072-3300504

התמחות המשפטנים לאן?

פרופ' רייכמן: "עצם קיום ההתמחות הוא שריד ארכאי היסטורי שיש לבטל". נשאלת רק שאלה אחת , מדוע לא חשבו צעד קדימה בועדת ביילין והסדירו את שכר המתמחים בחוק?

חנית נוה, יורם לימודים | 03-09-2003 17:02:00

במסגרת מטה המאבק המשותף של הסטודנטים למשפטים נגד מסקנות ועדת ביילין, נפגשו אמש ראשי הסטודנטים למשפטים עם פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה .
בפגישה שנערכה אמש במרכז הבינתחומי נכחו ראשי הסטודנטים למשפטים וסגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, גיא אליהו.

פרופ' רייכמן אמר לסטודנטים, כי "הוא מתנגד לכוונות להאריך את תקופת ההתמחות בחצי שנה נוספת וכי עצם קיום ההתמחות הוא "שריד ארכאי היסטורי" שיש לבטל". פרופ' רייכמן הביע תמיכה במאבק הסטודנטים ואמר כי , "יש לפתוח את מסקנות הוועדה לדיון מחודש ולשתף בהליך קבלת ההחלטות את נציגי ציבור הסטודנטים המתמחים ואנשי האקדמיה".

פרופ' רייכמן נעתר לבקשת לסייע בגיוס אנשי אקדמיה מתחום המשפט שיחתמו על מכתב משותף לשר המשפטים ובו קריאה שלא להאריך את ההתמחות.הוא התחייב לסייע בגיוס אנשי אקדמיה מתחום המשפט שיחתמו על מכתב משותף לשר המשפטים.

סגן יו"ר ההתאחדות הסטודנטים הארצית, גיא אליהו, אמר כי " התאחדות הסטודנטים נוטלת חלק במאבק וכי " אם יושמו מסקנות ועדת ביילין-גרסטל, לרבות המסקנה בדבר הארכת תקופת ההתמחות בה מנוצלים הסטודנטים ע"י מעבידיהם, ההתאחדות תשבית את מוסדות ההשכלה הגבוהה ותסייע בארגון פעולות המחאה. הארכת תקופת ההתמחות תביא להעמקת הפערים החברתיים ובעניין זה נצא למלחמת חורמה. לגבי הגזירות האחרות אנו בדיעה שיש לגבשן עם נציגי הסטדונטים והאקדמיה".

אילוסטרציה
אילוסטרציה

ועדת ביילין - הגזרות
ועדת ביילין המליצה על שלוש גזרות על הסטודנטים העושים צעדיהם הראשונים במקצוע עריכת דין.
גזרה ראשונה – הוספת בחינה בכתב (דין מהותי).
גזרה שנייה – התמחות חוזרת בת 18 חודשים, במקרה של שלושה כישלונות במבחנים.
גזרה שלישית – בארכת ההתמחות בחצי שנה נוספת.
הויכוח העיקרי הוא על הארכת תקופת ההתמחות. נציגי הסטודנטים טוענים כי מדובר באינטרס כלכלי מובהק של שלכת עורכי הדין, שכן למשך חצי שנה נוספת יעמוד לרשותם כוח עבודה זול.

משיחה עם בוגר החוג למשפטים באוניברסיטת ת"א התחושה היא שהכיוון הוא נכון, עורכי הדין שיוצאים לשטח אינם משופשפים דיים להתעסק בפרקטיקה, ויש בכך בכדי למנוע זילות המקצוע.
נשאלת רק שאלה אחת – מדוע לא חשבו צעד קדימה בועדת ביילין והסדירו את שכר המתמחים בחוק?

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד