072-3300504

צלילה בשונית המחסום הגדולה

The Great Barrier Reef (שונית המחסום הגדולה) משתרעת על שטח עצום של למעלה מ-2,000 ק``מ ומונה מספר רב של איים קטנים. הצלילה בשונית היא חוויה שלא מן העולם הזה.

19-10-2005 14:05:00

על הריף העצום בגודלו מול חופיה המזרחיים של אוסטרליה - דובר כבר רבות.
The Great Barrier Reef (שונית המחסום הגדולה) משתרעת על שטח עצום של למעלה מ-2000 ק"מ ומונה מספר רב של איים קטנים שלחלקם ניתן להגיע. ערים כגון: טאונסוויל (Townsville), קיירנס (Cairns) ופורט דגלס (Port Douglas) הממוקמות מול הריף מונות מספר לא קטן של מועדונים המציעים מגוון רחב של חבילות צלילה/קורסים לתיירים הפוקדים את חופיה של קווינסלנד מדי שנה.

לא משנה היכן תבחרו לצלול, חשוב בראש ובראשונה לרכוש ביטוח בארץ שמכסה צלילה. על כל מקרה של פגיעה ואפילו הקטנה ביותר שנגרמה בצלילה,או בכל סוג של ספורט אקסטרים אחר,פוליסת הביטוח לא תכסה את ההוצאות הרפואיות שלכם אם לא רכשתם ביטוח מורחב מהרגיל.לכן, חשוב לציין בעת רכישת הביטוח את רמת הסיכון.לבעלי רשיונות צלילה חשוב לוודא את תוקפו של הביטוח דרך ההתאחדות הישראלית לצלילה ולצרף אישור רפואי(רצוי באנגלית).זה אינו פוטר אתכם מלהרחיב את הפוליסה.

בחרתי בקיירנס, עיר מאוד תיירותית המציעה כמעט את כל סוגי ספורט האקסטרים. ענף הצלילה מאוד מפותח במקום ולחובבי הצלילה ניתנת הזדמנות פנטסטית כמעט בכל ימות השנה לבוא ולראות עולם תת מימי יפיפה. רצועת החוף מול העיר משתרעת לאורך של 25 ק"מ כשמהפיר המרכזי יוצאות בכל יום מספר יאכטות ממועדוני צלילה שונים.

אין תמונה

צלילה למעמקים
העונה העמוסה היא בחודשי הקיץ בין אוקטובר לדצמבר, לפני גשמי המונסון. בחודשים אלו הראות מקסימלית 20-30 מטרים (אפילו עד 50 מטרים) וטמפרטורת המים נוחה למדי. יש לציין כי גם בעונה היבשה, בחודשים מאי עד ספטמבר, טמפרטורת המים נוחה וניתן לצלול ללא כל בעיה.

בין החודשים ינואר לאפריל פוקדים גשמי המונסון את האזור מוקדם בבוקר ואחה"צ כך שעדיין ניתן לנצל את היום לצלילות.הדילים אותם מציעים מועדוני הצלילה בעיר דומים ברובם וגם המחירים בהתאם. ניתן להירשם דרך רב האכסניות בעיר. חבילת הצלילה אותה רכשתי כללה שבע צלילות ב 48 שעות. שם המועדון: Cairns Dive Centre הממוקם ברחוב Grafton 136.

הדיל הוצע לי דרך אחת האכסניות בה לנתי.לאלו מבינכם המעונינים לעשות דרכם קורס לא תהיה בעיה. קורסים מתקיימים בכל הרמות. הקבוצה מונה בין 8 ל-12 חובבני צלילה שנפגשים בבוקר הראשון במועדון, נאספים למסחרית וישר לפיר. שם מחכה יאכטה קטנה או סירת מנוע שתלווה את חברי הקבוצה לספינת התענוגות אשר עוגנת בלב ים ומקבלת את אספקתה היומית. הכוללת בעיקר בלוני חמצן וכמובן אוכל טרי מקיירנס.

חברי הקבוצה מתחלקים לחדרים שעל הסיפון ובעלי רשיונות-הצלילה מתחלקים לקבוצות קטנות של שלושה-ארבעה ועוברים תדריך רענון אצל אחד המדריכים. את הציוד במלואו מקבלים במקום. הציוד שמקבלים כולל חליפות,סנפירים ומאזנים שקיימים בכל המידות. עצתי האישית לכל צולל באשר הוא היא להצטייד במסכה אישית מהבית, למי שאין –יקבל במקום.. כעת כל שנותר הוא למצוא Buddy לצלילה,ללבוש את החליפה והמאזן והופ... למים.

אין תמונה

צלילה פה, צלילה שם
ישנן שלוש צלילות במשך היום ואחת בלילה, כך שמשך הזמן והעומק אליו אתם מתכננים להגיע תלוי בכם בלבד, כמובן שלפי חישוב טבלת-דקומפרסיה!

הצלילות מתבצעות על-פי רב במסגרת הקבוצה הקטנה וללא מדריך ובכך בעצם עולה הביטחון העצמי בקרב כל אחד ואחד מחברי הקבוצה. כמו כל ספורט, גם הצלילה צורכת פעילות גופנית מוגברת ועם החזרה לסיפון בא הרעב. אבל אל דאגה....על הספינה טבחים והאוכל שהם מבשלים הוא פשוט פנטסטי (No Worries)...

סוגי בעלי החיים שתראו ביום שונים מאלו שתראו בלילה וישנם כאלה שלא קשה לפספס כדוגמת צבי הים הענקיים

בין הצלילות לבין הארוחות ניתן ליהנות ביום קיצי משמש על הסיפון, לשבת על מרפסת החרטום מול ים כחול ולשכוח מהצרות. כדאי לשים לב בדריכות למה שנראה במצלמות מפני שישנו סיכוי גדול שתעברנה לידכם להקות דולפינים. אם כבר עסקינן במצלמות, אז כדאי לדעת שרב הספינות מעלות על סיפונן צלמים מקצועיים שישמחו להשכיר לכם מצלמות לצלילה.

אותם צלמים מבלים את רב זמנם בים,כשעל הספינה חדר עריכה משלהם עם ציוד מקצועי לצילום במים. אפשרות אחרת היא לשכור את הצלם עצמו עם מצלמת וידאו שיצלם אתכם (העלות לא כל כך גבוהה אם כמה אנשים בוחרים באותו צלם).

כל צלילה מהנה, אך ללא ספק אותי ריגשה הצלילה הלילית יותר מכולן.לחשוב שאת/ה מרוחקים מאות אלפי קילומטרים מהבית בלב ים טסמני, משתעשעים עם להקת דגים זוהרים או שוחים אחרי צב ים בערך בגודל שלכם בעומק של 15 מ` עם פנס על הראש.

האנשים איתם תצללו יהיו מכל העולם, אך ברגע שהתהפכתם למים עם החליפות,המסכות וכל הציוד עליכם השפות וההרגלים השונים של כל אחד ואחת מכם יעלמו ותהפכו ברגע אחד לאורחים בעולם מרהיב וצבעוני בו אתם רואים ונראים אותו הדבר.

יש לציין שרב התרמילאים בדרכם לאוסטרליה מבקרים בתאילנד וגם בה ישנו מספר לא מבוטל של אתרים יפיפיים בהם אפשר לצלול.
אז מה שנשאר לי לומר זה. שלום ולהתראות, עד הריף הבא.

נכתב על ידי דודי בן אליהו, באדיבות אתר "למטייל".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד