072-3300504

אוניברסיטת הרווארד למען ישראל

הרווארד ביטלה הזמנה למשורר, טום פולין, עקב התבטאויות אנטי ישראליות; חלק מההתבטאויות: המתנחלים בגדה המערבית הם "נאצים" שיש לירות בהם למוות

אוליוור בורקמן, הארץ | 17-11-2002 11:37:00


אוניברסיטת הרווארד ביטלה ביקור של המרצה השנוי במחלוקת, המשורר טום פולין מאוקספורד, אחרי שיותר מ-100 סטודנטים וחברי סגל הביעו מחאה על השקפותיו האנטי ישראליות הקיצוניות הכוללות טענה על פיה המתנחלים בגדה המערבית הם "נאצים" שיש לירות בהם למוות.
פולין היה אמור להופיע ביום חמישי בערב קריאה יוקרתי עכל שם מוריס גריי, אך הרווארד הודיעה שבעקבות המחאות בוטל האירוע בהסכמה הדדית של המשורר והמחלקה לאנגלית.

"המחלקה לאנגלית מביעה ער על המבוכה הרבה שהתעוררה כתוצאה מהזמנה זו שעליה הוחלט בחורף שעבר אך ורק על בסיס הישגיו של פולין כמשורר", נכתב בהודעת יו"ר המחלקה, לורנס בואל. בהודעת האוניברסיטה נכתב כי ההזמנה בוצעה תוך התעלמות מהשקפות שביטא וכי המחלקה לאנגלית שותפה לדאגה של המוחים.

פולין, המשמש כמרצה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק מכהן בסגל של בית הספר הרטפורד באוקספורד, התראיין באפריל שעבר לעיתון "אל אהראם". הוא התייחס למתנחלים ממוצא אמריקאי בשטחים ואמר ש"צריך לירות בהם למוות. אני חושב שהם נאצים, גזענים. עיתון ציטט אותו באומרו: "מעולם לא חשבתי שלישראל הייתה אי פעם זכות קיום".

בראיון אמר פולין, כי הוא חש "בוז מוחלט" כלפי "ציונים הליברלים מהמפסטד" ש"משתמשים בקלף אנטישמיות" נגד מבקריה של ישראל. למעשה, טען, ישראל עצמה הינה תוצר של האנטישמיות הבריטית-סטליניסטית".

שלשלום לא ענה פולין לפניות. עמיתו מאוניברסיטת קולומביה, ג'ים שפירו, גינה את ההחלטה של הרווארד "הרת אסון". "אני אומר את זה כציוני כאדם שמרצה לימודי היהדות, שמתנגד לעצומות בקמפוס שלי שקראו לאוניברסיטה להחרים את ישראל", אמר, "הרעיון לבטל הזמנה משום שאדם לא עבר "מבחן לקמוס" פוליטי מהווה תקדים מסוכן מאד".

סטודנטים באוניברסיטת הרווארד
סטודנטים באוניברסיטת הרווארד
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד