072-3300504

ומה על אלה שעוד לא מצאו אהבה?

דווקא בימים כאלה שפרחים בלונים ושוקולדים מציפים אותנו מכל כיוון, כמה נקודות אור למי שעדיין בגפו. בדגש על עדיין.

תמר דרייבלט, יורם לימודים | 13-06-2003 16:33:00

חג אהבה, צירוף מוזר. חגים לפחות אלה שלנו, לרוב אינם שמחים ואהבה היא מצרך נדיר שלא רואים כל יום, הוא מסתתר עמוק עמוק, נחבא עד יעבור זעם.
אלו שאין להם אהבה – ואם תשאלו אותי אין דבר כזה, תוהים על פשר החג. אין לי אהבה משמע אין לי מה לחגוג ולא זו בלבד אלא שכל אלה שיש להם אהבה מלכתחילה פשוט צוחקים לי בפנים, הם והדת היהודית. לכבוד כל אלו שהאהבה (שלא ברור מהי בעצם) עדיין לא התדפקה על דלתם כמה סיבות טובות לשמוח ולחגוג את חג האהבה:

אהבה היא לא רק בזוג, הקלישאה אומרת שקודם כל אנחנו צריכים לאהוב את עצמנו בטרם נוכל לאהוב אדם אחר. תחשבו על זה ברצינות, יש בזה משהו.

הקמפוס מפוצץ הורמונים. בנים ובנות, יפים ויפות, פנויים ופנויות. בכל שיעור אפשר לשבת ליד מישהו אחר, לעשות עיניים בקפיטריה ולהכיר עד אין סוף.

אני לא יודעת אם אי פעם חשבתם על זה אבל אהבה היא עבודה שלא נגמרת לעולם. היא מכאיבה לפעמים כמו סכין משוננת שמחדירים הלוך ושוב היישר אל תוך הלב. היא יכולה במאית השניה להוריד אותך יגון שאולה ולא להושיט אפילו יד כדי להציל.

תקופת המבחנים היא קרקע פוריה כדי לפתח יחסים. תחשבו כמה קשה היה להסביר למה אתם נמצאים אצל מישהו עד אמצע הלילה – המבחן הרי הוא רק תירוץ.

אין תמונה

כשאהבה אינה בנמצא אין מקום לקנאה. לא תוטרדו מאותה מחשבה של איפה ולמה ועם מי.

אהבה מגבילה. היא עוצרת אותנו מבחינה מחשבתית. במקום לחשוב ביחיד – מה עושה לי טוב ומה אני רוצה, צריך לחשוב בשניים. לחשוב בשניים משמעו להתפשר על הרצונות שלי ועל החלומות כדי להתאים אותם למשהו נוסף. ומה אם לא בא לי?

כשאתם לחוצים ועמוסים עד הגג במבחנים ועבודה אין זמן לפנות לחצי השני. כשזה אינו בנמצא החיים פשוטים יותר, רגועים יותר ונטולי רגשי אשם.

אפשר לישון באלכסון ולהשאיר את מושב האסלה מורם.

אתם חופשיים ומשוחררים, אין למי לתת דין וחשבון, לא צריך להסביר וגם לא להודיע כשמוצאים את הדרך למיטה זרה ללילה.

להיות לבד זה מצב זמני גם אם אין לכם אהבה עכשיו לא אומר שהיא לא תגיע וכל עוד אתם ממתינים לא תוכלו באמת ליהנות מהלבד. העיסוק המתמיד והמירוץ נגד הזמן, הרגש, והלחץ החברתי מרחיקים אתכם. אהבה היא לא משהו שצריך לשאוף אליו.

תמיד יש הורים וחברים ומשפחה כדי לחלוק את רגעי השמחה, האושר, הכאב והצער – זה לא אותו דבר אבל גם על כך יש לברך.

אין תמונה

פעם פגשתי אישה אחת די מבוגרת שאמרה לי שאין סיבה לדאגה, בבו העת אמצא אהבה, "לכל סיר יש מכסה" היא אמרה ואני בתמימות שאלתי: "ואם המכסה שלי בחו"ל?" והיא ענתה בפשטות תהומית "אז תיקחי מכסה יותר גדול".

ואמא שלי הייתה אומרת שגם זו דרך להסתכל על הדברים. כל עוד יש לכם מה להציע יהיה מי שייקח.
חג אהבה שמח.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד