072-3300504

נצרים במכללת יהודה ושומרון

המכללה האקדמית יהודה ושומרון קולטת את קהילת נצרים המונה 500 איש ;ביום שני ה- 22.08.05 יעבור ישוב נצרים בצורה מאורגנת למעונות הסטודנטים של המכללה האקדמית יהודה ושומרון שבאריאל

| 21-08-2005 14:26:00

המכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל בצעד של אחריות לאומית קולטת את 500 מתיישבי נצרים, אשר לא ניתן להם פתרון קהילתי.
הפתרון הינו פרי יזמתם של ד"ר מרים ביליג, סוציולוגית ומרצה בכירה במכללה ופרופ' שרגא שובל ראש המחלקה להנדסת תעשיה וניהול, שהיו מיוזמי צוות שניסה לסייע ולגשר בין משרד ראש הממשלה ומשרד השיכון לבין הנהגת המתיישבים במטרה לצמצם הפערים בין הצדדים ולבסס את תהליך ההתיישבות מחדש על פרמטרים תכנוניים מקצועיים. בצוות הגיעו למסקנה כי שני עקרונות חייבים להישמר מרגע הפינוי: שמירה על קהילות המקור, ושמירה על המבנה הגושי של מערכות החינוך, התעסוקה והשירותים המוניציפאליים. באופן זה יתאפשר לצמצם את הטראומה שצפויים המתנחלים לעבור במהלך החודשים הקרובים.

המכללה מציעה לסייע לקהילת נצרים לשמור על המסגרת בשלמותה ובכללותה, מתוך מחשבה ועל מנת למנוע נזקים וטראומות בעתיד. מדובר בצעד הומני "ומחבק" לקליטת מאות אנשים, על מנת לתת להם את האפשרות להישאר ולהתמודד עם המציאות החדשה ביחד.

לדברי מר יגאל כהן אורגד, יו"ר הועד הפועל של המכללה:"מאחר שלא הוכן לאנשי נצרים מקום לינה כקהילה אחת, החלטנו לפתוח שערינו ולהעניק להם את התנאים המקסימליים לקליטה טובה ומחבקת. נעשה את המאמץ להתארגן כמה שיותר טוב כדי לקלוט אותם בתחומי המכללה. אנו רואים בקליטה זו אחריות חברתית וערבות הדדית שכולנו חייבים בה".

לדברי ד"ר מרים ביליג, מרצה במכללה האקדמית יהודה ושומרון ומומחית לענייני ההתיישבות:"מעשה זה הינו הומניטרי מדרגה ראשונה. מאחר והתושבים רצו לשמור על קהילתם שמחנו לתת להם מענה זמני לצורך ההתאקלמות הראשונית."

המכללה הקצתה לטובת הנושא, בתיאום מלא ותוך שיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים, אתר במתחם מעונות הסטודנטים וכן סיוע לוגיסטי, בית כנסת, מזכירות, אספקת מזון, ציוד בסיסי וכו'.
במהלך סמסטר הקיץ מאוכלסים כשליש ממעונות המכללה. מכיוון שבשנה הקרובה צפוי להיות גידול של כ-10% במספר הסטודנטים, וכתוצאה מכך גידול בדרישה למעונות, החלה המכללה במקביל בהערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, ובאיתור פתרונות לדיור לסטודנטים, במידה ועד אז לא ימצא פתרון חלופי לתושבי נצרים.
תושבי העיר אריאל והישובים הקהילתיים בסביבה התארגנו למתן סיוע ראשוני בציוד הקמת משחקיות ומערכות תומכות חברתיות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד