072-3300504

מיומנו של שליח הפיצה

קבלו את פיצה-מן, בגשם, בסערה, בחושך וגם באור הוא יצילכם מצרה, כנסו אל העולם הביזארי של תערובת אנשובי עם מוצרלה, דפיקות בדלת עם ניחוח רענן של אורגנו, העולם ההזוי שנשקף מעיניו של האיש על הקטנוע

פיצה- מן | 15-04-2004 09:34:00

היום עשיתי משלוח לתייר, זאת אומרת לבית מלון יוקרתי, את ההזמנה עשה בחור אנגלי או בריטי (מה ההבדל בין בריטי לאנגלי ? או שזה אותו דבר ? לא יודע, בכל מקרה המבטא שלהם מעצבן אותי).
בד"כ אזרחים מחו"ל (=תיירים), מתחלקים לשני סוגים:
1. אלה שנותנים טיפ גבוה, גם בגלל שהערך של השקל בשבילם הוא נורא נמוך אז לא איכפת להם לצ'פר את השליח (לדוגמא כשאני הייתי בהודו, נתנו לשליח פיצה טיפ של 15 שקל, שבשבילנו זה לא הרבה אבל בשבילו 150 רופי זה המון) וגם בגלל שאין להם מושג כמה שווה השקל וכמה נהוג לתת בארץ לשליחים, והתיירים הם בד"כ אנשים נורא מנומסים בניגוד לישראלים כשהם מבקרים בחו"ל.
2. אלה שמשחקים אותה כאילו זה פעם ראשונה שהם מזמינים פיצה (למרות שמשילוחי פיצה יש בכל העולם), וחושבים שאם הם ישחקו אותה תמימים, הם יחסכו כמה שקלים על השליח פיצה שגם ככה לא יפגוש אותם לעולם עוד פעם.
אז אני מגיע למלון, מבזבז מלא זמן רק למצוא את החדר, דופק בנימוס, הבחור מחייך אליי חיוך בריטי צבוע, אני נותן לו את המגש, מציע תבלינים בנימוס, הוא שם את המגש בצד, ואומר לי שהוא כבר שילם בכרטיס אשראי.
לפי המבט שלו, הבנתי שהוא מנסה להעיף אותי מהחדר כמה שיותר מהר, לפני שהוא יצטרך לעמוד במצב הלא-נעים של הטיפ, ולרגע חשבתי בעצמי אולי אני אחסוך ממנו את האי-נעימות ובאמת אלך, אבל אז נזכרתי שאני צריך לשלם שכר-לימוד, ושכירות, ודלק ואוכל וסיגריות והוא טס במטוס, וישן במלון מפואר, ומזמין פיצה משפחתית לחדר, שחצי ממני הוא בטח יזרוק או יציע לנערת ליווי שהוא עוד מעט יזמין, ובטח למטה בחניה יש לו איזה ג'יפ שכור, אז מה קרה ? הוא לא יכול לתת לי איזה עשרה שקלים ?
אז חיכיתי, וכשהוא שאל "- עוד משהו ?", בלי בושה אמרתי לו שאני לא יודע איך זה בארץ שלו, אבל בישראל נהוג לתת טיפ לשליח של הפיצה, וזה ממש לא מנומס לא לתת.
כמובן שהוא היה מוכן באותו רגע שסקאד ייפול על המלון, הוא נהיה אדום כמו שרק אנגלים נהיים כשהם ממש כועסים או ממש מתביישים, חיפש קצת בכיסים, חיפש קצת בארנק, ובסוף, הוא כל כך רצה שאני אעוף מהחדר שלו, שהוא מצא שטר של חמישה יורו על השולחן, נתן לי אותו, ביקש סליחה עוד 3 פעמים, וסגר את הדלת.
ת'שמעו, יכול להיות שהייתי חוצפן או מנייאק, יכול להיות שתגידו שאני מבייש את המדינה, אבל יכול להיות שמחר הוא ילך למסעדה, ויתן טיפ יפה למלצרית, הרי הוא לא ירצה שיביכו אותו במקום ציבורי, לא ?
תחשבו על זה....
אגב, מישהו יודע כמה שווים חמישה יורו ?

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד