072-3300504

כתבה זו אסורה לקריאה

סתאאם, אחד באפריל. מי מאיתנו לא ארגן את כיתתו ל"היעלם" באחד באפריל, ולצחוק כאשר המורה עושה עצמה, כנדהמת מהיעלמותה של כיתתה האהובה. אך לאחר שנמצאה ה"אבדה", בכיתה הסמוכה, כל אחד מהצדדים טפח על שכמו בשמחה, שגם השנה, שיחק את תפקידו מצויין.

מערכת יורם | 31-03-2005 22:02:00

אחד באפריל, חגיגה לשקרנים. ביום זה מותר לכל האנשים, לומר כל אשר יחפצו, מבלי להיחשב לשקרנים. אבל מצד שני, הוא עובר במתח רב על שאר האנשים, שהרי מי מאיתנו היה רוצה שיעבדו עליו, יצחקו עליו, ולהיחשב לפתי. כל אחד שעבדו עליו פעם, יודע, שזה ייזכר לעולם ועד. ולא רק, זה ייעלה בארוחות יום שישי כאשר, מישהו ייזכר וירצה לצחוק על חשבונו של אותו פתי.. (אין מה לעשות, האמת חייבת להיאמר; פתי נשאר פתי)

ביום זה נזהרים יותר מתמיד, האמת הופכת לשקר והשקר לאמת. אבל מאיפה כל זה התחיל?? נהוג לחשוב שהכל התחיל בצרפת במאה ה-16, כאשר הסיבות לקיומו של יום זה, טמון בשינויים בלוח השנה, המעבר מלוח שנה יוליאני ללוח גריגוריאני. בשנת 1582 המלך שארל ה – 9, קבע את הראשון בינואר כתחילת שנה. עד אז, נהגו לחגוג את חגיגות ראש השנה, בין ה 25 למארס ועד ה 1 באפריל. אך כמובן, היו אלו שלא קיבלו את התאריך החדש, או עשו עצמם כשוכחים ואז קיבלו הזמנות שווא למסיבות שמעולם לא התקיימו, באיזה מועד?? באחד באפריל, כמובן.

אחד באפריל, נחגג בארצות רבות במערב, איטליה, גרמניה, הונגריה, טורקיה, יפן צרפת (בצרפת, היום נקרא, דג של אפריל בגלל הנוהג להצמדת דג מאחורי גבו של ה"נופל בפח"), רוסיה, שבדיה ועוד.

בשמחה של יום זה, משתתפים גם מוסדות ציבוריים ש"עובדים" על הציבור הרחב. בשנת 1981 הודיעו בחדשות של "קול ישראל" כי מכבי תל אביב בכדורסל, לא תקבל את התואר אלופת אירופה, בגלל שקהל האוהדים שנכח באולם, התפרץ למגרש, כשניה לפני סיום המשחק. מאחר שלא נשרקה שריקת הסיום,המשחק בעצם, לא הסתיים באופן רשמי, ולכן יש לקיים משחק חוזר. עם הישמע הבשורה, הארץ געשה וסערה, עד אשר נתבשרו כי כל זה היה, במסגרת אחד באפריל.

בשנת 2004 מנוע החיפוש גוגל הודיע, על פתיחת שירות חדש Gmail. אך בשל המועד, עברו מספר ימים עד אשר התייחסו להודעה זו, כאל אמיתית.

אז מה נותר לי עוד לאחל לכם, תעבדו על אחרים, שיעבדו עליכם. ואהה כן, ייתכן שפרט מידע אחד לא היה אמיתי (או שכן..)

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד