072-3300504

טיפים לטיול בתאילנד

בתאילנד תוכלו למצוא חופים טרופיים, מקדשים, שווקים אקזוטיים, ג`ונגלים, חיי כפר ועוד. אם חשקתם לטייל בלבד או רק לעבור בה בדרך ליעד נוסף, תאילנד זה המקום.

27-11-2005 16:24:00

תאילנד היא אחת מהמדינות הפופולריות ביותר בקרב התרמילאים באסיה - המזרח הרחוק כיעד ביניים המהווה מעבר בין איזורים שונים על פני הגלובוס וכן כיעד אטרקטיבי בפני עצמו. זוהי ארץ שמתאימה כמעט לכל סגנון טיול ולמטיילים בכל גיל.

לפני שמתחילים -
המידע שלפניכם נאסף ונכתב על ידי תרמילאים לשעבר. השתדלנו לספק מידע שיהיה גם מעשי, וגם חוויתי. אולם, יכולים להיות מקרים בהם תגיעו לעיר אשר המלצנו עליה בחום ותמצאו אותה כרועשת מדי, או לחילופין כמשעממת עד מאוד. כאן בא מקומן של התגובות, מהמטיילים לשעבר ומאלו שבדרך. אם יש לכם שאלות שלא נענו גם לאחר הקריאה, אנא שילחו לנו, נשמח לענות לכם ולעדכן באתר את המידע הנוסף. אותו דבר לגבי התרמילאים לשעבר - דעתכם והערותיכם חשובות לנו.

ובנימה אישית:
הנציגות הישראלית מאוד מורגשת בתאילנד. בהרבה מהמקומות, לא תרגישו מנותקים. שלטים רבים בעברית המציעים לכם את העיסקה הכי טובה ועוד ועוד. ומאידך, שמם הרע של הישראלים מהדהד בתאילנד למרחוק. יותר ויותר בעלי גסט האוס לא מוכנים להלין ישראלים, והרבה מוכרים יסרבו למכור לכם לאחר שיזהו שאתם ישראלים. הכל בגלל חוצפת הישראליות, שעליה כבר נאמר כל כך הרבה. אז אולי זו הזדמנות להעלות את הנושא פעם נוספת, אמנם התמקחות היא חלק מהעניין, והישראלים הם לא פראיירים, אך אל תשכחו, אתם האורחים. נהגו בכבוד כלפי המארחים שלכם, אל תקימו מהומות, אל תזלזלו במינהגים מקומיים, ובקיצור, היו בני אדם.

גבולות ומעברי גבול:
תאילנד גובלת בקמבודיה, לאוס בורמה ומלזיה. מכיוון שהכניסה לישראלים למלזיה אסורה נתמקד בשלושת המדינות האחרות.

לאוס:
המעבר הראשי ללאוס הוא ה-Friendship Bridge ליד ויאנטיין. מבנגקוק יוצאים אוטובוסים, אוטובוסי תיירים ורכבות מדי ערב, ומגיעות מוקדם בבוקר אל Nong Khai שבצד התאילנדי של הגבול. מעברי גבול נוספים: בצפון - מעבר - Chiang Kong-Huay Xai (אליו מגיעים מצ`אנג ראי בתאילנד, ניתן לשלב עם טיול לצפון תאילנד). בדרום - מעבר Chong Mek, כשעה מ-Pakse שבדרום לאוס. מעברים חדשים קיימים ב-Mukdahan שליד Savannakhet וב-Nakhon Phanom ליד Tha Kek.

בורמה:
מותר לעבור אל בורמה רק לכמה שעות. בשביל טיול של ממש בבורמה חייבים טיסה. בורמה ליום אחד: מעיירה MAE SAI (מה סאי) הנמצאת בנקודה הצפונית ביותר בתאילנד. ניתן לעבור אך ורק לעיירה הבורמזית הסמוכה (צמודה למעבר הגבול) ללא שום יכולת לצאת מהעיירה. בדר`כ עושים זאת כאשר רוצים להאריך את הויזה בתאילנד.

נוהל המעבר:
באם אתם רוצים זו לחדש את הויזה לתאילנד, אתם צריכים להגיע (אופנוע, מונית או טנדר מאיזור הגשר) אל משטרת ההגירה לזרים. כאן תקבלו אישור יציאה מתאילנד. חוזרים לגשר ועוברים ישירות על הגשר למינאמר (בורמה). בצד הבורמזי, דלת שנייה, מוסרים את הדרכון+ 5 דולר ארה`ב. בחזרה לתאילנד תקבלו בחזרה את הדרכון, ובצד התאילנדי בבודקה הראשונה בצד שמאל- ששייכת למשטרת ההגירה - מוסרים את הדרכון בליווי טופס ITM שתקבלו, והדרכון יוחזר לכם עם חותמת שהייה לחודש נוסף. כשחוזרים מבורמה לתאילנד שמים לב לשלט מעניין במיוחד בכניסה: "באם אתה מעוניין לחזור חי לארצך -תדאג שלא יהיה איתך ועימך סמים!" על החתום: משטרת תאילנד- היחידה ללוחמה בסמים.

קמבודיה:
אוטובוסים יוצאים מבנגקוק אל שני מעברי הגבול היבשתיים שבקמבודיה- פנון פן וסיאם ריפ.

מתי כדאי לנסוע:
באופן כללי העונה המומלצת לטיול בתאילנד מתחילה בחודש נובמבר ונמשכת עד פברואר אז הטמפרטורות סבירות וכמות הגשמים כמעט ואפסית. החל ממרץ מתחילה העונה החמה שנמשכת עד יולי ואחריה מתחילה העונה הגשומה עד אוקטובר. עם כל זאת ניתן לטייל בתאילנד במשך כל ימות השנה.

אין תמונה

ויזה וטלפונים שכדאי לדעת
ויזה:
ויזה ל-30 יום ניתנת חינם בשדה התעופה או במעברי הגבול בכניסה למדינה. במידה והמטייל רוצה לשהות בתאילנד מעל 30 יום או שאין ברשותו כרטיס המורה על תאריך עזיבה של תאילנד, עליו לרכוש ויזה באופן הבא. ויזה זו עולה 65 ש"ח, חובה לממש אותה בטווח של שלושה חדשים מיום הוצאתה וניתן באמצעותה לשהות בתאילנד עד חדשיים. ניתן להאריך אותה לחודש נוסף בתאילנד (בשד"ת או במעברי הגבול יפנו אתכם אל משרד ההגירה הרלוונטי בו עושים זאת). את הויזה מבקשים בשגרירות תאילנד בישראל. יש להצטייד בדרכון המטייל, עותק מצולם של הדרכון, המטייל לא חייב להגיע בעצמו. השגרירות פתוחה לבקשות ויזה בימים ב-ו, משעה 9:00 עד 12:00. הויזה מוכנה למחרת הבקשה להוצאתה (כמובן שאם מבקשים ביום שישי היא מוכנה ביום שני). כן, זה נכון- אם פג תוקף הויזה שלכם, לא תהיה לכם ברירה אלא לצאת מהמדינה ולחזור אליה לצורך הארכת התוקף לחודש נוסף, לפחות זה לא עולה כסף).

שגרירות ישראל בתאילנד:
שגרירות ישראל שבבנגקוק נמצאת בכתובת:כתובת: Ocen Tower 25th Floor, 75 Sukumvit Soi 19 Bangkok 10110 Thiland טלפון: 6622049200/1/2פקס: 6622049255

שגרירות תאילנד בישראל:
כתובת: שדרות שאול המלך 21 תל אביבטלפון: 036958980 פקס: 036958991- 035244277

בתי חב"ד
בתי חב"ד קיימים בבנגקוק ובצ`אנג מאי.

כסף, כסף, כסף
מזומנים, כרטיסי אשראי והמחאות נוסעים:
מזומנים: העיקרון פשוט, אין ביטוח, ובמידה ויגנבו את כספכם (סיטואציה לא נדירה), הוא לא יוחזר ולכן רצוי להימנע מלהחזיק כמויות גדולות של מזומנים.
המחאות הנוסעים של ויזה תומס קוק ואמריקאן אקספרס מוכרות ומקובלות, ניתן להמיר את ההמחאות למזומן בבנקים או בסוכנויות קטנות. מומלץ לקחת שטרות של סכומים קטנים ולהחליף כל פעם 50-100 דולר.
כרטיסי אשראי: לא בכל מקום תאילנד ישנם כספומטים. ניתן להוציא כסף בבנק עצמו, באמצעות פקיד הבנק. אולם, מכיוון שלא בכל מקום מכירים בכרטיסי האשראי, זה אומר שתצטרכו בכל פעם למשוך סכום גדול, וכל העניין נהייה מסורבל ולא בטוח. את כרטיס האשראי כדאי לקחת בכל מקרה, למקרים של חריגה מהתקציב, טיסות לא מתוכננות ועוד.

כמה כסף לקחת?
תאילנד היא מדינה זולה, עלות המחייה בתאילנד נעה בין 500 ל- 700 דולרים אמריקאיים לחודש.

מטבע:
המטבע התאילנדי הוא הבאט. כל באט מתחלק ל-100 סאטאנג. יש מטבעות בערכים של 25 ו- 50 סאטאנג, וכמו כן מטבעות בערכים של 1,5 ו-10 באט. השטרות מצויים בערכים של 10, 20, 50, 100, 50, ו-1000 באט. לשמחתכם, המספרים על השטרות מופיעים בצורתם המקובלת במערב ובנוסף ככל שערך השטר גבוה יותר, כך גדול יותר שטחו.

שפה, תקשורת ואוכל
שפה:
בתאילנד אין בעיה להסתדר, רוב התאילנדים שמתעסקים עם תיירות דוברים אנגלית ברמה מספקת כנ``ל לגבי השלטים והכתובות. מה גם שלישראלים יש פרוטקציה ובשל כמות התיירים הגדולה מישראל רוב התאילנדים דוברים גם את שפת הקודש.

תקשורת:
הקידומת הבינלאומית של תאילנד היא 66, הקידומת של בנגקוק היא 2. הדואר האלקטרוני תופס תאוצה גם בתאילנד, ממש כמו בכל המזרח הרחוק. כיום בבנגקוק ובצ`אנג מאי ניתן למצוא הרבה מאד בתי קפה המאפשרים גישה לאינטרנט ובכמה מהמקומות יש כבר פונטים עבריים מה שנותן את האפשרות להקליד בכיף את המכתב לסבתא בשפת הקודש.
דואר: ניתן לקבל דואר בסניף הדואר המרכזי, אולם הכי נוח לבקש לשלוח לבית חב``ד בבנגקוק (ראו פרוט בפרק בנגקוק).

אוכל:
בתאילנד תוכלו למצוא הכל. הכי מומלץ לאכול בדוכני הרחוב. פירות ירקות ובשר מוקפצים על האש, או אולי תעדיפו בננות מטוגנות בפאנקייקים, או בגרסתם התאילנדית- לוטי. בנוסף תוכלו למצוא במסעדות רבות אוכל סובב עולם, אם זה אורז מוקפץ על שלל סוגיו או אוכל ישראלי של אמא. ולסיום, תוכלו למצוא הרבה מרשתות המזון המהיר המוכרות כמו פיצה האט (עם אננס) מקדולנדס ועוד.

תחבורה
תחבורה למרחקים ארוכים:
רכבת: הרכבת בתאילנד היא יעילה נקייה ונוחה עם חמישה קווים עיקריים ליעדים המרכזיים המדינה. הנסיעה בה היא יותר בטוחה אולם עליכם לקחת בחשבון כי היא גם לוקחת יותר זמן. הרבה מהתרמילאים נוהגים לנסוע במחלקה השנייה עם סליפר. סליפר הם אותם קרונות שינה שנפתחים בלילה ובמשך היום נסגרים על מנת שיהיה ניתן לשבת (למעט הסליפר התחתון שהוא בעצם הספסל התחתון).
אוטובוסים מאורגנים: כמו בכל מקום גם כאן בתאילנד הרבה מהנסיעות הארוכות ליעדים הפופולארים (איים, צפון) נעשות בנסיעות לילה באוטובוס. אל הנסיעה נרשמים דרך סוכנויות הנסיעות הפזורות בכל מקום כמעט.

בנגקוק והסביבה
מקדשים ססגוניים לצד מרכזי קניות ממוזגים, שווקים צפופים -חלקם צפים וניחוחות מטעמים מתובלים היטב- את כל אלה פורשת בנגקוק ועוד הרבה יותר.

עבור רוב התרמילאים בנגקוק מהווה את התחנה הראשונה בטיול במזרח ומשמשת כתחנת מעבר בדרך למדינות השונות כמו אוסטרליה, ניו-זילנד, לאוס, בורמה ועוד.

רוב התרמילאים שמגיעים לבנגקוק מסמנים את איזור באנגאלמפו כיעד ראשי להתמקמות ראשונית בבנגקוק. באיזור זה נמצא הרחוב המפורסם והפופולרי ביותר בקרב התרמילאים הישראלים - הקאו-סאן. המקום הומה אדם ובהתאמה מספק מסעדות רבות וכן מקומות לינה למכביר.

בנגקוק היא עיר מודרנית חיה ותוססת. בצד זה יש לזכור, כי היא אחת מהערים בעלות זיהום האוויר הגבוה בעולם (מה שמסביר את המצאותם של כיסויי הפנים על חלק מתושבי המקום והתיירים כאחד). אולם, מעבר ללחות ולזיהום האוויר, צריך להודות שיש גם משהו חיובי (לפחות אחד) בבנגקוק ואלו הם המחירים הנמוכים, הלינה בחצי חינם, ארוחות השחיתות בזיל הזול והבגדים והמזכרות במחירים מאוד זולים.

דרום תאילנד - האיים
איי תאילנד, החופשה המושלמת, ים בצבע טורקיז, חול לבנבן מושלם, עצי קוקוס, ארוחות דגים משובחות בערב, שייקים משלל פירות העונה ופנקייק בין לבין – ברוכים הבאים לגן העדן. אז לאיזה אי כדאי לנסוע? בואו נעשה קצת קצת סדר בבלאגן.

ניתן לחלק את האיים לשלוש קבוצות:
1. האיים והחופים הקרובים לבנגקוק.
2. האיים והחופים מדרום מזרח היבשת.
3. האיים והחופים מדרום מערב היבשת.
בכל קבוצות איים אלו אפשר לעשות בטן-גב ולהנות.

צפון תאילנד
לגלות עולם נסתר של בני שבטים שמשמרים מסורות עבר, ג`ונגלים ירוקים שמזמנים טרקים חוויתיים, רפטינג, וכל המידע על צ`אנג מאי, צ`אנג ראי ומשולש הזהב- צפון תאילנד.

ברוכים הבאים לצפון תאילנד
אם אל בנגקוק מגיעים בדרך ממקום למקום ואל האיים מגיעים על מנת בעיקר לנפוש ואולי גם קצת לצלול, אל אזור הצפון מגיעים לרוב על מנת לערוך טיולים. עבור מטיילים רבים הטיולים בצפון מהווים צוהר אל העולם הקסום של השבטים הבודהיסטים אשר מהווים עשירית מאוכלוסיית הצפון. שבטים אלו שימרו את אורחות חייהם המסורתיים דבר אשר מבדיל אותם משאר בני תאי הסובבים אותם. למטיילים אשר חשים נקיפות מצפון עקב החדירה לעולם השבטים, יש מספיק אטרקציות שונות ועצמאיות.

האזור הוא אזור ג`ונגלים אחד גדול מה שהופך אותו סביבה מתאימה לטיולי ג`יפים, טרקים רגליים וטיולי אופנוע. לא רק עבורכם הטיול יהווה את הפעילות המרכזית בצפון, הדבר הוא גם מבחינת התאילנדים, מה שלא תעשו, לאיזה גסט-האוס שלא תלכו, המטרה הסופית תהיה תמיד ההרשמה שלכם לאחת מחבילות הטיול.

יש מספר יעדים עיקריים אליהם מגיעים ומשם יוצאים אל אותם טיולים ובהם נכללת קודם כל צ`אנג מאי, שהיא העיר הגדולה ביותר (והממוסחרת ביותר) ובהמשך צ`אנג ראי, הכפר פאי ועוד ועוד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד