072-3300504

כמה אוניברסיטאות צריך כאן?

בישיבת חירום בעקבות החלטת הממשלה על האוניברסיטאות באריאל ובגליל סיכמו ראשי הבינתחומי הרצליה, המכללה למנהל ומכללת נתניה על שתוף פעולה:"נשקול להכריז על עצמנו אוניברסיטאות באופן חד צדדי"

מערכת ערוץ הלימודים | 05-05-2005 12:13:00

מסתבר שבעתיד הקרוב אולי יצוצו במדינת ישראל אוניברסיטאות כמו פטריות אחרי הגשם. בישיבת חירום שקיימו ראשי המוסדות האקדמיים שאינם מתוקצבים, הביעו ראשי המוסדות זעם על החלטת הממשלה מיום ראשון השבוע להכיר במכללת אריאל כאוניברסיטה ולאיחוד המכללות בצפון תחת הכותרת "אוניברסיטת הגליל". בפגישה, שהתקיימה במרכז הבינתחומי בהרצליה, השתתפו נשיא הבינתחומי פרופ' אוריאל רייכמן, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים בבינתחומי פרופ' אמנון רובינשטיין, נשיא המכללה האקדמית נתניה פרופ' צבי ארד ורקטור המסלול האקדמי של המכללה למנהל, פרופ' יעקב רוזנברג. ראשי שלושת המוסדות, שבשורותיהם לומדים כיום כ-20 אלף סטודנטים לתואר ראשון ושני, שוקלים להכריז באופן חד-צדדי על המוסדות שהם עומדים בראשם כאוניברסיטה.

על פי חוות דעת משפטית שהוצגה בישיבה, אין מניעה חוקית להכרזה כאמור. יצוין כי במשך 41 שנה מאז חקיקת חוק המועצה להשכלה גבוהה לא נקבעו קריטריונים כלשהם להכרה במוסד כאוניברסיטה. שלושת המוסדות האקדמיים, שראשיהם השתתפו בפגישה, הם מוסדות מוכרים ע"י המל"ג להענקת תארים, הם הוכיחו במשך שנים ארוכות איכות אקדמית, עוסקים במחקר והכשירו מחזורים רבים של בוגרים. המחקר שנערך במוסדות אלו אינו נופל מרמת המחקר באוניברסיטאות.

לדעת ראשי המוסדות הללו, הטענה העיקרית שמעלה המל"ג נגד החלטת הממשלה על האוניברסיטאות הנוספות היא בעיקר בנושא ההקצאה של המשאבים הלאומיים באמצעות תקציב מטעם הות"ת. נושא זה אינו רלוונטי באשר למוסדות שאינם מתוקצבים, ואינו יכול למנוע אישור קריאת אוניברסיטה. לאפליה כלפי המוסדות הלא מתוקצבים יש חשיבות שיווקית, שכן עלול להתקבל הרושם בציבור כי ביניהן לבין האוניברסיטאות קיימים פערים איכותיים, שאינם קיימים למעשה.

במהלך הישיבה סיכמו ראשי המוסדות את העמדה שיציגו בישיבת ועדת החינוך של הכנסת שזומנה ליום ראשון הקרוב.

מה אומרים במכללת נתניה על כך?
תגובת מכללת נתניה היא, "כי הם כבר פנו למל"ג לפני שנה כדי להכיר במכללה כאונ' נתניה או אונ' השרון כאשר הנימוקים לכם הם:
1. אזור השרון מתרחב מבחינת האוכולוסיה ואין בו שום אונ' בין ת"א לחיפה.
2.הרמה האקדמית שלנו שמצדיקים זאת.

עוד נמסר מהמכללה כי, "הם לא קיבלו תשובה שלילית בעניין וזה מצוי בהליכים. אין שום קשר לבקשה לזו של ההחלטה להקים אונ' באריאל ובגליל ושהמניעים של המכללה אינם פוליטיים לחלוטין אלא שיקולים אקדמיים-סוציולוגיים-דמוגרפיים בלבד".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד