072-3300504

בחינוך אין זרים

סיסמא זו עומדת בראש הפרויקט שהגו מכללת סמינר הקיבוצים,הרשת לחינוך הומניסטי בישראל וארגון "מסילה"; התוכנית בנויה על המשך בתחום החינוך לגיל הרך בקרב העובדים הזרים

חנית פורמנסקי | 29-06-2003 12:48:00

ביום שבת האחרון נערכה מסיבת סיום של סדנת הכשרת גננות אפריקאיות, דרום אמריקאיות ופיליפיניות מקהילת העובדים הזרים במכללת סמינר הקיבוצים. כאשר שוחחתי עם מדריכי הסדנה, הם הביעו פליאה על כך שאני עושה כתבה על נושא שהוא אמנם חשוב מאד, אך לא "סקסי" מספיק בעיני התקשורת.

על בעיית העובדים הזרים דובר כבר רבות, בדרך כלל בקונספט שלילי. עם זאת, אי אפשר להתעלם מקהילת הזרים המונה 300,000 איש על טפיה, נשיה, גבריה וזקניה. מדובר בקהילה בעלת זכויות אדם שקצת נשכחו בכל המהומה.

הסיפור מתחיל בשנת 1999. מכללת סמינר הקיבוצים,הרשת לחינוך הומניסטי בישראל וארגון "מסילה", פנו לביה"ס "ביאליק" בתל אביב, בו לומדים מרבית ילדי הזרים. יחד עם המורות נבנתה תוכנית, איך ללמד בכיתה רב תרבותית, בה מדברים 9 שפות.

מלבד זאת, , ישנם 400 תלמידים מתחת לגילאי בית הספר. הם נמצאים בדירות של עובדות זרות ששומרות עליהם. בגלל חוסר הכשרה, העבודות לא מלמדות את הילדים קרוא וכתוב, אין להם משחקים ושום יכולת להתפתח. מכללת סמינר הקיבוצים והרשת לחינוך הומניסטי קיבלו החלטה לנסות לעזור לעובדות, באיך ללמד את הילדים אנגלית, ספרדית, קרוא וכתוב, תקשורת בין אישית וכד'.

מדריכות פדגוגיות מגיעות כל לילה ומדריכות את העובדות הזרות, איך לטפל בילדים, בהורים, איך לנהל גן.המדריכות מרצות בהתנדבות, כאשר כל מדריכה מלמדת משהו אחר: תנועה, קישוט, תאטרון בובות, יסודות החשבון, ראשית קריאה. בשנה שעברה ניתנה הכשרה ל-39 עובדות. בסוף כל שנה הן מקבלות תעודת בוגר.

דר' נמרוד אלוני, העומד בראש התוכנית, סיפר כי "אנחנו ראשי החינוך היינו חיובית את הפרוייקט לעצמנו מתוך אתיקה חינוכית וכדי להראות שי ישראליות אחרת. לילדים האלה ישנם זכויות רווחה וחינוך ומישהו צריך לטפל בזה. כל התהליך הוא מסובך ומורכב, משום שהעובדות מפחדות מפני משטרת ההגירה. כתוצאה מהפעילות , נפתחו בבית הספר "ביאליק" שני גני ילדים עם גננות ישראליות".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד