072-3300504

תם עידן השלוחות הזרות

חוק ההסדרים לתקציב 2005 הביא לשינויים במוסדות להשכלה גבוהה, תארים אקדמאיים משלוחות של אוניברסיטאות זרות יהפכו למכללות ישראליות.

| 28-07-2005 20:59:00

תארים אקדמאיים משלוחות של אוניברסיטאות של אוניברסיטאות זרות לא יוכרו עוד למטרות דירוג שכר לעובדים במגזר הציבורי.

השכר של עובדי המגזר הציבורי נגזר כתוצאה מרמת ההכנסה. ככל שלאדם יש תואר מתקדם יותר, כך רמת ההכנסה שלו עולה. על פי ההערכות, עלות תוספות השכר שניתנו בעקבות לימודים בשלוחות זרות מאז 2001 נאמדו על 221 מיליון שקל (ללא חישובי הפרשי פנסיה עתידית).

אבי ביתן, מנכ"ל אוניברסיטת דרבי, אמר כי ההחלטה לא באה משיקולי השכלה, אלא בשל הסכמי שכר רעים. במקום שעליית השכר במשק תהיה בשל מקצועיותו של האדם, ישנה העלאה אוטומטית של השכר כתוצאה מלימודים. ההשלכה העתידית היא הפסד למדינה, אם בעבר המכללה הזרה, שילמה למדינה מע"מ, היום בשל ההכרה כמוסד להשכלה גבוהה, ובכל הפיכתו למלכ"ר (מוסד ללא כוונות רווח), המוסד לא ישלם מע"מ, ובכך המדינה תפסיד מילוני שקלים.

המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) עם ההחלטה לגבי שינויי השכר, אפשרה לשלוחות להפוך למכללות ישראליות. עד יוני השנה, השלוחות הגישו בקשה למועצה להשכלה גבוהה שברצונן להפוך למוסד ישראלי. עד יוני 2006, עליהן להגיש את תוכנית הלימודים המלאה לאישור המועצה. יש לציין כי השינויים לא יהיו תקפים לגבי סטודנטים שהחלו בלימודים, לפני ההחלטה או במהלך הפיכת השלוחה למכללה ישראלית, תואריהם עדיין יוכרו למטרות שכר.

אבי ביתן, ההערכות של מכללת דרבי כבר נעשית, מוסד הלימודים יעבור לאור יהודה כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה, כמו כן כבר החל תהליך של גיוס סגל אקדמי. ההכרה כמכללה ישראלית משליכה על כך שלא יהיה יותר צורך באנשי סגל מ"המוסד האם". ביתן עוד הוסיף כי התגובה של ה"מוסד האם" היתה הפתעה על סגירותו של הממסד האקדמי הישראלי בפני תחרות של השכלה גבוהה מחו"ל.

סגן יו"ר המל"ג, יחזקאל טלר, אמר כי היתה כוונה כבר בעבר להפסיק את ההכרה בתארי השלוחות למטרות שכר, אך ללא הצלחה, כעט זה התאפשר כסעיף במסגרת חוק ההסדרים האחרון.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד