072-3300504

רוצים להקים עסק מצליח? בואו ללמוד מטעויות של אחרים

רבים יעידו כי תהליך הקמת עסק חדש אינו פשוט כלל, והם צודקים. רוצים לדעת איך להתגבר על המכשולים? קבלו את הטעויות הנפוצות של עסקים מתחילים

רחל ויינר | 09-04-2017 16:48:00

יש הרבה יתרונות לאנשים שמרימים עסק אך באותה הנשימה צריך לזכור שיש גם הרבה מהמורות בדרך. רבים יעידו עד כמה זה מורכב להקים עסק בישראל ויתרה מכך כמה לא פשוט להפוך עסק למצליח ומשגשג. הסטטיסטיקה מראה כי רוב העסקים שנפתחים נסגרים לאחר תקופה של 5 שנים או פחות. יש לכך לא מעט סיבות, אך הסיבה העיקרית לכך היא ניהול לא נכון של העסק, כאשר בעזרת הכוונה נכונה ניתן להמנע משגיאות קריטיות ולהוביל את העסק למקום נכון.

את דריסת הרגל הראשונה עושים במוסד לימודים אקדמי שנותן את הכלים האפקטיביים ביותר בכדי למנף את העסק, לדוגמא תואר במנהל עסקים במרכז האקדמי אונו. בהמשך עסקים רבים עושים שימוש בייעוץ עסקי חיצוני בכדי שיוכלו להתנהל בצורה חכמה ונכונה. רוצים גם לפתוח עסק? כדאי שתתחילו ללמוד מטעויות של אחרים. קבלו את השגיאות הנפוצות שעושים בדרך כלל בתחילת הדרך שמומלץ להימנע מהן, ותזכרו: אל תנסו את זה בעסק שלכם, לגזור ולשמור.

רוצים ללמוד תואר שני במנהל עסקים? הקליקו פה

לא מתחילים לפני שיש תכנית עסקית ותכנון תזרים מזומנים
הדבר החשוב ביותר שצריך להיות לחברה או עסק מתחיל זו תכנית עסקית מפורטת וברורה הכוללת ניתוח פיננסי של ההשקעה הנדרשת בעסק, מקורות המימון ותרחישים ביצועיים אפשריים. כמו כן, אם בזמן הקמת עסק חדש אין לבעל העסק הון עצמי אשר יספיק לתחזוקת ותפעול העסק עד שתהיה הכנסה קבועה, סביר להניח שהעסק לא ישרוד ולכן חשוב מאוד לתכנן את הצעדים הראשונים של החברה, ובמיוחד את תזרים המזומנים החיוני לעסק בשלביו הראשונים.

לא להזניח את המערך השיווקי
טעות נפוצה בקרב עסקים מתחילים היא חוסר הבנה של חשיבות המערך השיווקי של עסק מתחיל. שיווק נכון נחוץ בכל עסק ולאורך כל הדרך, אך במיוחד בראשית דרכו של העסק. על בעל העסק לוודא כי העסק מתפרסם במספר מדיות שונות ורבות כדי שהחשיפה שלו תהיה גדולה ככל שניתן. בנוסף, על המנהל לוודא כי מתקיים מאמץ בלתי פוסק של ניסיונות להגדלת הכנסות ורווחי העסק, גם לאחר שלב ההקמה הראשוני.

יצירתיות זו מילת המפתח, לשווק את העסק בפלטפורמות השונות
יצירתיות זו מילת המפתח, לשווק את העסק בפלטפורמות השונות

שאננות וחוסר יכולת לקבל ייעוץ ולהאציל סמכויות
הדבר האחרון שבעל חברה חדשה בשוק יכול להרשות לעצמו זה להיות שאנן. במצב כזה עליו לשמור על ערנות מוגברת ועל לחץ חיובי שייתן לו אדרנלין ויגרום לו למוטיבציה ולביצועים ברמה הגבוהה ביותר. חשוב מאוד להרגיש את השוק ואת הסביבה העסקית ולשים לב לתזוזות ושינויים העלולים להשפיע על העסק ועל הצלחתו.

מעבר לכך, אסור למי שמקים עסק לחשוב שהוא יודע בעצמו איך להתנהל בצורה הכי טובה, או לחשוב שאינו יכול לקבל עצות מאחרים או להעביר משימות לאחרים. מנהל אשר אינו סומך על עובדיו ואינו קשוב לקבלת הערות או עצות יתקשה מאוד לנהל עסק משגשג ומצליח.

כלל ברזל: לא להרים ידיים
טעות גדולה מאוד של רבים מבעלי העסקים המתחילים היא להרים ידיים לאחר תקופה קצרה (יחסית) שבה העסק אינו מצליח. נכון, זו עובדה כי רבים מבעלי העסקים החדשים שקמים מדיי שנה אינם מצליחים לשרוד בצורה חיובית את שנת הפעילות הראשונה, אבל אל תשכחו שיש כאלה שכן מצליחים ואלו שהצליחו לא הרימו ידיים. לעיתים ישנם פתרונות נוספים מלבד סגירת העסק ולכן חשוב לבחון את האפשרות של שיקום העסק בעזרת תכנית שיקום מפורטת וגיוס מזומנים.

לא מתחילים לפני שיודעים איך
יש הרבה אנשים שחולמים להקים עסק, או אחרים שיש להם רעיון והם בטוחים שהוא כל כך טוב שלא משנה מה זה יצליח להם. ברוב המקרים זה לא הולך ולכן חשוב לרכוש את הכלים הנחוצים לפני שיוצאים לדרך. מה זה אומר? להתייעץ עם אנשים שכבר פתחו עסק, לאסוף מסקנות מהאינטרנט, לנסות לדלות מידע מאנשי מקצוע ולבסס את הידע העסקי שלכם בעזרת תואר שני במנהל עסקים. איך יודעים שנרשמתם למוסד לימודים נכון? הדבר הנכון והחשוב מכל זה לבדוק מי הם המרצים בקמפוס, שנית יש לוודא שתוכלו למצוא את ההתמחות הרלוונטית אליכם. הקריה האקדמית אונו לדוגמא מציעה לסטודנטים לתואר שני במנהל עסקים התמחות במערכות מידע ויזמות טכנולוגית, התמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית, התמחות בשיווק ופרסום, התמחות במימון ושוק ההון, ניהול פארמה ומערכות בריאות כאשר המרצים שם נבחרו בקפידה.

כאמור, אין ספק כי תהליך הקמת עסק במדינת ישראל אינו פשוט ודורש סבלנות, התמדה ואורך רוח. בסופו של דבר, אם יש את הידע הנכון והכלים הנחוצים, אין שום סיבה שעסק לא יצליח.

רוצים לרכוש את הכלים הנחוצים להקמת עסק? לחצו פה

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד