072-3300504

נקודות זכות אקדמיות עבור מילואים

התאחדות הסטודנטים פנתה לשרת החינוך, לחברי ועדת החינוך של הכנסת ולמל"ג בבקשה לאמץ את עמדת ההתאחדות ולהעניק לפחות שתי נקודות זכות לתואר, בגין שרות מילואים העולה על 21 יום בשנה

חנית נוה | 18-08-2003 10:17:00

התאחדות הסטודנטים הציגה נייר עמדה בנושא הענקת נקודות זכות אקדמיות בגין שרות מילואים. יו"ר התאחדות הסטודנטים פנתה לשרת החינוך, לחברי ועדת החינוך של הכנסת ולמל"ג בבקשה לאמץ את עמדת ההתאחדות ולהעניק לפחות שתי נקודות זכות לתואר, בגין שרות מילואים העולה על 21 יום בשנה.

בהתאחדות הסטודנטים מציינים, כי בגלל השירות הצבאי מתעכב מועד תחילת הלימודים הגבוהים של הסטודנט הישראלי וכי במיוחד בישראל, נאלץ הסטודנט לחלק את זמנו בין מטלות רבות מעבר לאלו האקדמיות, מה שמעמיד אותו תחת עומס רב ומקשה עליו לעסוק באופן אופטימלי בלימודיו. בנוסף, טוענים בהתאחדות הסטודנטים, בשנים האחרונות מספר ימי השירות במילואים עולה בהתמדה וכי ההתגייסות למילואים כבר אינה נחלת הכלל ולכן יש צורך להוקיר את אלו הנושאים בנטל.

כיום מוקנות לסטודנט הלומד באוניברסיטת חיפה ובמכללת תל חי 2 נקודות זכות אקדמיות עבור שירות מילואים שנתי של 35 יום ומעלה. במכללת שנקר זכאים הסטודנטים ל-2 נקודות זכות כבר מ-28 יום ומעלה ובמכללת ספיר פוטרים את הסטודנט מחובת שכר לימוד עבור 2 נקודות בגין שירות מילואים של 35 יום ומעלה.

התאחדות הסטודנטים מציינת, כי רוב הסטודנטים מבצעים שירות מילואים שאינו עולה על 28 יום בשנה ולכן יש להעניק לפחות שתי נקודות זכות בגין שירות מילואים של 21 יום ומעלה ולשקול פטור מחובת שכר לימוד לנקודות אלו כ"מלגת מילואים".

בצה"ל מכירים בחודשים אוקטובר עד יוני כשנת לימודים אקדמית, אולם הסטודנטים טוענים שגם ב"פגרת הקיץ" מוקדש זמנם למטלות אקדמיות כגון, מבחנים, עבודות, סמינריונים וקורסי קיץ.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, שגיב אסולין, הסביר כי "האקדמיה מעניקה נקודות זכות עבור שירות מילואים ובכך לבטא את ההוקרה לנושאים בנטל".

לאחרונה, החלה להתגבש אמנה המעגנת את כל הזכויות המוקנות לסטודנט המשרת במילואים. האמנה אמורה לכלול את כל המוסדות האקדמיים, אולם עד כה נחתמה רק באוניברסיטת בר אילן. על פי דברי אסולין, סגן שר הביטחון, זאב בוים, הבטיח להוביל מהלך שיעגן את הזכויות בחוק, אם עד תחילת שנת הלימודים לא תיחתם האמנה בכל המוסדות האקדמיים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד