072-3300504

המבחן האמריקאי

השאלון הרב-ברירתי או המבחן האמריקאי/הבחינה האמריקאית מוגדר בדרך כלל כשאלון בכתב המכיל מספר שאלות כשלצידן או על גיליון נפרד מופיעות מספר תשובות שרק אחת מהן היא נכונה

| 05-11-2002 14:40:00

השאלון הרב-ברירתי או המבחן האמריקאי/הבחינה האמריקאית המוכר לכם מן הבחינה הפסיכומטרית, הבחינות בלשכת הגיוס וממבחנים שונים שעברתם בימי חייכם מוגדר בדרך כלל כשאלון בכתב המכיל מספר שאלות כשלצידן או על גיליון נפרד מופיעות מספר תשובות (בדרך כלל 4 או 5) שרק אחת מהן היא נכונה והשאר אינן נכונות. לעתים מתבקשת התשובה ה"נכונה ביותר" כלומר זו הקרובה ביותר למה שהבוחן סובר כי היא התשובה הרצויה.

בשאלון זה, מטבעו, אין חופש ביטוי ואין הוא מאפשר לנבחן לפתח רעיונות או להפגין את יכולת החשיבה הניתוחית שלו אלא לכל היותר את החשיבה הלוגית הפוסלת באלימינציה את התשובות השגויות ומותירה את התשובה הנכונה לא פעם מבלי שהנבחן יודע מדוע היא התשובה הנכונה... מי שיודע את החומר ומוצא בין התשובות תשובה המתאימה לידיעותיו מסמן אותה בגיליון התשובות, תוך תקווה שלתשובה זו התכוון כותב הבחינה. בנוסף, בבחינה זו אין גם מקום לתשובות חלקיות אלא, כאמור לעיל, לתשובה אחת שהיא הנכונה. יש הטוענים כי בחינה אמריקאית אינה בודקת יכולת ניתוח, הבנת החומר אלא יכולת לוגית בצירוף הכרת עיקרי התוכן שנלמד.

מכיוון ששאלונים רב ברירתיים ניתנים במתכונות שונות במקצועות שונים, אין טעם להראות כי יש שאלות בהן אין צורך להבין כלום אלא רק לפסול לוגית או עקב ניסוח לקוי או מרושל את התשובות שאינן נכונות ולהותיר את התשובה האחת הנכונה – זוהי שיטת האלימינציה והיא נלמדת היטב בעיקר בקורסי ההכנה לקראת הבחינה הפסיכומטרית. אנו ננסה לטפל בכל סוגי המבחנים הקיימים באופן דומה ולכן האמור להלן מתייחס לעולם הרחב של מבחנים רב-ברירתיים ואילו לגבי מבחנים פסיכומטריים, הכנה לבחינות של צה"ל, לבחינות למקומות עבודה, לGMAT לGRE וכן למבחנים ספציפיים יותר תינתן בקורסים ספציפיים אחרים.

באדיבות דר' חמי בן נון

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד