072-3300504

מגרש הרוסים. הכדור נמצא במדיה.

מלחמות מותגים בתחום השיווק, מעלות את רמת החדירה של מותג מסוים באחוזים בודדים, כאשר משאבי עתק המוזרמים לפרסום, לא מצדיקים את עצמם. אין מה לעשות; אלה הם כללי המשחק. או שאתה משתתף, או שמבחינת הצרכן אתה פשוט לא קיים.

דמיטרי גנדלמן, מק'אן יוניברסל | 04-04-2005 16:38:00

יש גם שיטה יותר אלגנטית שבאמצעותה ניתן להגדיל את המכירות. אנשי שיווק רבים יודעים עליה ורבים אחרים חושבים שהם יודעים. אכן כן, הכוונה היא להפניית מסרים פרסומיים לקבוצות אתניות שונות בעזרת ערוצי מדיה ייעודיים. זול וממש אפקטיבי.

בהקשר זה לעיתים קרובות הדיון מתמקד במגזר הרוסי בישראל, שכן במישור ההתנהגותי מגזר זה דומה מאוד למגזר הכללי. ערוצי טלוויזיה ברוסית, עיתונות, מגזינים, רדיו ואינטרנט עונים על הקריטריונים הגבוהים ביותר והודפים הצידה את כלי התקשורת בעברית, הרחק אל פרברי המדיה.

איפה אתה חי?

שיטת Media in mind חוקרת את ההשפעה שיש לאמצעי מדיה שונים על בן אדם אחד במהלך היום. איך זה באה על ידי ביטוי במקרה שלנו?
ובכן, רוסי ממוצע קם בבוקר, ובדרך לעבודה הוא מאזין לתחנת רדיו ברוסית. אם בעבודה קיימת גישה לאינטרנט, הרוסי הממוצע משוטט באתרים רוסיים (נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך שהגלישה האינטנסיבית ביותר נעשית דווקא בשעות העבודה). בהעדר האינטרנט האיש מאזין למוסיקה רוסית באמצעות הרדיו. בערב הוא מתיישב מול הטלוויזיה ומבלה בממוצע כ-2.7 שעות ליום. בסופי שבוע הוא עורך מסע קניות ב"טיב טעם", כשמסביבו ניצבים דוכנים עם מגוון מוצרים וטעימות.

לסיכום: נישת המדיה אצל הרוסי הממוצע תפוסה ב-100%, ואין לו כל צורך להזדקק לכלי תקשורת בעברית.

אז מה עושים?
קודם כל, אפשר ליצור קשר עם משרד פרסום המתמחה במגזר הרוסי – ולא חסרים כאלה בארץ. בישראל פועלים הן משרדי פרסום עצמאיים והן מחלקות רוסיות המסונפות למשרדי פרסום כלליים. שימו לב: משרדי פרסום עצמאיים אינם מעוניינים לרכוש מדיה במחירים נמוכים, שהרי הדבר משפיע ישירות על הרווחים שלהם, ואילו משרדי פרסום גדולים יבצעו את הרכישה במחיר הרבה יותר זול. בין כך ובין כך, יש לערוך השוואת מחירים ותנאי עבודה בטרם חותמים על החוזה.

כרגע בוא נשאיר בצד את נושאי הקריאטיב, האסטרטגיה וקידום המותגים ונתמקד אך ורק במדיה המגזרית.

הטלוויזיה הרוסית היא חזות הכול. למרות סף הכניסה הגבוה, הטלוויזיה היא אמצעי מדיה הכי משתלם. למהדורת החדשות בערוץ 9 (ערוץ ישראלי בשפה הרוסית) יש רייטינג של כ-20% מכלל הצופים דוברי השפה הרוסית. כלומר, את הפרסומות שלכם יראו בו זמנית 180אלף איש. בשום מקום אחר לא תמצאו היקפי חדירה רחבים כאלה. היום משדרים בישראל כ-10 ערוצים רוסיים, אך רק 3 מתוכם רשאים לפרסם בארץ (אותם השלושה הם הפופולאריים ביותר בקרב הקהל).

יתירה מזו, המפרסמים שמטעמים כספיים נבצר מהם לפרסם בערוץ 2 יכולים לעשות זאת בערוץ רוסי, שכן המחירים שם נמוכים לאין ערוך.

אמצעי המדיה השני בחשיבותו הוא האינטרנט. כ-400.000 גולשים ממוצא רוסי מדי גולשים במגוון אתרים (בעיקר באתרי חדשות, דואר מבוסס ווב, מנועי חיפוש, פורטלים ופורומים). בשנת 2004 היקף הפרסום באינטרנט עלה פי 2 בהשוואה לשנה שלפני ונאמד ב-2 מיליון דולר. הדבר מעיד על אימון רב שנותנים המפרסמים באמצעי מדיה זה.

בדומה לטלוויזיה הפרסום באינטרנט נמדד במדויק והמפרסם יכול לעקוב אחרי ההיקף שלו בשידור חי, און ליין. יצוין, שהכוונה היא לא רק לבאנרים, אלא לפתרונות קד"מ משוכללים. היום יש מספר חברות אינטרנט, כולל חברות מרוסיה, המטפלות בשוק הישראלי.

לסיום, יש להזכיר פרסום ממוקד מטרה. כלומר, את אותם אמצעי המדיה שמגיעים היישר לצרכן הסופי. כגון, מודעה שמתפרסמת במקומון או קטלוג מוצרים שמופץ ברשת חנויות ספרים רוסית (יש למעלה מ-500 חנויות כאלה) ועוד פתרונות יצרתיים מסוג זה.

משפט אחרון לקראת הסוף: מניסיוני. תמיד במגזר הרוסי ההצלחה הייתה רבה יותר, מאשר במגזר הכללי. הסיבה לכך פשוטה: בעיני עולה מרוסיה מסר פרסומי הוא אייטם של ממש. רק שיש לנסח אותו בבהירות ולפרסם בכלי התקשורת המתאים בצורה אפקטיבית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד