072-3300504

ברזיל

ברזיל היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, חופים טרופיים, טרקים, ביצות וג`ונגל האמאזונס. ארץ שצופנת בחובה הכל מכל. בפרק זה תוכלו לקרוא על דברים כללים שכדאי לדעת לפני שנוסעים-בטיחות ואזהרות, כסף ועלויות, תחבורה, תקשורת, שגרירויות ועוד.

מורן שר, אתר "למטייל | 27-11-2005 14:47:00

ברזיל מוכרת במחשבותיהם של רבים בתור שילוב של היערות המרהיבים הראשוניים - עם האמאזונס האדיר. במוחות אחרים מוכרת ברזיל בתור מדינת נופש שלווה וחופים מדהימים. איפשהו באמצע מוצאים התיירים את ברזיל - מיוחדת, מלאת שמחה וחיים ובלתי נשכחת.

זוהי המדינה הכי גדולה בדרום אמריקה והחמישית בגודלה בעולם. היא מכסה כמעט חצי מהיבשת. משתרעת על 8.5 מליון קמ"ר. למרות שהפורטוגזים נתנו לברזיל את השפה והתרבות, שנים של התנחלויות, עבדות והגירה הפכו את ברזיל לכור היתוך דתי, תרבותי וחברתי. כיום ברזיל נמצאת תחת השפעה אירופאית, אפריקאית ואסייתית.

אקלים
החורף בברזיל נמשך מיוני עד אוגוסט, אבל קר באמת נהייה רק דרומית לריו. הקיץ נמשך מדצמבר עד פברואר - מזג האויר חם ולח. גשמים פתאומיים אפשריים תמיד, בגלל מזג האויר הטרופי.

גבולות
ברזיל גובלת עם כל מדינה בדרום אמריקה, למעט צ`ילה ואקוודור שלא נוגעות בה. מעברי גבול די נוחים כיוון שהמדינה די מתקדמת. אין מיסים מיוחדים בשדה התעופה - בכניסה או ביציאה ממנה. רוב אוכלוסיתה מרוכזת בערים הגדולות.

בטחון
מבחינת בטחון ישנם איזורים עשירים בהם יותר בטוח להסתובב, אך ברמת העקרון זו לא מדינה סימפטית במיוחד מבחינת בטחון אישי. עדיף לא להסתובב לבד ברחובות ולא במקומות מפוקפקים. עדיף להשאיר כסף ומסמכים במלון (אם יש כספת, זו האפשרות הטובה ביותר). עד יוני 2000 היה לישראלים צורך בויזה בכדי להכנס לברזיל. כיום לא צריך.האנשים בברזיל חמים מאוד ואוהבים. אנשים שמוכנים לעזור בכל דבר.

מטבע, שפה ותחבורה
מטבע:
המטבע הברזילאי הוא ריאל חדש. 3.5 ריאל הם דולר אחד. (נכון לסוף 2002) ברזיל היא לא בין המדינות היקרות ביותר דרום אמריקה, אך לא זולה. במיוחד בתקופת הקרנבל. העלות הממוצעת לחודש בברזיל היא 700-600 דולר. ניתן לטייל עם המחאות נוסעים (טרוול צ`קס), אין בעיה של פריטתם בכל בנק או משרד להחלפת כסף Casa de Cambio, כשבדרך כלל השער שינתן בבנק גבוה יותר. ההמחאות המוכרות והמקובלות ביותר הן של אמריקן אקספרס. כמו כן ניתן לטייל עם כרטיס אשראי, צעד הפותח את האפשרות למשוך כסף בשעות/ימים שהמשרדים והבנקים סגורים. (צריך רק לזכור שעל משיכת כסף מחו"ל משלמים עמלה בסך 2.5$ לבנק בארץ). הכרטיס המועדף, המוכר והמקובל ביותר הוא ויזה. כמו כן כדאי לדעת שהשער הגבוה ביותר מתקבל בהחלפת טרוולים.כדאי לזכור שתמיד עדיף להסתובב עם כמה שפחות כסף במזומן, עדיף להשאיר את הכסף בכספת שבמלון אם יש, מאשר להסתובב עם כסף על הגוף.

שפה:
השפה המדוברת היא פורטוגזית, שלא כמו כל מדינות דרום אמריקה האחרות.

תחבורה:
התחבורה הציבורית היא ברמה די גבוהה, הכבישים מסודרים, סלולים וטובים. האוטובוסים ברמה גבוהה, אבל הנסיעות מאוד ארוכות ומאוד יקרות.

ריו דה ז`נירו
"קשה לאדם לגרום לעיר להיות ראויה לסביבה כמו זו שהעניק הטבע לריו" - ג`יימס ברייס על ריו דה ז`נירו. העיר נמצאת באחד המקומות היפים בעולם - בין הים לבין ההרים. ריו, זו אחת הערים הצפופות בעולם, אך יחד עם זאת העיר מלאת שמחת חיים, החופים מדהמים, האנשים אוהבים לשתות בירות, ולשחק כדורגל. שמחת החיים הזו ניכרת בעיקר בזמן הקרנבל.

אגן האמאזונס
האמאזונס זוהי מערכת ענקית של נהרות ויערות המכסה שטח של למעלה ממיליון וחצי קמ"ר שחלקה הגדול עוד לא נחקר. על השטח הגדול הזה מתגוררת אוכלוסיה המונה כשני מליון איש בסך הכל.

הערכות החוקרים קבעו כי מתוך 15,000 סוגי היצורים שקיימים באמאזונס, אלפי סוגים של ציפורים, דגים ויונקים טרם סווגו. חיות מוכרות בשטחי האמזונס הן: יגואר, טפירים, קופי עכביש, ארמדילו, קיימנים, תנינים, דולפיני נהר ואנקונדות. בין עופות היער נראים גם טוקנים, תוכים, נצים ועוד.

ישנם מעל 1800 סוגי פרפרים, יותר מ-200 סוגי יתושים ודגים כמו פירנאות, צלופחים חשמליים ועוד. אין זה פלא כי ברשת עניפה זו של בעלי חיים, החוקרים אינם מצליחים לזהות את כל מיני היצורים

דרום ברזיל
בעיר סאו פאולו Sao paulo העיר הגדולה ביותר דרום אמריקה (והשלישית בגודלה בעולם) חיים יותר מ-19 מליון אנשים. צמיחתה בשנים האחרונות גרמה לבעיות חברתיות ותעבורתיות רבות- למשל: פקקי תנועה, זיהום אוויר ומחסור בדיור. זוהי עיר קשה להתמצאות אך מערכת הרכבת התחתית מקלה קצת את הקושי. בשביל תרמילאים אין לה הרבה מה להציע, היא עיר גדולה ומודרנית ואם אין חברים או משפחה לבקר שם, אין סיבה ממשית לבקר בה….

צפון ברזיל
צפון ברזיל מאופיינת בערים רבות וקטנות, על החוף ובתוך היבשה יותר, ערים תיירותיות ומלאות חיים.

בכיוון אזור בהייה, נמצאת בירת האזור סלבדור Salvador de Bahia העיר משופעת בתרבויות דתיות שונות, המון בניינים הסטוריים, כנסיות יפות, מנזרים וטירות. ישנו גם מוזיאון אפרו-ברזילאי מיוחד והחופים המדהימים, הקושי היחיד הוא באיזה לבחור… מפורסם מאוד בה הוא הקרנבל שמושך תיירים רבים, כמו מסיבה גדולה כשיותר מ-140 קבוצות מוסיקה מאורגנות מתפזרות ברחובות. המבקרים קונים חולצה שנקראת Abada הייחודית לקבוצה מסויימת וכך יכולים להשתתף בחגיגות שלה. (מחיר חולצה יכול להגיע ל-350 דולר…).

גבולות ברזיל
מפלי האיגווסו Foz do iguacu -
רוב המטיילים מגיעים לאזור זה בכדי לראות את מפלי האיגווסו. העיר עצמה מסוכנת מעט. העונה הטובה לבוא לראות את המפלים היא מאוגוסט עד נובמבר, אז המים לא גואים ומציפים את שבילי ההליכה. מפלי האיגווסו נמשכים לאורך 2.5 מייל, גובה המפל הוא 82 מטרים. הם מתחלקים ל-275 מפלים קטנים יותר.

אל המפלים אפשר להגיע באוטובוס שנקרא קטרטס Cataratas האוטובוס יעצור בכניסה על מנת לאפשר לנוסעים לשלם את התשלום (1.5 דולר, נכון למרץ 2000). האוטובוסים יוצאים בין 8:00-18:00 כל שעתיים מהתחנה המרכזית, בסופי שבוע כל 40 דקות. האוטובוס האחרון חזרה יוצא ב-19:00.

קרנבל בסלבדור
כל מה שרציתם לדעת על הקרנבל בסלבדור ולא העזתם לשאול: איפה מוקדי ההתרחשות, איפה קונים כרטיסים, מה הם קמרוצ`י ו-בלוקוס, כיצד רוכשים חולצות לבלוקוס, וכל הסידורים של לפני ואחרי. לקרוא, לגזור ולצאת לחגוג!

הקרנבל בסלבדור הוא ללא ספק המסיבה הגדולה בעולם - שישה לילות וימים של ריקודים וחגיגות ללא הפסקה, לצלילי מוזיקת AXE קצבית עד אור הבוקר. הקרנבל נמשך מיום חמישי ועד שלישי כאשר שבת הוא יום השיא. שער הריאל לדולר ב-2005 היה 2.7.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד