072-3300504

נעים להכיר, יו"ר התאחדות הסטודנטים

סטודנט/ית יחיד/ה מתוך רבים בפקולטה, שהיא חלק מחוג שהיא חלק ממוסד אקדמי שבראשו עומדת אגודת סטודנטים שמאוגדת תחת קורת גג אחת, התאחדות הסטודנטים הארצית. שגיב אסולין, יו"ר התאחדות הסטודנטים פותח הכל: "משהו מציק לכם, תרימו טלפון"

תמר דרייבלט | 23-10-2003 16:18:00

גילוי נאות: הראיון אם שגיב היה טלפוני, בשל לחץ זמן והעיסוק הבלתי נמנע בפתיחת שנת הלימודים האקדמית. הוא מתרוצץ בין ועדות הכנסת למשרד האוצר, בין בניני ההתאחדות בתל אביב, הפקולטה בבן גוריון והבית באשקלון. ראיון ידידותי לתחילת השנה כדי שנכיר מי דואג לנו. הוא לא מפסיק לציין "העשייה היא לא רק שלי אלא של צוות נפלא של סטודנטים, כמוני, כמוכם".

הדרך (חתחתים) לתפקיד
אסולין נבחר זה שנה שניה לכהן כראש התאחדות הסטודנטים, טענות רבות הועלו נגדו בבחירות הקודמות על המחטף שנעשה כשגילה גמליאל הפכה חברת כנסת, דומה שהבחירות האחרונות עשו עמו חסד, כל המלעיזים התבדו, הוא נבחר ברוב גדול.
"היו טענות כחלק מהבחירות, לפניהן ואחריהן. אני לא משתתף במשחק הפוליטי, עשיתי עבודה, הקמנו מחלקה למעורבות חברתית, חיזקנו את מחלקת קשרי החוץ, רעננו את הסגל, והנה ההצבעה הגורפת של ראשי אגודות הסטודנטים מדברת בעד עצמה".
בהתייחסו למפסיד, היו"ר היוצא של אגודת הסטודנטים של תל אביב, אסף זלכה "בדמוקרטיה כמו בדמוקרטיה קיים עקרון הכרעת הרוב, מי שבוחר ב'שברו את הכלים ולא משחקים' ומעבר לכך איני מעוניין להגיב" חשוב לא להדגיש כי הוא עומד בראש כל הסטודנטים בארץ בלי הבדל, גם של הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב.
למה הבחירות מתקיימות כל שנה ולא פעם בשנתיים?
הגשתי הצעה כזו, זה דורש שינוי תקנוני, ויגלותי להעלות זאת רק לאחר שנבחרתי כי איני נכלל בהצעה הזו. אני מאמין שיש הסכמה בעניין ושזה יעבור.
ההתאחדות לטענתו של אסולין הפכה מגוף רשמי גוף מייצג ופעיל, ולכן חשובה היציבות במערכת.
למי שלא מבין, איך עובד עניין ההתאחדות?
ההתאחדות מורכבת מ 28 ראשי אגודות סטודנטים של האוניברסיטאות והמכללות בארץ, בכל נושא מתקיימת הצבעה והרוב הוא שקובע.

שגיב אסולין, יו"ר התאחדות הסטודנטים
שגיב אסולין, יו"ר התאחדות הסטודנטים

סטודנטים כסקטור
רבות הטענות כלפי ציבור הסטודנטים בישראל כי הוא אדיש וחסר כוח, בניגוד למדינות אחרות בעולם שם מהווים הסטודנטים סקטור משמעותי, פעיל ובעל השפעה.
לדעת אסולין מדובר בקבוצה מורכבת מאוד, אשר מהוה מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית "ההתאחדות הפכה מגוף ייצוגי לגוף ביצועי, היא מכוונת להתייחסות מיוחדת לקבוצת הסטודנטים, אנחנו כבר רואים את השינוי בהתייחסות הכלכלית. מבחינה חברתית, בכל הארגונים החברתיים וזו מתוך בדיקה שעשינו ישנם סטודנטים פעילים. מעשית, בכל אגודה ישנה מחלקה העוסקת בפעילות חברתית, סטודנט שירצה לתרום, אנו ערוכים להיות הגוף המקשר."
שנה שעברה אמצה התאחדות הסטודנטים את ארגון אקי"ם ואילו השנה להבדיל אלף אלפי הבדלות אומץ ארגון הסטודנטים האתיופים. "מדובר בשתי ציפורים, גם תרומה לקהילה וגם סיוע לציבור שלם של סטודנטים".
ב 4.11 תעלה הצעה שהגיש אסולין בישיבת המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). הרעיון שבבסיסה הוא להעניק לכל סטודנט שתי נקודות זכות אקדמיות לסטודנט העוסק במעורבות חברתית. "אם מקבלים נקודות זכות על ספורט אין שום סיבה שלא תתקבל ההצעה. כולם ירוויחו מזה, הסטודנטים, החברה והאוניברסיטאות שיזכו בתשלום עבור נקודות אלה".
נושא מרכזי נוסף אותו שם אסולין למטרה – הוא הסטודנט המילואימניק: "ככקצין במילאוים הדבר קרוב מאוד ללבי. התחלנו בתהליך עוד בשנה שעברה ביצירת אמנת הסטודנט המשרת במילואים, אנו כמובן חותרים לאמנה בהסכמה ובשיתוף אך במידה ונתקל בקשיים נפנה לחקיקה בכנסת". אסולין מציין לשבח את סגן שר הביטחון, זאב בוים, אשר פועל ביתר שאת לקידום הרעיון.

קצת אקטואליה, השביתה
המגעים הפרלמנטרים שנוהלו טרם התקציב נראים כמו חלום רחוק והתחושה היא קשה. אסולין טוען שכל הדלתות עדיין פותחות: "אנחנו מאפשרים להם לפדות את ההבטחות שלהם, גורמים פרלמטריים רבים הראו נכונות והסכמה במאבק שלנו, נראה לאן זה יוביל", אתה מאוכזב? "לא, עדיין לא, חלון ההזדמנויות עדיין קיים ואנחנו ממתינים".
אתה לא חושב ששביתה תפגע יותר מכל בסטודנטים?
אסולין צוחק, "כולנו יודעים שביום הראשון לומדים הכי פחות, הרעיון הוא של שביתת אזהרה שלאחריה נמתין עם המשך המאבק לשבועיים. אני אשמח מאוד להודיע על פתיחת שנת הלימודים כסידרה".

מי אתה שגיב אסולין?
שגיב בן 25, דימונאי במקור, סטודנט לפוליטיקה וממשל ובחוג ללימודי מדינת ישראל, שנה שלישית באוניברסיטת בן גוריון, השנה יתחיל ללמוד גם איטלקית. אל חשש את השנתיים האחרונות סיים בממוצע של 90. את זמנו הטוא מבלה בין משרדי הממשלה בירושלים, ללימודים בבאר שבע, להתאחדות בתל אביב. "אני גר כרגע באשקלון, זה בדיוק האמצע, 40 דקות לכל כיוון".
יש לו חברה והוא מקווה לחזור ולעשות ספורט. תחביב אהוב אך פחות ממומש בימים אלה – ריקודי סלסה, בערגה הוא מספר על שלושה חודשים בקובה "בית הספר הטוב בעולם ללימודי סלסה".
המתבקש: יש לך שאיפות פוליטיות?
"כן, לא.." אסולין לא סגור על עצמו. "מה שבתוך שאעסוק בעשייה ציבורית. אני בטוח שאם ארצה להיות חלק מהפוליטיקה אמצא את הדרך לשם., הוא לא מדבר בסיסמאות אבל..."העשייה שלי תדבר בעד עצמה".

לקראת השנה החדשה
כשנשאל מה הוא מאחל לעצמו ברמה האישית, התקשה יו"ר ההתאחדות לענות. בסוף מצא לנכון לאחל לעצמו שיצליח להשיג את כל המטרות שהציב לעצמו מבחינה מקצועית ולזכות להערכה מבחינה אישית. הוא מתקשה לדבר ביחיד, תמיד 'צוות העשייה', תמיד 'אנחנו הסטודנטים'.

דבר יו"ר ההתאחדות לציבור הסטודנטים
"בהתאחדות יושבים סטודנטים בדיוק כמותכם, עובדים תמורת שכר מגוחך, אבל עושים את העבודה מכל הלב. אני חושב שצריך להתייחס יותר למה שמאחד את הסטודנטים כציבור ופחות למה שמפלג. ההתאחדות היא לטובתנו ולמענינו, החשיבות שלה גדולה וכוחה נובע מתמיכת הסטודנטים. כל דבר שנראה לכם לא תקין או לא ברור, כל נושא או רעיון, הכי פשוט הוא להרים טלפון!

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד