072-3300504

סטודנט בשוק העבודה

לא קל להיות סטונדט, קשה עוד יותר לעבוד וללמוד יחד. ניסינו לבדוק את מקומו של הסטודנט בשוק העבודה בישראל, וזה מה שגילינו:

תמר דרייבלט | 23-10-2003 14:14:00

השנה מורגשת עלייה בביקוש לעבודת סטודנטים, בעיקר מצד חברות היי-טק או למשרות פקידות ומזכירות. אולם היצע העבודה עדיין נמוך. מבחינת השכר, לא חל שינוי בשלוש השנים האחרונות.
על פי סקר שנערך במכון גיאוקרטוגרפיה בקרב סטודנטים לתואר הראשון כ 70 אחוז מהסטודנטים בישראל עובדים ו 44 אחוז לא מתגוררים אצל ההורים.

שכר סטודנט
שכר הסטודנטים גבוה בדרך כלל בכ 25% משכר המינימום. עובד בלתי מקצועי מקבל שכר מינימום של 17.56 שקל לשעה. שכר סטודנט, לעומתו, נע בין 21 שקלי ל 30 ¤ לשעה.
השכר הגבוהה יותר משולם לסטודנטים המועסקים במפעלי היי-טק או בתחום התעשייה והניהול ולסטודנטים המוכנים לעסוק בעבודות פיזיות קשות.
בממוצע עובד הסטודנט הישראלי 25 שעות בשבוע.
רמת ההכנסה החודשית ברוטו של סטודנטים מעבודתם 2485 ¤ - ורמת ההוצאה החודשית בממוצע 3083 ¤. התוצאה היא שכ 38 אחוז מהכנסות הסטודנט הממוצע הן מימון של ההורים.

אין תמונה

אז כמה סטודנטים באמת עובדים?
מנתונים שמסרה חברת ג'וב טוב – המתמחה בהשמת סטודנטים במתחם אוניברסיטת תל אביב, ישנם בקרוב כ 150,000 סטודנטים עובדים, המהווים 70 אחוז מכלל הסטודנטים. המשכורת הממוצעת לסטודנט היא 2000-2500 ש,ח. השכר השעתי נע בין 20-40 ¤. השכר הוא תוצר ישיר של סוג העבודה. עבודה מקצועית כמחשבים מקנה שכר גבוה בהרבה. מוקדי השירות למיניהם מציעים שכר נמוך יותר לשעה אך מציעים בונוסים.

במה עובדים סטודנטים?
הסטודנטים העובדים מגיעים דווקא מתחומי מדעי הרוח ומדעי החברה, שכן צ\מקצועות אלה מאפשרים גמישות, והסטודנטים מרשים לעצמם לפסוח על שיעורים לצורך העבודה. סטודנטים למחשבים לרוב מתחילים לעבוד במקצועות הבסיס עוד במהלך לימודיהם. סטודנטים לרפואה, הנדסה ותעשיה וניהול מתקשים יותר שכן מערכת השעות שלהם אינה מאפשרת עבודה סדירה.

העבודות העיקריות בשוק העבודה לסטודנטים נמדדות בעיקר על פי הגמישות השעתית, עבודה במשמרות רצויה יותר, וכן כאלו המאפשרות עבודה בסופי השבוע.
הביקוש העיקרי איפוא למשרות סטודנטים הם בתחום השירות: דיילות, אנשי שירות לקוחות, אנשי מכירות, טלרים, מזכירות, אנשי תמיכה, חלוקת עלונים, נהגים, שליחויות ואבטחה.
קבוצה נוספת של עבודות סטודנטיאליות היא בתחום המחשבים, החל בתומכי אינטרנט ואנשי HELP DESK וכלה בבדיקות QA, תכנות ובניית אתרים.
רבים מהסטודנטים לא ניגשים לחברות ההשמה ובוחרים בדרכים יצירתיות יותר להשיג כסף: עזרה לקשישים, שיעורים פרטיים, אפיה, בישול, ניקיון, עיצוב, התמחות באופציות, מלצרות, יחצ"נות וכו'...

סוף דבר
מחברת ג'וב טוב מדווחים כי קיים היצע של עבודות לשוק הסטודנטים אולם מדובר בשוק מפונק המסרב לעבוד בכל עבודה ובורר אותה לא רק על פי השכר אלה על פי סטנדרטים גבוהים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד