072-3300504

פשיטת רגל למכללות להוראה

פיטורי המורים והעלאת רף הקבלה במכללות להוראה כתוצאה מהכנסת תנאי קבלה חדש: הפסיכומטרי, גרמו לירידה דרסטית במספר הנרשמים למכללות להוראה; במשרד החינוך אדישים

| 06-06-2005 12:12:00

המכללות להוראה מדווחות על צניחה של עשרות אחוזים במספר הנרשמים,כך פורסם במעריב. מספר הסטודנטים הצפוי להתחיל את השנה הבאה יעמוד בערך על 50 ממספר הסטודנטים שהתחילו השנה. הסיבות לירידה במספר הנרשמים קשורות גם לדרישת הקבלה החדשה בסמינרים והיא פסיכומטרי כאשר בעבר מספיק היה להתקבל עם מבחן סף ותוסיפו על זה גם פיטורי מורים המוניים כתוצאה מדו"ח דוברת.

דר אהרון זיידנברג,נשיא מכללת בית ברל סיפר כי, אצלם נרשמו כ-250 סטודנטים במקום כ-400. בסמינר הקיבוצים ישנה ירידה של 20% וכך גם במכללת אורנים. הירידה החדה במספר הנרשמים פגעה לא רק במכללות אלא גם בבתי הספר לחינוך באוניברסיטאות. ישנה צניחה בנרשמים לתחומי החינוך גם בתואר ראשון וגם לתואר שני.

במדדי הביקוש למקצועות של ערוץ הלימודים נמצא כי הביקוש למקצועות חינוך והוראה עומד רק על 3.5% מכלל הגולשים.בקרב הנשים 5% מבקשות ללמוד חינוך כאשר מרביתן עברו למקצועות הרפואה-33% מהנשים. בקרב הגברים 5% מבקשים ללמוד חינוך.

אורנית, סטודנטית לשנה שלישית חינוך לבית הספר היסודי באחת המכללות בצפון אומרת כי, אם הייתה מודעת לדו"ח דברת ולפיטורי המורים לפני שנרשמה ללימודים היא הייתה בוחרת בתחום אחר שהסיכוי למצוא בו עבודה גדול יותר.

"אני אוהבת מאד ילדים,אומרת אורנית, והלכתי ללמוד הוראה לא כי לא התקבלתי לתחום אחר אלא מתוך תחושת שליחות אמיתית, אבל עם תחושת השליחות לא הולכים למכולת ובסופו של יום אני אמורה גם להביא הכנסה הבית וספק אם אוכל למצוא עבודה אחרי התואר. אפילו בצפון שתמיד הייתה בו דרישה למורים, קיימת כיום בעיה במציאת עבודה ובנגב לא בא לי לגור ולעבוד".

אורנית ממליצה למי שרוצה ללמוד הוראה לחשוב טוב טוב לפני שהוא נרשם ולחפש אלטרנטיבות דומות ומכניסות יותר כגון מקצועות טיפול וייעוץ לילדים ואפילו רפואה משלימה.

ממשרד החינוך נמסר כי, הם נמצאים בתקופה ארוכה של שדרוג המכללות להכשרת עובדי הוראה וזה כולל גם איחוד מכללות וצמצום המכסה לקליטת תלמידים מ-6,000 ל-4,500.גם רף הקבלה הועלה במידה ניכרת על מנת להעלות את מעמד המורה ואת איכותו , מה שצמצם את מספר הנרשמים לתחום.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד