072-3300504

מחאת המוסר הכפול

המוסר הכפול שוכן בקרבנו, הוא נמצא בכל מקום, בכל שאיפה ובכל נשיפה, והוא גדל וגדל וגדל.

מיקה ארז | 03-05-2005 11:38:00

לפני שנים, המוסר הכפול היה רק גרעין קטן, שנבלע בתוך ים של תום, לפעמים נתקלנו בו במקרה, או רק שמענו עליו ממישהו ששמע על מישהו שבן דוד שלו וכן הלאה.. האומנם? האם אמירה זו, אינה בעלת קורטוב של מוסר כפול, בל נאמר צביעות. היום, אין מה לומר, נמצא כבר הילדון שזועק, המלך הוא עירום. המוסר הכפול צועד בגאון, הוא כאן, מפגין נוכחות וחושף את שריריו. אם בעבר אלפי אנשים נפגעו מצביעות ומתו מבושה היום מתים רק מאבנים בכליה..

במציאות שבה הביטוי ראשון בין שווים, החליף את דין אחד לכולם וכל אחד חושב שהוא זה שהמציא את הגלגל וכועס על שחברו החושב כך גם. במציאות שבה כולם מנהלים, מעשים כפגיעה והצקה גובלים כמעט בפשע כאשר האחר מקיים, אך כאשר אנחנו - שתיקה. במציאות של היום, אמירות של דבריי הוצאו מהקשרם, וזה לא מה שאתה חושב, זה לא מה שזה נראה.. נאמרים בקלות, כמעט באותה הקלות שבה מתבצעים הדברים. המציאות היא שלום צביעות להתראות מוסר כפול..

אז מה זה בעצם מוסר כפול..? מה שטוב לך, לא מין המחוייב טוב לאחר, כאשר חברה שלך שוכבת עם האקס שלה, ואומרת שהיא בשליטה. היא לא מעוניינת בו וזה רק משחק. ואת כ"חברה טובה", בטוחה בסתר לבך שהמסכנה בכלל לא מודעת לעצמה, ולמערכת היחסים הלא בריאה. וזו רק שאלה של זמן עד שהדברים ייגמרו, ולא בתופים ובמחולות, כי אם בבכי מרורים. מוסר כפול זה כאשר את בעצמך שוכבת עם האקס, אך שלא כמוה, את "באמת" בשליטה, וזה בכלל לא אותו הדבר, כי את להבדיל באמת יכולה להפסיק מתי שתרצי..

מוסר כפול זה להתרגז כאשר החבר שלך נעלם, ולא מודיע לאן, ומתי הוא הולך, מתי הוא שב ועם מי הוא היה. ופתאום להתקשר 100 פעם בשניה נראה כלגיטימי כי זה רק מתוך דאגה, אולי קרה לו משהו, אולי הוא נחטף על ידי עב"ם?? מוסר כפול זה כאשר את נעלמת, והוא מתקשר 50 פעם בשניה, להתעצבן עליו מותר, כי הרי מה כבר יכול לקרות, קפצת רק לשנייה איפה האמון, את לא צריכה לדווח לו כל רגע ורגע איפה את.

מוסר כפול זה לקבוע עם חברה שלך למופע, על אף שהיא לא ממש רוצה, כי לך נורא בא, ולהתעצבן שהיא מבריזה לך ברגע האחרון. מוסר כפול זה להבריז ברגע האחרון מיציאה, כי פתאום לא כ"כ בא לך, אבל לא להבין מה הכעס שמופנה, הרי אמרת מלכתחילה שאת לא ממש מעוניינת.

מוסר כפול, זה לנסוע לעבודה בבוקר ולראות איך טור שלם של מכוניות מסתרך לו לאיטו בפניה שמאלה, אך הפלא ופלא, יש נתיב ישר צמוד אליו ואם אף אחד לא ישים לב ניתן יהיה ל"השתלב" באלגנטיות מבלי שאף אחד ישים לב. אבל רגע לאחר ההשתלבות עצמה, כמובן לרגוז, לרטון ולקלל את כל השושלת של האדם שרק ינסה להשתלב..

במציאות של היום נמצא המוסר הכפול בין אדם לחברו, בין אדם לאלוהיו, בין אזרח לממשלתו ולהיפך. המוסר כפול הפך לדרך חיים.
אז לכל אלו שיוצאים כנגד המוסר הכפול, יש לומר..

לחיי המוסר הכפול, שהיה בעבר, שקיים בהווה, ושתמיד ימשיך להתקיים..

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד