072-3300504

מעצבים סדר יום חדש

אסף שגב,יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית הוא אחד המועמדים בבחירות לראשות התאחדות הסטודנטים שתערך ביום ראשון; בדקנו מה יש לו לומר לכם...

אסף שגב | 02-09-2004 10:50:00

"רב חובל שאינו יודע לאן הוא רוצה להפליג אין אף רוח בעולם שתביא אותו לשם"- משפט זה מבטא יותר מכל את התכונה החשובה ביותר שצריכה להיות בכל מנהיג- ראיית החזון והנחישות להגשימו.
שמי אסף שגב, סטודנט ליחסים בין לאומיים ומדע המדינה, בן 25, ולאחרונה החלטתי להגיש את מועמדותי לראשות התאחדות הסטודנטים בישראל. לאחר כהונה מרתקת ומרובת עשייה, כיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, חשבתי כי ביכולתי להמשיך ולתרום לקידום מעמד הסטודנטים בישראל ולהגביר את מעורבות הסטודנטים בנעשה בארץ.

עובדת היותי מועמד על מפלגתי שאינו מושפע מלחצים פוליטיים ונטול כוונות מפלגתיות, יתרמו לי רבות להצלחה במשימה! בראייתי, הנושאים החשובים בהם על הסטודנטים לקחת חלק הם נושאים חברתיים, חינוכיים וכדי לאחד את הסטודנטים כולם לעשייה סוחפת מן הראוי שהעומד בראשות ההתאחדות לא יהיה איש מפלגתי הנתון ללחצי המפלגה וכוונותיו הפוליטיות העתידיות. כך למעשה ניתן לפעול מתוך שיקולים נקיים ועניינים לרווחת הסטודנט.

המטרות שלי במידה ואבחר
התאחדות הסטודנטים בראשותי תשאף להגשים שתי מטרות עיקריות:
א.השפעה על קביעת סדר היום הציבורי בנושאים חברתיים.

כידוע לכולנו, תדמיתם של נבחרי הציבור במדינה הגיע לשפל חסר תקדים. התדירות הגבוהה שבה נחשדים נבחרנו במעשים פסולים גורמת לכלל נבחרי הציבור להיראות כעסקנים קטנים במקרה הטוב, וכמושחתים במקרה הרע. תופעה חמורה זו גוררת אחריה מצב חמור עוד יותר, שבו נרתעים האנשים הטובים והאיכותיים מלהיכנס לפוליטיקה ולשנות את המצב הקיים.
אנו הסטודנטים המהווים את עמוד השדרה של החברה הישראלית חייבים לקחת חלק בנעשה סביבנו, ולהיות מעורבים בקביעת סדר היום הציבורי!

כמנהיגי המחר בחינוך, בכלכלה, בביטחון וברפואה עלינו לצאת מהאדישות והאטימות, ולפעול לשינוי המיוחל בסוגיות הרלוונטיות שעל סדר היום (שירות לאומי, חוקה, רמת החינוך הנמוכה, סיוע לשכבות המצוקה ועוד..) גם אם זה דורש מאתנו, לעיתים, להקריב מעט מזמננו הפנוי.

עם חברי אני יושב בקפיטריות, על הדשא ובקורסים השונים, אין לי יומרות מנותקות מהמציאות למהפכות המונים המוצתות ברגע ונכבות בחצי רגע. אני מאמין בעשייה לאורך זמן. אני מאמין בזריקת אינספור חלוקים קטנים לאגם, שמעגלי התהודה הקטנים שכל אחד מהם יוצר בפינתו הופכים למעגל תהודה גדול. שינוי קטן במקום אחד, ועוד שינוי קטן במקום שני לאט לאט מצטרפים למהלך משמעותי ומשפיע.

ב.העלאת מעמד הסטודנט בישראל.
מעמד הסטודנטים במדינה כיום נמצא בשפל וקולם כמעט ואינו נשמע. הסטודנטים בישראל, בניגוד למרבית עמיתיהם בעולם, משרתים בצבא סדיר ומילואים, משלמים מיסים מהגבוהים בעולם , שכ"ל גבוה, עובדים קשה ובקושי מסיימים את החודש אולם, אינם זוכים כמעט לאף הטבה. דווקא באירופה ובארה"ב מעמד הסטודנט גבוה הרבה יותר, שם זוכים הסטודנטים להטבות ממשיות בתחבורה ציבורית, הקלות במס, הנחות במקומות בילוי ובמוסדות תרבות. התאחדות הסטודנטים בראשותי תפעל למימוש שתי מטרות אלו.
אני משוכנע כי יש בי את התכונות הנדרשות על מנת להנהיג את התאחדות הסטודנטים אל עבר האתגרים העומדים לפתחה.
לסיום אאחל לכולנו שנה טובה של עשייה פורה, של מעורבות ויצירת שינוי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד