072-3300504

'גרשתם אותי מהבית, לא אשכח "

סגן אסף אברהמי,קצין איסוף נתונים וחללים במחוז חיפה של פיקוד העורף, מתגורר ברמת גן, בן 24, רווק ףמספר על תפקידו בהתנתקות,על רגעים קשים וגם קצת מרגשים

| 23-08-2005 15:54:00

מה היה הרגע הקשה ביותר בתפקידך בהתנתקות?
"אני קצין בצוות רבנות שמגיע ליישובים לאחר שהם פונו. עבודתנו היא לוודא שספרי התורה, המזוזות וכל חפצי הקודש לא נשארו מאחור. הרגע הקשה ביותר שעברתי, באופן אישי, היה כאשר נכנסנו לבית הריק הראשון בגני טל. על הדלת חיכה לנו מכתב שכתב הילד הקטן של המשפחה, שבו נכתב: 'גירשתם אותי מהבית, לא אשכח ולא אסלח בחיים'".

האם אתה מרגיש את חשיבות התפקיד שאתה ממלא בהתנתקות?
"אני יודע שאם אנחנו לא ניקח את ספרי התורה והמזוזות, הם עלולים להגיע לידיים לא טובות, בלשון המעטה, ועלולים להשחית ולשרוף אותם. למרות שיש צער גדול מאוד בקשר לפינוי, צריך שמישהו ידאג לחפצי הקודש, שלא יישארו מאחור, וזו חשיבות התפקיד שלנו".

מה היה הרגע שהכי ריגש אותך במהלך ההתנתקות?
"ביום חמישי חזרנו מגני טל ב-23:00. מהיציאה ועד לאשקלון עמדו לצד הכביש אזרחים לבושים בכתום, עם אוכל, שתייה ודגלי ישראל. הם עודדו את היוצאים ואפילו את החיילים. היה מרגש מאוד לראות שלמרות הקושי של האנשים עם מה שקורה, הם עדיין תומכים זה בזה".

מה היה הרגע שהכי העציב אותך במהלך ההתנתקות?
"להיכנס לבית-הכנסת העזוב בגני טל, ולראות 11 ספרי תורה שוכבים בארון הקודש. קשה מאוד לראות בית-כנסת מפואר כל-כך כשהוא ריק מאדם, ולראות שפועלים כבר מתחילים לפרק אותו. זה שבר אותי".

אם היית משתחרר מחר בבוקר, מה היית עושה?
"אני משתחרר עוד מעט, ובתור התחלה - אטייל סופסוף ברמת הגולן. אחר כך, בעזרת השם, אני רוצה לנסוע לאומן ולהעביר שם את ראש השנה".

למה הכי תתגעגע לאחר השחרור?
"לחברה המגוונת בצה"ל, שמורכבת מרבדים שונים של אנשים. צברים, אתיופים, רוסים, שמאלנים, ימנים, דתיים וחילוניים - משרתים באותו משרד. לא מוצאים את זה בכל מקום".

אילו תכונות חשובות לקצין בעינייך?
"כבוד האדם, דוגמה אישית ואמינות. הדבר הראשון הוא כבוד בין אדם לחברו. יותר קל לדרוש מאנשים לעשות דברים, כאשר הם רואים שאתה מכבד אותם".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד