודד את מדיניות ה"מגיע לי" ורק דרך הצגת תעודות מסכנות, יוכלו הסטודנטים להגיע ללימודים. השכלה גבוהה היא נכס, הסיכוי האחרון של מדינת ישראל להציל את הצעירים מכישלונה של מערכת החינוך.

הצעתו של אולמרט אינה הצעה תקדימית, בשנתיים האחרונות היו מספר גורמים שהציעו לייקר את שכר הלימוד. שרת החינוך לימור לבנת, החליטה אשתקד להקים ועדה שתקבע שכר לימוד דיפרנציאלי באוניברסיטאות. השר מאיר שטרית ושר האוצר בנימין נתניהו.

חברי הכנסת תקפו את הצעתו של אולמרט, ח"כ פנינה רוזנבלום אמרה "כשרוצים לטפל באוכלוסייה חלשה, הדבר האחרון שיש לעשות הוא לפגוע באוכלוסייה חלשה אחרת.

שר החינוך לשעבר, ח"כ יוסי שריד אמר, בנימין נתניהו אומנם פרש מהאוצר, אבל הוא חי ובועט במשרד האוצר ושמו הנוכחי הוא אהוד אולמרט. אולי אולמרט איננו יודע, אבל הסטודנט הישראלי משלם יותר שכר לימוד מעל עמיתיו הסטודנטים באירופה. מי שמנהיג שכר לימוד דיפרנציאלי הופך את ההשכלה הגבוהה לעשירים בלבד".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד