072-3300504

אין כסף ללימודים

מסימני המיתון בישראל 2005 –מחקר חדש: למעלה מרבע (27%) מהלומדים או המעוניינים ללמוד לימודים להשכלה גבוהה- אין כיצד לממן לימודיהם נמצא כי שיטות המימון המובילות בקרב .

| 10-10-2005 16:10:00

למעלה מרבע (27%) מהלומדים או המעוניינים ללמוד לימודים להשכלה גבוהה – אין כיצד לממן לימודיהם.
כך עולה ממחקר שנערך בהזמנת חברת ISL - החברה הישראלית למימון השכלה גבוהה באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה.
המחקר נערך בסקר טלפוני שכלל גברים ונשים, במדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת ביישובים היהודים.

בסקר נשאלו הנבדקים: במידה ואתה או בן/בת זוגתך או אחד מילדך תהיו מעוניינים ללמוד, או לומדים היום במוסד להשכלה גבוהה ,האם היה לכם, או יש לכם כיצד לממן את הלימודים?

מהסקר עולה כי 82% מהציבור לומדים או היו מעוניינים ללמוד במוסד להשכלה גבוהה. 21% מסך ה – 82% המהווים מעל רבע (27%) מסך המעוניינים ללמוד ציינו שהם לא יודעים איך יממנו את הלימודים/או שאין להם איך לממן את הלימודים.

נמצא כי אלה שאינם יודעים כיצד יממנו את הלימודים, בולטים יותר בקרב: צעירים בגילאי 18-34; יותר מאשר גילאי 35 ומעלה; דתיים וחרדיים ויורד עם הירידה ברמת הדתיות; בעלי השכלה עד תיכונית ועל תיכונית יותר מאשר בעלי
השכלה אקדמאית; בעלי הכנסה מתחת לממוצע, והולך ויורד עם העלייה ברמת הכנסה.

מאלה שציינו כי יש להם כיצד לממן לימודיהם נמצא כי מימון הלימודים העיקרי מגיע מעבודה (30% מהציבור), או מחסכונות אישיים (24%); באחוזים נמוכים יותר ציינו גם: כסף מההורים/משפחה (17%), מלגות (14%) ו-הלוואות (11%).
מי שיממנו את הלימודים מהלוואות בולטים יותר בקרב: גילאי הביניים (35-54) יותר מאשר צעירים (18-34) ומבוגרים (55+);דתיים וחרדים יותר מאשר חילונים ומסורתיים;בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה יותר מאשר בעלי הכנסה מעל הממוצע.

אבשלום הרשקוביץ מנכ"ל ISL יוזמת המחקר, שהמציאה אתמפעילת שיטת הליסינג האקדמי ציין בעקבות ממצאי המחקר כי: "המחקר מחזק את מה שחשבו ב – ISL כאשר הוקמה - אחוז ניכר מאלה הלומדים במוסד להשכלה גבוהה או שמעוניינים ללמוד, מתחבטים כיצד לממן זאת. לצורך כך פיתחו בחברת ISL שיטה חדשנית הקרויה ליסינג אקדמי. במסגרת זו מאפשרת ISL קבלת הלוואת ארוכות טווח עד 12 שנים, ללא ערבים ובטחונות, ובהחזר נמוך שווה לכל כיס =מ – 60 ¤ לחודש בשנים הראשונות.
שיטה זו מקובלת בקרב 80% מהסטודנטים בעולם המערבי. כך ניתן להפוך את ההשכלה הגבוהה לנגישה לכל מי שרוצה ללמוד" .

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד