072-3300504

יערות הגשם וקולומביה

יערות גשם רבים ועשירים, ג`ונגלים, טרקים מדהימים, ערים גדולות, חופים קריביים טרופים. פרק זה יעסוק במידע כללי לנוסעים לקולומביה- תחבורה, כסף, שגרירויות ועוד.

מורן שר - אתר "למטייל" | 27-11-2005 15:53:00

קולומביה היא מדינה מדהימה מבחינת נופים ומגוון אפשרויות ובילויים. ניתן למצוא שם יערות גשם רבים ועשירים, ג`ונגלים, טרקים מדהימים, ערים גדולות, חופים קריביים טרופים ועוד.

מבחינת בטחון, המדינה ידועה בסכנותיה - גרילה, חטיפות וסמים. אז יש צורך להזהר, לא מסתובבים בלילה בערים גדולות, נמנעים מנסיעות ארוכות ונסיעות לילה באוטובוסים (במיוחד בדרום קולומביה) ואם נזהרים אפשר לטייל בה בכיף.

האנשים בקולומביה הם אנשים חמים, נדיבים ועוזרים להפליא. בדרך כלל ניתן להעזר בבעל המלון בכל דבר, החל ממידע שוטף וכלה בסגירת נסיעות, ביקורים וטרקים למיניהם.

קולומביה גובלת באקוודור, פרו, ברזיל וונצואלה. כמו כן בים הקריבי בצפונה. השפה המדוברת בקולומביה היא ספרדית, אך יחסית לשאר דרום אמריקה, הספרדית מבוטאת שונה וכמו כן מהירה מאד.

לפני הטיול
אם בתכנון להגיע לקולומביה ישירות מהארץ, מומלץ לנסות לרכוש
את חבילת הטיסות בארץ. אם נוחתים בבוגוטה, מומלץ לדעת את מקום הלינה מראש ולקחת מונית ישירות לשם.

אין תמונה

תקשורת וטלפונים חשובים
תקשורת:
מבחינת אינטרנט, קולומביה לא מפותחת כמו מדינות אחרות באזור, האינטרנט יקר ואיטי יחסית למדינות בדרום אמריקה, קשה למצוא מחשבים מהירים וכמעט תמיד נתקלים בתקלות טכניות ועם החיבור לקווים. מבחינת טלפונים, בחלק מהטלפונים הציבוריים נדרש מטבע בכדי להשתמש בכרטיס החיוג אך לא בכולם. בדרך כלל, בבתי המלון, עבור תשלום סמלי אפשרי להשתמש במכשיר הטלפון של המלון עם כרטיס החיוג.



שגרירות ובית חב"ד:
- שגרירות ישראל בקולומביה - בניין קקסדק (EDIF. CAXDAC) ברחוב 35 מספר 7-25 קומה 14.טלפון: 005712186680 פקס: 005712877783
- בית חב"ד בקולומביה - רחוב 94 מספר 9-52. טלפון: 005716358251ניתן לקבל דואר ב:adpostal oficina centro internacional - kra 7 x calle 27

טלפון ציבורי

כסף ועלויות
המטבע בקולומביה הוא פזוס קולומביאנים. 2210 פזוס קולומביאנים שווים לדולר אמריקאי אחד, נכון לספטמבר 200. ניתן לטייל עם המחאות נוסעים (טרוול צ`קס), אין בעיה של פריטתם בכל בנק או משרד החלפות כסף (CASA DE CAMBIO), ההמחאות המוכרות והמקובלות ביותר הן של אמריקן אקספרס.
כמו כן ניתן לטייל עם כרטיס אשראי, כמובן שזה פותח את האפשרויות להוצאת כסף בשעות/ימים שהמשרדים והבנקים סגורים (צריך רק לזכור שעל משיכת כסף מחו"ל משלמים 2.5$ לבנק בארץ). הכרטיס המועדף, המוכר והמקובל ביותר הוא ויזה.

בקולומביה, בשונה ממדינות אחרות בדרום אמריקה, השער שיינתן בבנק, תמיד יהיה גבוה מהשער במשרד להחלפת כסף ובניגוד למקומות אחרים שעל טרוול צ`קס מקבלים שער נמוך יחסית, בקולומביה, להחליף טרוול צ`קס זה הערך הכי גבוה (יותר מדולרים במזומן). דבר חשוב נוסף בקשר לפריטת כסף הוא שלעולם אסור לפרוט ברחוב אצל חלפנים, הכסף שהם יתנו ייתכן (ולרוב קורה) שהוא מזוייף. כמו כן, הם יודעים לרמות בספירה ומיד אח"כ נעלמים. ההוצאות בחודש ממוצע בקולומביה למוצ`ילר (תרמילאי בספרדית) הן 600-700$, נכון לאוגוסט 2000.

תחבורה ומעברי גבול
תחבורה:
הדרך הבטוחה להתניידות בקולומביה היא בטיסות פנימיות, בדרום ובמרכז מומלץ להמנע מנסיעות באוטובוסים, במיוחד מנסיעות ארוכות ונסיעות לילה. ניתן לקנות באחת מהמדינות השכנות ויזה פנימית (חבילה של טיסות פנימיות בתוך מדינה אחת), החבילה יוצאת זולה יחסית (ביולי-אוגוסט 2000 המחיר היה בסביבות 250$ לארבע טיסות בתוך קולומביה עם חברת התעופה AVIANCA, אך כמובן שיש עוד אפשרויות - בדרך כלל, הדילים האלו יימצאו בחברה זו).

מעברי הגבולות בקולומביה:
יש לברר בשגרירות את שעות פתיחת המשרד בגבולות, כמו כן יש לקחת בחשבון שבמעברי גבול, בכניסה וכמו כן ביציאה מקולומביה נערכות בדיקות מקיפות לציוד. ביציאה מהמדינה בטיסה, ישנו מס בשדה התעופה על סך 30$. נכון לאוגוסט 2000 אין צורך בהוצאת ויזה.

מסוק

אזורים בקולומביה
בוגוטה והמרכז - עיר הבירה, יפה ומודרנית, בניינים קולוניאליים, עיר מסוכנת במקצת אך מיוחדת מאד, נחשבת לאחת הערים החשובות ביותר באמריקה הלטינית. כל האזור הוא הררי ובתוך יערות גשם. החודשים המומלצים לבקר הם מאי עד אוקטובר.

צפון קולומביה והחופים הקריבים - מהעיר קרתחנה זו הדרך הטובה ביותר לחקור את האזור, שהוא מקסים, החופים הקריבים הטרופים, הפארקים הלאומיים, טרקים וצלילה. בקיצור, מנוחה וכיף….

דרום קולומביה - אזורי גידול קפה רבים, ערים קולוניאליות יפות.

צפון קולומביה
אזור הצפון של קולומביה הוא אזור מדהים בעל אקלים טרופי, המאופיין בחופים קרביים. מבחינה גיאוגרפית הוא קרוב יותר למרכז אמריקה מאשר לדרום היבשת. העונות המומלצות לבקר באזור הן מאי עד אוקטובר כיוון שלאחר מכן מתחילה העונה הגשומה והסיכויים להיתפס בים כשיורד גשם, הם גדולים, (לא שאין הפתעות גם כך).

אין תמונה

בוגוטה
בוגוטה, בירת קולומביה, מחולקת לשלושה חלקים עיקריים: העיר התחתית שהיא האזור המסחרי, אזור המשרדים והבנקים. זהו אזור מפותח ומודרני; המרכז ההיסטורי (La Candelaria), שבו ניתן למצוא שרידים לתרבות הטרום-קולומביאנית והאזור הצפוני שהוא האזור העשיר יותר.

העיר התחתית מלאת חיים ויפה, היא מעין עירוב של סגנונות ותקופות. המקום מלא חיים והרחובות תוססים. המרכז ההיסטורי הוא אזור מאד מעניין, מלא ניגודים בתוכו - מצד אחד ניתן לראות מבנים מודרניים וחדשים ומצד שני נמצאים שם מבנים עתיקים מימי האינדיאנים הקולומביאנים, אך גם מבנים אלו משומרים במצב מצויין.

במשך היום די בטוח להסתובב באזור, אך בלילה ובשעות הערב יש צורך לשים לב. בצפון העיר נמצאים בתי המלון, המסעדות ומקומות הבילוי המפוארים יותר. כדאי להימנע מלהגיע לאזור דרום העיר, כיוון שזה אזור העוני.

אין תמונה

דרום קולומביה
אזור דרום קולומביה הוא אזור מגוון מבחינת נופים הוא כולל את ביצות האמזונס, הרי געש, עמקים ולגונות לצד ערים גדולות כגון: קאלי, טומקו, סן אגוסטין ואחרות.

החודשים המומלצים לביקור הם נובמבר - מרץ, חודשים אלו הם מהיבשים בשנה, אך בעקרון גשום תמיד.

על קו החוף, נמצאת עיר המחוז טומקו Tumaco. מחוז זה שונה משאר קולומביה - סגנון הבנייה שונה והאוכלוסייה שונה. זהו אזור עני מאוד בעל בעיות באספקת מים וחשמל. המיוחד בעיר טומקו הוא הדיסקוטקים המיוחדים, ישנם דיסקוטקים למוסיקת נשמה, מוסיקה אפרו- אמריקאית ומוסיקה דרום אמריקאית.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד