072-3300504

לא כל טייס תובלה הוא טייס באל על

סגן מ' טייס בטייסת התובלה "מלכי האוויר" בשדה דב, ובוגר קורס הטיס שהסתיים לפני שלושה שבועות. בן 21, מתגורר בבני הדר, רווק

| 09-08-2005 18:12:00

מה היה הרגע הכי משמעותי בשירות שלך?
"טיסת הסולו הראשונה שלי בקורס הטיס הייתה אירוע מאוד משמעותי וחווייתי. האווירה מיוחדת, כי זו פעם ראשונה לבד על המטוס. רק אתה וכלי הטיס באוויר, אין מקום לטעויות, ואתה סומך על עצמך ב-100 אחוזים שתצליח".

מה היה הרגע הכי מפחיד בשירות שלך?
"לפני כשנה וחצי הייתי במגמת קרב, והחלו להודיע לאנשים מי צפוי לעשות הסבה לתובלה. ברגע ההוא חששתי מאוד, כי בשלב הטיסתי המקדים לא הלך לי טוב. פחדתי שיודיעו לי על סיום דרכי בקורס, ובכלל, חוסר הוודאות גרם לחששות. באותה העת לא ידעתי כלום על תובלה, ובכל זאת החליטו שאני אעשה את ההסבה. היום אני מאוד שמח שאני טייס תובלה בחיל האוויר".

למה הכי התגעגעת בזמן קורס הטיס?
"הדבר הכי קשה במהלך הקורס זה לשמור על קשר עם החברים. הקורס מאוד מאתגר ואינטנסיבי, ויש שלבים שאתה מסתובב בלי טלפון. אין ספק שהכי התגעגעתי לצאת ולבלות עם החברים כמו פעם. אולי עכשיו, עם סיום הקורס, העניינים יסתדרו".

מה הדבר שהיה לך הכי קשה להתרגל אליו בשירות הצבאי?
"אני לא אדם שנוהג לאחר, אבל כל עניין העמידה בזמנים היה קשה מאוד. בהתחלה היו לי לא מעט בעיות בגלל זה, ואפילו חטפתי ריתוק של 35 יום כעונש. השוק הראשוני של הצבא ושל הקורס בטח השפיע על נושא העמידה בזמנים, אבל אחרי הטירונות זה השתפר ועכשיו אני מקפיד על הזמנים הרבה יותר".

מה המשפט הראשון שאומרים לך כשרואים שאתה טייס?
"כשאני אומר שאני טייס תובלה אז כולם ישר אומרים לי: 'אה, אז בטח תהיה טייס באל על'. אני מסביר שזה לא בדיוק ככה, ושלהיות טייס בצבא זו קריירה בפני עצמה".

אם היית יכול לבחור בכל תפקיד אחר בצבא, במה היית בוחר?
"תמיד שאפתי להיות בתפקיד כמה שיותר מאתגר ורציני, ככה שאם לא הייתי טייס, מאוד הייתי רוצה להיות בסיירת מטכ"ל. לדעתי, שם יכולתי לתרום הכי הרבה, ומבחינתי זה מה שחשוב".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד