האיזור האישי שלי
כאן נרכז עבורך באופן אוטומטי את כל תחומי הלימוד שהתעניינת בהם בעת ביקורך באתר
הבחירות שלי
להכוונה מקצועית חינם השאר פרטים ונציגנו יחזרו אליך

5 טיפים שאתם לא מכירים לשיפור הביצועים בלימודים

מה הקשר בין טמפרטורת הגוף לציון שלכם במבחן, עם איזה בגדים כדאי לשבת בספריה ומתי הגיע הזמן לנסות שיטות לימוד חדשות? הנה 5 טיפים שאתם בטח לא מכירים אבל משפיעים עליכם לא פחות מאשר אחוזי הנוכחות בשיעורים

יורם לימודים | 17-02-2019 15:37:06
לפי סקר שנערך עבור התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל ופורסם בשנת 2015, התחומים בסביבת הלמידה שזוכים לשביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב הסטודנטים הם התנאים הפיזיים, רמת התחזוקה במוסדות האקדמיים והניקיון בכיתות ובמעבדות. 68% מהסטודנטים ציינו באותו מחקר שהם שבעי רצון מהתנאים האלה, לעומת 25% בלבד שהיו מרוצים רק ברמה בינונית מהקפיטריות והמסעדות ו-20% שלא היו מרוצים משירותי המזכירות.

משמעות הנתונים היא שהביצועים שלנו בלימודים מושפעים מהמון דברים שאנחנו עושים באופן מודע ולא מודע. אנחנו שמחים להגיע לכיתה נקייה ומרגישים בטוחים יותר כאשר מולנו נמצאים אנשי סגל מנוסים, אך סובלים מפגיעה במוטיבציה אם הקפיטריה סגורה ונצטרך להישאר רעבים. בנוסף, כולנו יודעים ששינון החומר לקראת המבחן יעלה את הסיכוי לכך שנקבל ציון גבוה, ושהקשבה בשיעורים עדיפה על העתקת הסיכומים מהאינטרנט. 

אבל מה קורה מאחורי הקלעים ואיך אפשר ללמוד טוב יותר ולשפר את הריכוז? הנה כמה הצעות שכדאי להביא בחשבון:

1. שמרו על טמפרטורת הגוף
ראש צלול הוא ערובה לתפקוד טוב של מערכות הזיכרון, השינון והידע. בשביל להשיג אותו תצטרכו לשמור על טמפרטורות גוף נמוכות, או במילים אחרות על "ראש קר". אפשר לעשות זאת באמצעות מקלחת במים קרים אחת לכמה שעות, הימנעות משימוש במייבשי שיער וכמובן הפעלת מיזוג לכל אורך תקופת הקיץ.

לחילופין, יש לנסות לאזן טמפרטורות גוף נמוכות וקרות מדי. בחורף או בזמן שהייה בחדרים ממוזגים כדאי לשתות מים חמימים ותה צמחים ולהשקיע במזון מבושל, אפוי או מאודה כדי לאפשר סירקולציה טובה ולעזור לדם להגיע למוח.

2. אזנו את רמת הסוכר
לא צריך להיות סטודנט לביולוגיה על מנת להבין שלתפריט הקולינרי יש השפעה על יכולת הריכוז ועל הביצועים בלימודים. הסוד האמיתי הוא לאזן את רמת הסוכר, על ידי ויתור על משקאות ממותקים וחטיפים נטולי ערכים תזונתיים והחלפתם בפירות וירקות. 

רצוי לאכול פחמימות מלאות כמו חיטה מלאה, אורז חום ושיבולת שועל ולהוסיף פירות יבשים לתפריט היומי. מומלץ להתרחק מצבעי מאכל וחומרי טעם וריח ולא להתפשר על האוכל בקפיטריה אם אפשר להביא אותו מהבית.


3. נסו לישון לפחות 7 שעות בלילה
הכל מתחיל ונגמר במספר שעות השינה שלכם. עליכם להקפיד לישון על מזרונים טובים ואיכותיים, להעניק תמיכה מרחבית מעולה לגב ולעמוד השדרה ולישון לפחות 7 שעות בכל לילה. שמרו על חדר שינה חשוך כדי לישון טוב יותר והימנעו מלבצע בו פעולות לא קשורות כמו האזנה למוזיקה, צפייה בסרט או בילוי עם חברים.

שינה של 7 שעות בלילה מינימום תהפוך אתכם לאנשים אחרים לגמרי. היא תעזור לכם לקום בבוקר ותחסוך מטבע הדברים את תחושת העייפות שתוקפת אתכם בצהריים. בעזרת שינה ערבה תוכלו להיות גם פעילים יותר בחיי החברה, להגיע לשיעורי עזר ולהקדיש יותר זמן לשיעורי העשרה בנקודות שבהן אתם חלשים.

4. בחרו היטב את הבגדים
האם ידעתם שהבגדים שיש עליכם עכשיו משפיעים על הסיכוי שלכם להישאר מרוכזים וללמוד טוב יותר למבחן? הסיבה לכך פשוטה מכפי שאתם אולי חושבים: טרנינג נעים יעניק לכם תחושה נוחה, אבל הוא גם יעודד אתכם לשכב על הספה ולנמנם. לעומת זאת, בגדים פרקטיים יותר יעבירו לגוף את המסר הנכון ויעזרו לכם לשרוד גם את השעות הקשות באוניברסיטה. 

בחרו היטב את הבגדים שתרצו ללבוש לספריה, לבית או כשאתם מצטרפים לקבוצות למידה עם חברים. שמרו את הבגדים הנוחים להפסקות ואל תקלו ראש בכך. עדיף ללבוש את הבגדים שמשמשים אתכם ביום יום גם אם החלטתם להיכנס לחדר כדי לקרוא, ללמוד ולהכין סיכומים ואפילו אם אף אחד לא רואה.

5. נסו דברים חדשים
יכול להיות ששיטת הלמידה שהביאה אתכם עד הלום כבר לא תספיק בשביל הסטנדרטים של האקדמיה. אין סיבה לבהלה ותמיד אפשר לעצור כדי לנסות טכניקות למידה חדשות. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע, לערב חברים ובני משפחה ולקרוא מידע באתרי האינטרנט. הלימודים לתואר הראשון מפגישים אתכם עם המון שיקולים חדשים שפעם לא היו חלק מהחיים שלכם, לכן משברים זמניים הם ככל הנראה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתבגרות. 

כך לדוגמא תוכלו לבדוק את רמות הריכוז שלכם בשעות שונות של היום. אם התרגלתם ללמוד בלילה אבל הציונים לא ממש תומכים בטענה, כדאי לעבור לשעות אחרות כמו בוקר וצהריים. במקביל, אפשר לנסות דברים חדשים בכל הנוגע ללימודים בחדר שקט לעומת חדר עם מוזיקה ברקע, ללימודים בבית לעומת לימודים בספריה וללימודים לבד לעומת עם חברים. בסופו של דבר, המטרה היא לשפר את הביצועים בלימודים ולמנוע תחושה של עוגמת נפש, פגיעה במוטיבציה או חלילה תסכול.
כלים שיעזרו לך לבחור מה ללמוד
המבדק
מחשבן סיכויי קבלה
מחשבון בגרויות
X
שירות אישי חינם
מחפש את מוסד הלימודים שהכי מתאים לך? השאר פרטים
באנר פירסומי