072-3300504

אוניברסיטה נוספת ביהודה ושומרון

בישיבת הממשלה שהתקיימה הוחלט על הפיכת המכללה האקדמית יהודה ושומרון לאחר ויכוח בין הליכוד לעבודה. כמו כן, הממשלה אף אישרה את הקמתה של אוניברסיטה בגליל

מערכת יורם לימודים | 02-05-2005 09:01:00

ההחלטה שהתקבלה בנוגע לעתידה של מכללת יהודה ושומרון עוררה מחלוקות רבות ולבסוף אושרה ברוב של 13 נגד 7 שרים, ונמנעת אחת, דליה איציק. לעומת זאת, אישור הקמתה של אוניברסיטה בגליל, התקבלה ללא התנגדויות מיוחדות.

ההתנגדויות להקמתה של מכללת יהודה ושומרון, באו כאמור ממפלגת העבודה; שר הפנים אופיר פינס, התנגד לקישור בין שתי המכללות. לטענתו, קישור בין השתיים מטעמים פוליטיים, עלול להביא למצב של אי הקמת אף אחת מהאוניברסיטאות. וקרא להקמתה של אוניברסיטה בגליל ולא ביהודה ושומרון.

השר יצחק הרצוג אמר כי הקמת אוניברסיטה באריאל, משרתת צרכים פוליטיים ועל מקבלי ההחלטות לראות לנגד עינייהם את האינטרסים החינוכיים והחברתיים.

מנגד, ראש הממשלה, אריאל שרון, ושרי הליכוד, תמכו בהחלטה להפיכת המכללה באריאל לאוניברסיטה. ראש הממשלה שרון אמר כי המהלך תואם את עמדת הממשלה, שרואה במסגרת יעדיה את חיזוק גושי ההתיישבות.

קצת על המכללה
המכללה האקדמית יהודה ושומרון הוקמה ב-1982 ומאז צברה את הלגיטימציה האקדמית להפוך לאוניברסיטה, בעיקר בשל התשתית המחקרית, פיתוחים ופרסומים אקדמיים, מגוון רחב של פקולטות ואנשי סגל ומציגה לאורך השנים עלייה מתמדת במספר הסטודנטים.

המכללה האקדמית יהודה ושומרון מונה מגוון גדול של מחלקות בפקולטות השונות:
הפקולטה להנדסה- הנדסת מכונות, חשמל ואלקטרוניקה, כימיה וביוטכנולוגיה, הנדסה אזרחית תעשייה וניהול; המחלקה לארכיטקטורה; הפקולטה למדעי החברה- כלכלה ומנהל עסקים, מדעי התנהגות, עבודה סוציאלית, רב תחומי במדעי החברה והרוח, ישראל במזרח התיכון; הפקולטה למדעי הבריאות- מדעי התזונה, מנהל מערכות בריאות, פיזיותרפיה; הפקולטה למדעי הטבע- פיזיקה יישומית, ביולוגיה מולקולרית, כימיה ביולוגית, מדעי המחשב ומתמטיקה.

הקמת התשתית המחקרית והניהולית, מאפשרת לחוקרים במכללה פעילות בחזית המחקרית העולמית ופעילות מחקרית יישומית לצידה. במכללה קיימת תשתית אקדמית הכוללת ספריה ענפה, מערך מחשוב מודרני, מעבדות מודרניות , ומערכת ניהול אקדמית (רקטור/מנל"א, דיקנים, רמח"ים, סנאט, מועצות פקולטה וכד').

לדברי פרופ' דן מאירשטיין, נשיא המכללה: "המכללה האקדמית יהודה ושומרון הקימה תשתית אקדמית וראויה לכן להיות האוניברסיטה הבאה במדינת ישראל. אין ספק שהמכללה עונה על כל הקריטריונים האקדמיים הדרושים על מנת להפוך לאוניברסיטה. האוניברסיטה האחרונה הוקמה בישראל ב 1970. מאז הוכפלה אוכלוסיית המדינה וגם לכן יש צורך בהקמת אוניברסיטה נוספת"
יגאל כהן -אורגד, יו"ר הועד הפועל של המכללה מוסיף כי: "השיפוט להסבת המכללה לאוניברסיטה חשוב שייעשה על בסיס הישגיה האקדמיים והמחקריים אותם צברה המכללה במשך 23 שנות קיומה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד