072-3300504

ספיר יוצאת נגד הפסיכומטרי

המכללה האקדמית ספיר החליטה לקבל מועמדים בעלי תעודת בגרות בלבד, ללא צורך במבחן פסיכומטרי או במצרף

חנית נוה | 17-03-2004 10:21:00


פרופ' זאב צחור נשיא המכללה: "המוטו של ספיר "התואר האנושי" מחייב לזכור שהאדם איננו רק הציונים שהוא גורר איתו מהתיכון. דווקא מועמדת משכונת מצוקה בדימונה יכולה להיות עובדת סוציאלית טובה יותר מהמועמדת מרמת השרון המתחרה אתה על הקבלה למחלקה".

המכללה האקדמית ספיר יוצאת נגד הפסיכומטרי: לאחרונה הוחלט על ידי הנהלת האקדמיה לקבל מועמדים בעלי תעודת בגרות, ללא צורך במבחן פסיכומטרי או במצרף. במחלקות בהן הביקוש גבוה הונהגו ועדות קבלה.

בשלוש השנים האחרונות השתנתה מדיניות המוסדות האקדמיים ביחס לתנאי קבלת סטודנטים לתואר הראשון. תחילה בוטלה חובת המבחן הפסיכומטרי ונקבעה שיטת "המצרף" של ציוני הבגרות. השנה החליטה המועצה להשכלה גבוהה לבטל את שיטת המצרף. לנוכח הבלבול הרב שקיים בין המועמדים ללימודים אקדמיים החליט פורום ראשי המחלקות של המכללה האקדמית ספיר על ליברליזציה בשיטת המיון והקבלה. הדרישה היסודית של המכללה היא תעודת בגרות מלאה, כולל 4 יחידות באנגלית, ללא חובת פסיכומטרי או ציוני מצרף. לכל מחלקה נקבעה מכסת סטודנטים לשנה א'. כאשר מספר הפונים להתקבל גדול מהמכסה של המחלקה, הקבלה היא על פי ממוצע עולה של ציוני הבגרות. עם זאת כלל זה חל רק על חלק מהמועמדים. כשליש מהמועמדים שממוצע ציוני הבגרות שלהם נמוך מהרף הנדרש עוברים לדיון בועדת הקבלה. המועמדים שלא התקבלו אוטומטית רשאים להציג בפני ועדת הקבלה ציוני מבחן פסיכומטרי או ציוני מצרף הגבוהים מממוצע הבגרות שלהם. למועמדים שציוניהם נופלים מהמינימום שהציבה המחלקה ניתנת הזדמנות שנייה לשכנע את ועדת הקבלה שיש להם יכולות אקדמיות שלא באו לידי ביטוי בתקופת לימודיהם בתיכון.

בשתיים מהמחלקות המבוקשות ביותר, במחלקה לאמנות הקולנוע והטלוויזיה ובמחלקה לתקשורת פותחו מבחנים מיוחדים המאתרים כישורי יצירה. המרצים במחלקה לקולנוע משוכנעים שתכונות היצירה החבויות בסטודנט מבטיחים הצלחה מקצועית הרבה יותר מיכולת השינון של תלמיד כתה י'ב הנבחן בבגרות או עמידה במבחן פסיכומטרי. במחלקה לעבודה סוציאלית המיון הוא על פי ראיון אישי. גם כאן ההנחה היא שהרגישות החברתית חשובה יותר מציוני הבגרות. במחלקה זו

הביקוש השנה יוצר עומס כבד במיוחד. מספר המקומות שהקצתה המכללה הוא 35 בלבד וכבר עכשיו, כאשר ההרשמה עדיין בראשיתה יש למעלה מ 250 פונים.

פרופ' זאב צחור נשיא המכללה האקדמית ספיר , ביקש מראשי המחלקות לקחת בחשבון את מחויבותה של המכללה לאזור הדרום. הוא הביע חשש שבמחלקות היוקרתיות, הנאלצות לדחות חלק גדול מהפונים, יתקבלו סטודנטים ממרכז הארץ ויידחו מועמדים מהדרום.

פרופ' צחור: "המוטו של ספיר "התואר האנושי" מחייב לזכור שהאדם איננו רק הציונים שהוא גורר איתו מהתיכון. כך, למשל, דווקא מועמדת משכונת מצוקה בדימונה יכולה להיות עובדת סוציאלית טובה יותר מהמועמדת מרמת השרון המתחרה אתה על הקבלה למחלקה".

מכללת ספיר
מכללת ספיר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד