072-3300504

המיטה של הדודה בלומה

אחרי סיבובי טלפונים, תלישת מודעות וראיונות משפילים אצל בעלי בתים, נכנסת סוף סוף לדירה משלך. לא ממש משלך, יש גם שני שותפים כך שלמעשה רק חדר אחד שלך. אה, כן, גם שליש סלון והמדף האמצעי במקרר. אז אחרי המאמץ מה צריך לדעת בכדי לסדר את החדר שלכם לנוחות מכסימלית?

יובל כרמי, אדריכל, מכון קווים | 19-12-2005 18:03:00

סוף סוף החלטתם לצאת מהבית של ההורים ואתם עוברים לגור במקום משלכם. הדבר הראשון שאתם צריכים להחליט, מיד עם הכניסה לדירה הוא איך לארגן את החדר.

רשימת המלאי הסטודניטיאלית האופיינית כוללת מיטה זוגית (תמיד צריך לשמור על אופטימיות. גם אם כרגע הכל יבש כמו מדבר סהרה, בצהרים, בעונה שחונה במיוחד... אה, שכח מזה), שולחן עבודה וכסא, ארון בגדים, ואולי גם ספריה קטנה. בדרך כלל אין הרבה אפשרויות לסידור החדר. עצה קטנה – אל תתייחסו לשקעי החשמל בזמן הסידור. קל יותר למשוך שקע אל השולחן מאשר לכווץ את השולחן אל השקע.

הרהיט הגדול ביותר הוא שימוקם ראשון, במקרה שלנו מדובר במיטה אותה תוכלו לקבל מהדודה בלומה מחדרה. היא שמרה את זה עד עכשיו לבן שלה אבל "לפולניה שהוא התחתן אתה לא נאה לישון על מיטה ממש כמו חדשה". אמנם אצל הדודה בלומה "כמו חדשה" זה אומר בת עשר שנים ומתקלפת, אבל לכם זה מתאים ובטנדר של אבא של השותף תוכלו להוביל אותה לדירה.

אחרי המיטה, הדבר החשוב ביותר הוא השולחן. הסטודנטים בארץ רק ישנים ולומדים (כן, בטח, בדרך כלל ישנים בזמן שלומדים). בכל זאת תגלו שאתם הולכים לבלות על השולחן לא מעט, כדאי מאד שהוא יהיה נוח.

ראשית עליכם לוודא מה אתם הולכים לעשות על השולחן. שאלו סטודנטים בפקולטה בה אתם עומדים ללמוד. השולחן הדרוש לסטודנט למתמטיקה שונה מאד מהשולחן הנחוץ לסטודנט לארכיטקטורה. לראשון מספיק מחשב ואקסל ולשני צריך מקום להדביק מודלים מקרטון. השולחן הוא רכישה שתלווה אתכם לאורך זמן. אם תתקמצנו ותתחילו עם שולחן המחשב הישן שגררתם מכיתה ט', מהר מאד תגלו את עצמכם יושבים בסלון, כותבים על הרצפה ומקללים את המרווחים שבין הבלטות.

שולחן נוח מינימאלי יהיה ברוחב 80 ס"מ ובאורך 120. לכל מי שעוסק במקצועות העיצוב וצריך לשרטט/ לחתוך/לצייר/להדביק ... נסו להשיג משהו גדול יותר. עדיף להגיע לפלטה ברוחב 100 ובאורך 180. אני יודע. זה ענק. אבל תאמינו לי, כשמדביקים גיליון A0 ויש בצד גם עפרונות, צבעים, מחשבון... אפילו זה לא יספיק והחדר כולו ישמש משטח עבודה. אם אין לכם כסף, תוכלו לקנות שני חמורים ופלטה באיקאה. לפתרון הזה יש יתרון נוסף מאחר וניתן לקפל הכל ולפנות מקום בחדר. מי יודע, אולי בכל זאת המיטה תתגלה כרהיט שימושי יותר משחשבתם.

שימו לב שעליכם להכין ליד השולחן שקעים לחשמל ולאינטרנט. הדבר הטוב ביותר הוא לקנות חוט מאריך שבקצהו מפצל לחמישה שקעים ולחבר אותו מהשקע הקרוב. למה חמישה שקעים? מחשב, רמקולים, רדיו, מדפסת, תנור ספירלה, מטען לסלולרי, מטען לפאלם, מטען לסוללות של המצלמה... זה אף פעם לא מספיק. את החוט תצמידו לקיר בעזרת מסמרים עם קרסים מיוחדים. כשאתם קונים את החוט מאריך, תבקשו מהטמבוריסט גם את זה. במידה ונראה לכם שלא צריך למסמר את החוט לקיר, חכו עד שתתקלו בחוט ותפילו את המחשב בפעם השנייה באמצע עבודה בלי Save ואז תעשו את זה.

עכשיו יש לכם חדר מסודר. אתם יכולים להתחיל את החיים כסטודנט. כלומר, אתם יכולים, אם לא אכפת לכם שהחדר מכוער כל כך. בשבוע הבא – איך להפוך חדר סטודנט ממוצע למקום ראוי למגורי אדם.


יובל כרמי, מדבר על החיים, על סטודנטים, על עיצוב ועל מה שביניהם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד