072-3300504

בורג משוכלל

בשבוע זה נתקלתי בפרסומת לביה"ס לאומנויות הבידור, כמובן בניצוחו של המאסטרו.הפרסומת קראה לכל מי שחושקת נפשו להיות סלבריטי. לבוא וללמוד איך להיות "כותרת".

נטלי חסין | 28-07-2005 19:11:00

"העיקר שתהיה מפורסם", הם מצהירים בפה מלא בלי בושה את המנטרה הרווחת [אם קיימת המילה הזאת עדין..]. וילדים מורעבים לפירורי תהילה עוד יפנו בהמוניהם לעבר "הביה"ס" המהולל.

הם כבר חונכו היטב על רגלי כוכב נולד, או לחילופין גיא פינס, וקראו בהתמדה את כל מדורי הרכילות, הם גם למדו איך להיות אדם אמביציוזי נטול בושה, מלא זימה, מכל טלנובלה אפשרית. הם למדו איך אפשר להיות בכנסת בלי כל תעודה, או פועלך למדינה, הם הפנימו שאמביציה זה העיקר.

הם משננים בעל פה את כל תולדות הסלבריטי, ואל תנסו להטריד את שלוותם עם זקן אשמאי כבן גוריון. העיקר הכסף והתהילה, תהילה וכסף, וחוזר חלילה. המאסטרו [כינוי מגוחך למישהו עוד יותר מגוחך], "מתגייס" לטובת אותם ילדים "מורעבים". הוא ילמד אותם איך אפשר לכתוב כמה שירים, ולשיר אותם עוד ועוד, כי העיקר זה השיווק, לא המנגינה. מילים? זניח, העיקר שתתלבש נכון, ותחייך למצלמה.

ולא רק "הילדים המורעבים" נמצאים בחגיגת האיוולת, גם המבוגרים נמצאים בקלחת. ה"מבוגרים" יכולים לבכות על מערכת הערכים, אך כשמגיעה הצעה משתלמת, הם רותמים את המושכות לעגל הזהב, וקדימה למטרה. ואם הילד פוטוגני, אז בכלל מה טוב, הם יציעו לראווה את הנרקיס התורן של הביצה.

נכון, כל חברה צריכה כוכבים, אנשים שיאירו את השגרה בחייהם, אך כיום לא ברור מי מושך בחבל, והיכן העיקר והטפל [אם עדין יש בוררים בעניין...], והאם אנו עדים לזילותה של הבמה.

כולם לפתע יועצים בענייני במה, איך לשיר? איך לשחק? איך לדגמן? אכן אושיות טרחניות ומטרידות .

היום הביה"ס הגדול מכולם הוא בעצם הטלוויזיה, ואנחנו כביכול[הונאת המאה..] הבמאים. יושבים ודנים בעליצות, ואף בכובד ראש, את מי נמליך עכשיו? והיום עדיף שהמלך או המלכה יהיו כמה שיותר עירומים.

אישית, אני מבכה על תרבות השיחה הרווחת כיום, אם אפשר בכלל להשתמש במילה כתרבות [מילה אבודה..]. לאחרונה, רוב השיחות שהייתי עדה להן, או השתתפתי בהן, לצערי, עסקו ברכילות סלבריטאית. לא שמדובר באנשים שאינם אינטליגנטים, נהפכו, משום מה, תמיד השיחה מגיעה לאותם נושאים, מי היה? מה קרה? והידע הנו מדהים, כאילו היו חברינו.

הידע הנו חשוב, בממלכת האיוולת, מה גם שאנשים רק רוצים "להקיא" את כל מה ששיננו במשך כל השבוע בשקדנות ראויה. לאן שלא פונים, זה שם.

הציר הקפיטליסטי ממשיך להניע, סוב וסוב את אותה מכונה משומנת, למרות שזה חורק, כולם בעצם לומדים להיות "ברגים משוכללים", והזיוף לא נשמע.

תשאלו את המאסטרו, הוא ילמד אתכם איך לכתוב סימפוניה של תדמיות, ומנגינה? זניח, כישרון? מילה ארכאית, העיקר האמביציה.
היכן המפלט מאותה ביצה סרוחה? בתרבות הניו- אייג? גם שם הסיסמאות חורקות. הם רק ילמדו אותך להיות סלבריטי של עצמך, הספוט יהיה מכוון לכל מאווייך האגואיסטים, ואופס תהפוך להיות בנאדם מואר.

אז מה אם חשקה נפשנו להיות סתם כך אדם, לא בורג, אדם עם כל המשתמע מכך? כנראה לזה לא יקימו ביה"ס, כי מי ינצח על סימפוניה כה מורכבת??????? ואם כבר אתם אנשים ככל האנשים, סתם כך יצאתם אנושים, אל דאגה, אפשר להבריג אתכם לתוך תוכנית ריאלטי שם ילמדו אתכם מה זה אמביציה, ואיך אפשר למחזר זבל, וזה בשם איכות הסביבה.

רק שלא תהיה סתם כך ....אדם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד