072-3300504

חולדאי ייפגש עם סטודנטים בקאמרה אובסקורה

הסטודנטים יבקשו מראש עיריית ת"א לעמוד לצידם במאבק מול משרד החינוך ולהעביר מענקים שיאפשרו את המשך קיומו של ביה"ס לאומנויות

| 05-06-2005 09:16:00

ישיבה סוערת התקיימה השבוע במועצת עריית ת"א בענין בית הספר "קמרה אובסקורה" לאחר שרון לבנטל (סיעת שנוי) ביקש דיון דחוף בנושא. חברי מועצה ממר"צ , הירוקים, ומפלגת הגמלאים בראשות אריה שומר תמכו בבקשה ואף התעמתו עם ראש העיר רון חולדאי .

כזכור ראש עריית ת"א רון חולדאי סירב עד כה לתמוך בבית הספר הנמצא בסכנת סגירה וביום שלישי האחרון התעמתו שוטרי יס"מ עם סטודנטים שניסו לפרוץ ללשכתו.

סטודנטים שנכחו בישיבה דרשו כי עריית תל אביב לא תתייחס בביטול לאפשרות כי בית הספר ייסגר. לאחר שראש העיר טען כי אין זה מענינו וכי בית הספר קמרה אובסקורה יכול לעבור לעיר אחרת. חולדאי שאל "למה מפילים הכל על תל אביב? למה לא מקימים בית ספר לקולנוע ברמת גן?" "אולי אתה רוצה שגם אנחנו נעבור לחולות ניצנים?" שאלו אותו הסטודנטים.

הסטודנטים העלו בישיבה את התמיכות הכספיות שמקבלים בתי ספר אחרים לאמנות בעיר תל אביב (לדוגמא, בית הספר למשחק ניסן נתיב המונה 100 סטודנטים ומקבל תמיכה פי 5 לערך מקמרה המונה 400 סטודנטים) ודרשו תמיכה דומה לקמרה אובסקורה.

בסיום הדיון הוחלט על העברת הנושא לישיבתה הקרובה של הנהלת העריה בניגוד לדעתו של חולדאי שסבר שאל לה לעריה לעסוק בנושא כלל.

הרקע למאבק
הסטודנטים, המורים והנהלת בית הספר לאמנות "קמרה אובסקורה" הקימו מטה המאבק להצלת בית הספר מפני סגירה. מטרת המטה היא להיאבק על קבלת התמיכה שמגיעה ל"קמרה" ממשרד החינוך.

בבית הספר לומדים 400 סטודנטים מן המניין, ובמהלך השנים סיימו את לימודיהם אלפי בוגרים, אנשי מקצוע ויוצרים הנמצאים בכל ענפי התעשייה והאמנות. לטענת המטה, בית הספר קיים כ-27 שנים, ומתוכן נמצא 10 שנים בבעיות כלכליות, עקב הבטחות שווא של משרד החינוך להזרים תקציב נאות לבית הספר. המטה רוצה להשיג סיוע מיידי חד-פעמי, בהיקף של חמישה מליון ש"ח. במהלך השבוע הבא יתרחשו פעילויות נוספות: מיצג אמנותי-מחאתי מול הכנסת, הפגנת סטודנטים בת"א ותהלוכת צלמים והפנינג של פעילות אמנותית שיתקיים במרכז ת"א .

במטה המאבק אומרים כי, "התרבות היא השגרירה הכי טובה שיש לנו בעולם" כך אמרה השבוע שרת החינוך והתרבות לימור לבנת. אז איך זה שמשרד החינוך והתרבות לא מוכן להעביר את הכספים המובטחים לבית הספר לאמנות קמרה אובסקורה?
קמרה אובסקורה הינו בית הספר יחודי מסוגו בארץ המאגד תחומי עשייה אמנותיים שונים תחת קורת גג אחת- צילום, קולנוע, מדיה דיגיטלית וכתיבה.
במשך כל שנות פעילותו כמוסד ללא כוונת רווח לא הושוו תנאי התמיכה בו לתנאים מהם נהנים בתי ספר אחרים לאמנות. כיום, אנו עומדים על סף סגירה משום שלא הועברו אלינו כספי התמיכה שהובטחו לנו.
עוד טוענים הסטודנטים כי, "קמרה אובסקורה הינו בית הספר היחידי בתל אביב בו קיימות מחלקות לקולנוע, צילום, מדיה דיגיטלית וכתיבה! לא יתכן שבית ספר לאמנות בתל אביב יסגר"!

התתחות המשבר
1.בית הספר הוקם בשנת 1978 והחל משנת 1994, פועל תחת עמותת "עודד ואיתי עמותה לעידוד הצילום".

2.החל משנת 94 ובמהלך 95 מנחה משרד החינוך את בית הספר, במסגרת "תוכנית מכלול" לפעולות שמטרתן "שדרוג" ו"השבחה" תוך הבטחה כי עלותן תמומן מן התמיכה שתינתן בשנת 96 והלאה.

3.בסוף שנת 95 מפסיק משרד החינוך את התמיכה בית הספר ולא העביר מאז תמיכה בהיקף של כשני מיליון ש"ח לשנה כמובטח.

4.הרקע להפסקת התמיכה היה טעות פרטית של ח"כ דדי צוקר, יו"ר העמותה בזמנו. מר צוקר קיבל שכר כיו"ר העמותה (6000 ש"ח בחודש ברוטו), וכן ייצג את בית הספר בפני רשויות ממשל. שתי פעולות אשר, על פי חוק חסינות חברי כנסת, היו בזמנו מותרות כל אחת בפני עצמה אך לא בו זמנית. על רקע זה פסק מר צוקר לכהן כיו"ר העמותה וכן, פרש למעשה מפעילות פוליטית.

5.במהלך 2002 חזר משרד החינוך לתמוך בבית הספר, בהיקפים נמוכים, תוך הבטחה לגידול משמעותי "בשנה הבאה". (196 / 340 / 660).

6.בשנת 2003 הובטח כי החל משנת 2004 תתקבל תמיכה משמעותית נוספת מתחום "בתי ספר לקולנוע". אולם זו לא קוימה תוך הבטחה כי החל משנת 2005 ייהנה בית הספר מתמיכה זו. עד היום זה לא קרה.

7.ערב חג הפסח (20/4) הודיע משרד החינוך לבית הספר כי מייד לאחר החג (בימים הראשונים של חודש מאי) תועבר מקדמה ראשונה לבית הספר מתחום הקולנוע.

8.ערב יום הזיכרון, (10/5) הושארה הודעה במשיבון כי התמיכה לא תועבר בקרוב. עיתוי קבלת ההודעה (אפס ימי עבודה עד לתאריך 15/5) לא אפשר לבית הספר להיערך ולעמוד בתשלומים שיועדו למחצית חודש מאי לסגירת חשבון הבנק של בית הספר ולמצב בו קיום בית הספר מתאפשר בינתיים על ידי התגייסות צוות בית הספר וסגל המורים להמשך עבודה בהתנדבות, מודל שיכולתו להתקיים היא זמנית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד