072-3300504

חשבתם שראיתם הכל – חכו לתואר שני

את כבר גדולה ובתואר השני, לכן את זכאית לסילבוס של 24 עמודים עם פריט אחד בעברית, היתר באנגלית, תעבדי מה יש? תואר שני או לא?

קרן מי-טל | 02-06-2003 16:47:00

"שיט, רק חודש לעבודה הראשונה ושבועיים לשניה...אהההה... לחץ...."
אם צלחתם את בחינות התואר הראשון בהצלחה ובחרתם להמשיך לתואר השני, מצפה לכם הפתעה נעימה במיוחד... עוד בחינות. או במקרה שלי, עבודות מפלצתיות, דוקטורט מיני למתחילים. וזה עוד לפני התיזה...
אז מה ההבדל בעצם?
אם בתואר הראשון רוב הסטודנטים הם "סטודנטים משוחררים" אלק, אז בתואר הזה רוב הסטודנטיות בהריון, אם לא עם ילדים. רוב הסטודנטים נשואים וממש באו ללמוד, בקיצור משרד שידוכים מפתה במיוחד.
העניין מתחיל להיות די דומה לבית ספר, באים, לומדים ונוסעים מהר מהר הביתה למשפחות....זהו, שכבר אין שותפים בדרך כלל, רוב הסטודנטים חוזרים מהר להיפגש עם אהובי נפשם, לגיא ולי יש בוסה - בולדוגית צרפתיה שנוחרת. בתקופות העבודות זה רק אני והיא, אחת על אחת, אפילו עם מאמר אחד היא לא עוזרת...

תואר שני זה סך הכל תואר הרבה יותר רגוע, לחלק מאיתנו, החלק ששונא מבחנים ויודע לתקתק עבודות. חלק אחר, הקים מאהל בדואי קטן שבוע לפני סוף הלימודים, ממש ליד מכונת הצילום באוניברסיטה וחתם על משכנתא כדי לממן את כל הספרים שהוא טורח לצלם בלי להוריד את המכסה שמונע עיוורון.
הלימודים הם אותם לימודים, הרצאות, המרצים בדרך כלל אותם מרצים של התואר הראשון, אבל הם טורחים מדי פעם להזכיר לך שאת כבר גדולה ובתואר השני, לכן את זכאית לסילבוס של 24 עמודים עם פריט אחד בעברית, היתר באנגלית, תעבדי מה יש? תואר שני או לא?

אצלי, השנה השניה ללימודים, הנוהל כבר ברור וצפוי מראש...בשבוע האחרון ללימודים, לאחר כמה יממות רצופות, חוזרת הביתה בעיניים ממצמצות מעודף צילומים, מתיישבת ליד השולחן, לידי ערמה בינונית של צילומים (היתר על הריצפה) וכמה ספרים שמותר להשאיל ליותר משעה וחצי.
ואז מגיע השלב הכייפי...הקיטורים!
אני קמה כל יום בשעה אחת עשרה, בוסה עוד עושה פליי דד בסלסלה שלה, אני בודקת עם היא נושמת...(פולניה או לא?) ולאחר שאני נרגעת אני פורצת בסבב טלפונים מזורז של מספר שעות לכל החברות מהלימודים. ביחד אנחנו מקטרות בטירוף ומרגיעות אחת ת'שניה, מנסות לפענח מה שואלים בעבודה, עושות חלוקת קריאה וחלוקת תרגומים, מעבירות במייל אחת לשניה חלקים מובחרים מעבודות משנים קודמות... בקיצור כבר למדנו איך ללמוד, או יותר נכון איך לדבר על איך "תיכף- נבין ת'שאלה-ונתקתק -אותה"...

אין תמונה

בסופשבוע, נוסעים להורים, סיפור לא פשוט, אני לא מוכנה לוותר על זה, מצד שני גם יש לי נורא מעט זמן לעבודות (רק חודש), כך שאני סוחבת איתי "ספריה-מצפונית-ניידת" של לימודים גם לשם. גם בעניין הזה הנוהל ידוע, לא לוקחת סיכונים, שלושה דיסקטים עם גיבוי של העבודה, שולחת לעצמי במייל את הקובץ וגם, רק ליתר ביטחון, שולחת מבט מחוייך לגיא שסוחב ת'מחשב כל הארבע קומות להורים (אז מה אם גם להם יש מחשב, לא בוטחת בטכנולוגיה, מדובר ביומיים שלמים שאפשר ללמוד בהם).
אצל ההורים לא לומדים. זאת עובדה.

אני חוזרת מבועתת הביתה ומתכננת איך לבקש הארכה מהמרצה, סבב טלפונים לחברות, גם הם צריכות, מזל.
הן כתבו אבל פיסקה יותר ממני, זה קצת מכניס אותי לפניקה, כשאני בפניקה אני לא יכולה להתרכז, אני צריכה להירגע וללכת לקנות כמה בגדים בעזריאלי, זה ממש קרוב יקח לי רק כמה דקות. כשאני חוזרת בלילה אני חייבת לראות כמה תוכניות בטלוויזיה (סטודנטית לתקשורת חייבת להתעדכן בכל הפרקים של דוסון), לתקשר קצת עם גיא ולהתקשר לכל החברים שלומדים תואר ראשון כדי להיזכר כמה מלחיץ היה אז ולהירגע.

אחרי חודש יצאו לי 12 עמודים לשאלה הראשונה ו – 25 לשניה, צריך שלושה עמודים לכל שאלה, בעיה. לליאת יצאו 8 ו- 20 היא במצב הרבה יותר טוב ממני, פניקה.
אחרי יומיים של מאבק עם ה"הגדרות עמוד" בוורד יוצאים לי שישה עמודים לשתי השאלות, וגם הורדתי פונט חדש מהאינטרנט קטן יותר וצפוף יותר מהכי קטן שגילתי, שיא ואני מרוצה.
עכשיו נותר רק הסבב טלפונים מי נוסעת עד ירושלים כדי להגיש ת'עבודות של כולם. אני נוסעת כמובן, כל האחרות מניקות או הולכות לעבוד...
אני יוצאת מהבית בחוץ שמש, העין השלישית שגידלתי במהלך החודש האחרון מתקשה להאמין שיש עוד נוף חוץ מהמסך מחשב. עכשיו יש לי יומיים חופש עד לעבודה הבאה...

מיטל קרן, סטודנטית לתקשורת, תואר שני, אוניברסיטת ירושלים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד