072-3300504

כיצד לעבור את הפסיכומטרי בשלום

חברת "קידום לך תצטיין" אספה עבורכם את הטיפים החיוניים שיעזרו לכם לעבור את הבחינה בשלום: כיצד מומלץ להתנהג בבחינה? במה כדאי להצטייד במהלך בחינה והכי חשוב... כיצד מומלץ לבחור מה ללמוד לאחר הבחינה?

| 04-07-2005 16:05:00



למועדים הקרובים של הבחינה הפסיכומטרית אשר יערכו ב- 7.7.05 וב- 8.7.05 ייגשו כ-20,000 נבחנים. על פי נתונים של המרכז הארצי לבחינות והערכה עולה כי, הממוצע של הפסיכומטרי בשנת 2004עמד על 541. בשנת 2003 עמד הממוצע על 561.
הציון הממוצע של הבנות עומד על 526 בעוד שציונם של הבנים עומד על 561.

סביון בר סבר, מנכ"ל חברת "קידום לך תצטיין" מפרטת את הטיפים החיוניים שיעזרו לכם לעבור את הבחינה בשלום: כיצד מומלץ להתנהג בבחינה? במה כדאי להצטייד במהלך בחינה והכי חשוב... כיצד מומלץ לבחור מה ללמוד לאחר הבחינה?

טיפים לקראת הבחינה
1.הדרך הטובה ביותר לברר את מצבכם והיכן אתם עומדים ביחס לבחינה הפסיכומטרית היא באמצעות תרגול שאלות במתכונת הבחינה הפסיכומטרית.

2.לקראת הבחינה מומלץ לתרגל חשיבה ויכולת ריכוז במצבי לחץ. תרגול זה יעשה על ידי פיתרון שאלות בזמנים באמצעות סטופר. כך ניתן יהיה לדמות את לחץ הזמן בבחינה המקורית שכן בבחינה הפסיכומטרית הנבחן נדרש לענות על 25 שאלות ב- 25 דקות, קצב של שאלה בדקה!. יחד עם זאת הרמה הנדרשת נמוכה מזו של 3 יחידות מתמטיקה.

3.בשבוע שלפני הבחינה השקיעו בתרגול מבחני סימולציה. חשוב ליזכור כי ככל שמתרגלים יותר את סגנון החשיבה ואת המכשולים הטמונים בבחינה כך עולים הסיכויים להצליח בה.

4.ערב לפני הבחינה אין עוד טעם ללמוד. מומלץ לנצל זמן זה להתארגנות לפני הבחינה ולבדוק שהצטיידתם בכל המסמכים הבאים: תעודת זהות, טופס זימון לבחינה, 3-4 עפרונות, מחק, מחדד, סטופר ובנוסף בידקו שיש לכם את מפת ההגעה המדויקת למיקום הבחינה ושאתם יודעים כיצד להגיע. כמו כן, מאחר ולא ניתן לצאת להפסקה במהלך הבחינה מומלץ להצטייד בבקבוק מים וכן בחטיף קטן או סנדוויץ'.

5.במהלך הבחינה השתדלו להיות מרוכזים. אל תיתנו לדברים קטנים מסביבכם להפריע לכם. הקפידו להתעלם מהפרעות שיוצרת הסביבה ובמיוחד מהפרעות שיוצרים השכנים שלכם, שכן כל הפרעה בריכוז תפגע בציון.

את הציון לבחינה מקבלים בתוך 45 יום. על מנת להחליט מה ללמוד יש להתחשב ב- 3 השיקולים המרכזיים הבאים:

1.בשיקול הלימודים כדאי לחשוב בעיקר על עצמכם. טעות נפוצה היא ללכת ללמוד מקצוע משום שהוא "נחשב" ולא משום שאתם באמת רוצים ללמוד אותו. לכן תחשבו היטב האם המקצוע מעניין אתכם, חפשו חומר באינטרט ובידקו אילו קורסים כולל המסלול על מנת שלא תשקיעו זמן יקר לשווא.

2.בררו האם המקצוע פרקטי- לצורך העניין היעזרו בחברים ואף התייעצו עם אנשים בתחום.

3.בידקו היכן אפשר ללמוד את המקצוע. יש לקחת בחשבון כי בזמן הלימודים חשוב להתגורר בקרבת מוסד הלימודים. כך למשל רפואת שיניים אפשר ללמוד רק בירושלים או בתל-אביב, לכן, אם אינכם אוהבים את החיים בערים האלו, קחו בחשבון שבשביל ללמוד רפואת שיניים תצטרכו לגור באחת מהן במשך שש שנים (!).

4.כמו בכל תחום אחר בחיים גם כאן- כדאי לחשוב על אפשרויות לימודים נוספות ולהיות מוכנים מבחינה נפשית לאפשרות שלא תתקבלו לפקולטה המבוקשת.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד