072-3300504

התחממות בעניין שכר הלימוד

שרת החינוך, התרבות והספורט, לימור לבנת, במכתב להתאחדות הסטודנטים: למרות רצוני ללכת לקראתכם, אינכם משתפים פעולה". אסף שגב, יו"ר ההתאחדות: הסטודנטים אינם מתכוונים להשתתף באי אלו דיונים לגבי אופי הוועדה, בשל ההכרה כי שום תועלת לא תצמח מכך להם ולמאבקם

חנית נוה | 02-12-2004 11:17:00

שרת החינוך, התרבות והספורט, לימור לבנת, פנתה השבוע להתאחדות הסטודנטים, ובו היא מביעה צער כל כך שחרף הצעות הפשרה וההבנות שאליהן ניסתה להגיע בשתי הפגישות עם נציגיה לא מצאו לנכון בהתאחדות להשיב לפניותיה עד כה. "אני פונה אליכם בזאת, כי לצערי עד לרגע זה, לא נתקבלו תשובותיכם להצעתי, ועל פי החלטת הממשלה, על שר האוצר, שר המדע ועלי לחתום על כתבי מינוי לחברי הוועדה, כדי שתוכל להתחיל ולפעול". כתבה שרת החינוך במכתב.

בין היתר הציעה שרת החינוך, לימור לבנת, בשתי פגישותיה עם נציגי הסטודנטים כי תביא בפני שר האוצר ושר המדע, השותפים להקמת ועדת ינאי לבחינת שכר הלימוד, הצעה כי לוועדה יצורפו נציגים נוספים מטעם הסטודנטים שישתתפו בדיונים ויהיו שותפים למסקנות. כמו כן הביעה שרת החינוך נכונות להידבר עם נציגי התאחדות הסטודנטים עוד בטרם תתכנס, וכי מתווה ועדת וינוגרד לא בוטל וימשיך להיות מופעל כל עוד לא הובאו בפני הממשלה המלצות חלופיות.

שרת החינוך, לימור לבנת, אמרה כי "חבל מאוד שלמרות שתי הפגישות הטובות שקיימתי עם נציגי הסטודנטים הם טרם השיבו להצעות שהבאתי בפניהם. מטרת הקמת הוועדה, שאושרה על ידי הממשלה, באה במטרה ליצור שוויון הזדמנויות בחינוך, ואת פתיחת שערי ההשכלה הגבוהה גם לצעירים שמצבם הכלכלי אינו מאפשר להם לשלם את מלוא שכר הלימוד. למרבה הצער, מנהיגי הסטודנטים טרם השיבו להצעותיי, דבר המעכב את הקמת הוועדה, כדי שנוכל לפעול יחד למימוש מטרה חשובה זו".

תגובת התאחדות הסטודנטים
תגובת ההתאחדות לא אחרה להגיע . יו"ר התאחדות הסטודנטים, אסף שגב, שלח מכתב חריף אל שרת החינוך, לימור לבנת.

שגב דוחה לחלוטין את הנסיון להציג את פניות השרה ואת הפגישות עימה כנסיונות הידברות, וטוען כי מדובר בהצעה מבישה המבזה את ציבור הסטודנטים, ומהווה אחיזת עיניים המיועדת לצרכים תקשורתיים בלבד.

"מדיניות הפעלת הכוח בצד חלקות נדבות", כותב שגב, "מוכרת לנו מתחומים נוספים בהם פועלת הממשלה", ומכוון בכך לכפיית הוועדה החדשה על הסטודנטים והצעות להוספת נציג לא משמעותי נוסף של הסטודנטים לוועדה, המהווים לא יותר מלעג לרש.

יש להוסיף, כי הצעת סיוע לסטודנטים שיפגעו כתוצאה מהעלאת שכר הלימוד הינה הצעה חלמאית, הדומה למדינה שיש בה גשר רעוע, ובמקום לתקנו מורים על הקמת בית חולים ("מלגות לנזקקים") מתחתיו.

הסטודנטים, אומר שגב, מבינים כי מדובר בהחלטה שכבר התקבלה, בוועדה שאופיה מוכתב מראש ולכן גם תוצאותיה ההרסניות צפויות.

בהתאם לכך, הסטודנטים אינם מתכוונים להשתתף באי אלו דיונים לגבי אופי הוועדה, בשל ההכרה כי שום תועלת לא תצמח מכך להם ולמאבקם, ההיפך הוא הנכון.

לגבי המשך המאבק, חותם יו"ר ההתאחדות את מכתבו ברומזו מי מהצדדים נוהג להפגין חוסר עקביות והחלטיות ("אפרוש תוך 14 יום מהממשלה אם לא יהיה משאל עם"...):
"יש לציין כי דרכנו אינה לאיים איומי סרק של פרישה ולאחר מכן לחזור בנו, ועל כן נבהיר את צעדינו הבאים בנוגע לוועדה בימים הקרובים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד