072-3300504

גל דאי וזאב סילס מארגון הסטודנטים

"חשובה מנשוא הכנסת הנציג הנוסף שיהווה גישור בין צרכי הסטודנטים למקבלי ההחלטות..."

גל דאי | 02-11-2004 15:18:00

לפני כשבועיים עברה הצעת החוק להוספת נציג סטודנטים נוסף במועצה להשכלה גבוהה בקריאה טרומית, בתמיכת 44 חברי כנסת ושרים וללא מתנגדים כלל.

ההצעה מדברת על שינוי הרכב המועצה להשכלה גבוהה, כיום מורכבת המועצה מ 25 חברים, בניהם, שרת החינוך לימור לבנת, פרופסורים מאוניברסיטאות וממכללות, אנשי ציבור, ונציג סטודנטים 1 בלבד, יו"ר התאחדות הסטודנטים.

מכיוון שחשיבות ההשכלה הגבוהה בארץ הינה עצומה ומשפיעה רבות על עתיד המדינה, מן הראוי יהיה להוסיף סטודנטים שיהיו שותפים לקבלת החלטות הרות גורל מהסוג שמתקבלות במועצה החשובה במדינה, הרי מדובר בסטודנטים בשורה התחתונה, ומן הראוי לתת לנו את הקרדיט לאינטליגנציה ולאחריות הטמונה בהשפעה על עתידנו אנו.

בעשור האחרון התרחשה מהפכה בלימודים הגבוהים במדינה, וכיום המכללות הן אלו המכתיבות את הטון ללימודים לתואר ראשון, להוראה ובכלל.
מכיוון שכך ומכיוון שרוב המכללות חברות בארגון הסטודנטים בישראל, חשובה מנשוא הכנסת הנציג הנוסף שיהווה גישור בין צרכי הסטודנטים למקבלי ההחלטות.
העניין ישרת את מטרת הסטודנטים ככלל ותאפשר שליטה והתערבות בכל הנוגע לאישור תארים, תכניות לימודים, שכר לימוד וכו'.

זאב סילס יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל אומר:
"עם תמיכה מלאה בכנסת, נחישות החכי"ת ענבל גבריאלי שהעלתה את ההצעה, החכי"ם עמיר פרץ, עמרם מצנע, טטניאנה סולודקין שחתומים על ההצעה ותמיכתה של שרת החינוך לימור לבנת, מקווים אנו, סטודנטים האכפתיים וערניים כי אכן נבחרי הציבור שלנו ידאגו לעתידנו ויעבירו את החוק במלואו ברוב קולות"

העניין עובר לוועדת החינוך ומשם לקריאה ראשונה, היום, קרובים אנו מתמיד למימוש חזון של עשרות אלפי סטודנטים בישראל המעוניינים להיות מעורבים יותר בנעשה במדינה בכלל ובהשכלה הגבוהה בפרט,
אם אנו, הסטודנטים, לא נגלה ערנות, אכפתיות, וביקורתיות עקבית ונוקבת כנגד כל המתנהל סביבנו נהיה אשמים אנחנו באותה מידה לעתיד הרע המאיים על המדינה במישורים רבים.

במהלך הלימודים הגבוהים אנו מקבלים כלים רבים לבחון את הנעשה במדינה, את מקבלי ההחלטות ואת צורת התנהלות הדברים, אם הכלכליים, החברתיים, המדיניים ובעצם הכל. יש לנו מחויבות מעצם הידע הטמון בנו ומעצם כך שאנו צעירים במדינה שעתידה איננו ברור , לקום ולהשמיע את כולנו בכל נושא תוך הצעת חלופות ופתרונות אפשריים.
ביחד עם אכפתיות ורצון לשנות נוכל לעשות זאת.

שינוי הרכב המועצה להשכלה הגבוהה, הכנסת נציג סטודנטים נוסף, ומתן ייצוג לכ 120 אלף סטודנטים ממכללות הינו צעד אחד בתהליך למען צדק חברתי, שוויון ומדינה מתוקנת.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד