072-3300504

רוצה למות!

"פייר, מרגע שנמלכתי בדעתי לעבור להיות מבצע, כל הפחדים התמוססו כמו קוביית סוכר בכוס תה רותח, אם קודם לכן חשבתי במושגים של למה הרי שאחרי שנסגרתי על עצמי סופית, עברתי לאיך"

ענתפיזוב | 08-07-2004 11:35:00

הכי כאב לי על אמא שלי. באמת שהיא הייתה בסדר, חוץ מכמה פאשלות שהשאירו לי בעיות לכל החיים- רוב הזמן לא היו דברים חריגים. אפשר לחשוב שיש הורים שלא דופקים את הילדים שלהם בדרך זו או אחרת- נו באמת!
חשבתי על כל מיני דרכים איך לעשות את זה. ממש ערכתי רשימות והשוואות בעד ונגד. מוות בתלייה נראה לי מיושן מידי, ירייה בראש הייתה מלוכלכת, וגם לא רציתי שמישהו יצטרך לנקות אותי מהקירות והתקרה, יש גבול לאגואיזם. בקפיצה מבניין היה הסיכון לפגוע במישהו, וטרם גיליתי נטיות רצחניות כלשהן. נותרתי עם שתי אפשרויות- כדורים וורידים- שתיהן דרשו ידע רב מידי מבחינה ביצועית, ולא היה לי שום רצון לחזור על הביצוע מספר פעמים עד הגעה לשלמות.

הסתובבתי ימים בניסיון למצוא פתרון, למצוא את הגאולה שלי. בלילות לא ישנתי רק חשבתי על איך אצליח למות בלי להרוג אף אחד אחר בדרך ובלי להישאר בטעות בחיים. החיים סביבי המשיכו להתנהל באותו שיממון אינסופי וחסר פשרות- אבל אני, הייתי מפוקס. ידעתי בדיוק מה אני רוצה- רק לא ידעתי איך.
ערב אחד ישבתי בסלון וצפיתי בטלוויזיה, לא ממש התעמקתי בתוכנית, אך לפתע הופסק השידור וקריין חדשות מעונב בישר על פיגוע תופת בירושלים. תוך מספר שניות הועבר השידור לזירת הפיגוע והכתב עדכן כי כרגע ידוע לו על 7 הרוגים ועשרות פצועים. בו ברגע נפל לי האסימון.

אני חייב לעצור כאן ולהודות שמעולם לא הייתי טיפוס מרדן, או אחד ששאף לשנות את העולם. בבית-ספר תמיד הייתי יושב בשקט עסוק בענייני. כשכל החבר'ה הלכו להפגין בכיכר אני הלכתי הביתה וקראתי ספר. באמת שאין לי איזו אמירה חשובה לאנושות. ברגע שראיתי את השידור מזירת הפיגוע, הבנתי שבעצם, ממש לא משנה לי איך למות, ולא מעניין אותי מוות הירואי שייחרט בזיכרונם של אנשים. רציתי מוות שקט, מהיר ופרטי. רציתי למות. לא יותר מזה, ולא היה משנה לי איך.
תוך שבועיים שכרתי דירת חדר קטנה במרכז ירושלים. הבנתי שאם זו העיר שמככבת בפיגועים, הרי שאם אני רוצה לתפוס אחד- זה יהיה המקום האידיאלי. התחלתי לנהל אורח חיים מאוד ברור ומאורגן. בשעות הבוקר נסעתי בקווי אוטובוס 18,14, או 6, קווים שהתבלטו בעיני כמועדפים לפיגועים. אח"כ נהגתי לשוטט באזור השוק, מאוחר יותר שבתי לסיבוב אוטובוסים ובערבים הלכתי למקומות הבילוי ההומים ביותר שניתן היה למצוא, בהתחשב בעובדה שמדובר בירושלים. לא ממש סדום ואמורה...

היה לי ברור כי ביום מן הימים הוא יבוא, ומעבר לכך, ניחמה אותי הידיעה כי אם אמות בפיגוע- לאמא יכאב קצת פחות ואולי אפילו יעשו בשבילה אזכרה ממלכתית או משהו. היא תמיד התרגשה מאזכרות כאלה. לפחות היא תרגיש שהמוות שלי לא מיותר- שהייתי משמעותי למשהו.

כך עברו להם חודשים רבים. לצערי פספסתי שני פיגועים, פשוט הייתי באזור הלא נכון. פעם אחת כמעט הצלחתי, אך שוטרים עצרו את המחבל לפני הזמן. הקיץ התחלף לסתיו אפרפר ולאחריו הגיע החורף הירושלמי המקפיא, מפניו הוזהרתי מראש. ידעתי שמשימתי תהייה קשה אף יותר בחורף, מאחר ואנשים ממעטים לצאת- וכך גם המפגעים. אך אני הייתי אופטימי- לראשונה בחיי, יש לציין. סוף-סוף הייתה מטרה לקיומי- רציתי למות. ידעתי שתורי חייב להגיע.

ערב צונן אחד ישבתי בפאב קטן, אך הומה יחסית. שתיתי כמה בירות, לא משהו רציני. דאגתי להגביל את עצמי כדי לא להיות שיכור במוות שלי. אנשים נכנסו ויצאו מהפאב, ואני הייתי כבר כל-כך מיואש שלא טרחתי לראות את פני הנכנסים כפי שנהגתי בדרך-כלל. לרגע אחד סובבתי את ראשי לכיוון הדלת. נכנסה בחורה. היא הייתה יפיפייה, לבושה מעיל שחור וכבד. פניה נראו מוטרדות. הבטתי בה, היא סקרה את יושבי המקום. עברה עליהם אחד, אחד, כאילו מנסה לחרוט את פרצופיהם בזיכרונה, כאילו לעולם לא תשוב לראותם.

עיניה נעצרו כשפגשו את עיני. היא הביטה עמוק לתוכי, נראה היה כי ידעה את כל סיפור חיי. היא הנידה לשלילה בראשה, הסתובבה ויצאה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד