072-3300504

קבוצת פורמולה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת ג'ון ברייס הדרכה

ההערכות הן כי הרכישה תבוצע לפי שווי של 4-5 מיליון דולר; לאחרונה נקלעה מנטרג'י (MNTE: NASDAQ) , החברה האם של ג'ון ברייס, לקשיים תזרימיים והיא פועלת כיום תחת צו הקפאת הליכים

גולן פרידנפלד, the marker | 05-11-2002 10:10:00


חברת ההדרכה סיון, שבשליטת חברת פורמולה (פרמלה: ת"א) , מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת ג'ון ברייס הדרכה שנקלעה לאחרונה לקשיים, כך נודע ל-The Marker. ההערכות הן כי הרכישה תבוצע לפי שווי של 4-5 מיליון דולר. עוד נודע כי חברת מחשוב ישיר, שבשליטתו של עדי אייל, ניהלה אף היא מגעים אינטנסיוויים לרכישת פעילותה של ג'ון ברייס הדרכה, אך בימים האחרונים, משהתברר כי קבוצת פורמולה מוכנה לשלם מחיר גבוה יותר, קטנו סיכוייה של מחשוב ישיר.

לאחרונה נקלעה מנטרג'י (MNTE: NASDAQ) , החברה האם של ג'ון ברייס, לקשיים תזרימיים והיא פועלת כיום תחת צו הקפאת הליכים. חובותיה של מנטרג'י לבנקים נאמדים בכ-12.5 מיליון דולר. ג'ון ברייס, המושפעת אף היא מהקשיים של החברה האם, נאלצה לעכב את משכורות 170 עובדיה לחודש אוגוסט, ואלו שולמו בסופו של דבר בשלב מאוחר יותר.

ג'ון ברייס הדרכה מעסיקה נכון להיום כ-170 עובדים, מתוכם 140 בארץ ו-30 בחו"ל, בשלוחותיה של החברה באירופה. מחזור מכירותיה של החברה נאמד בכ-10-12 מיליון דולר, אולם הפעילות שתירכש מספקת כ-8 מיליון דולר מהמחזור האמור. על פי ההערכות, מתכוונות החברות לחסוך באמצעות המיזוג בעלויות הקבועות של החברות, ובראש ובראשונה הוצאות השכירות שלהן, הנאמדות בכ-1-1.5 מיליון דולר בשנה.

כמו ג'ון ברייס,גם סיון, שהיא זרוע ההדרכה של קבוצת פורמולה ואשר נסחרת על פי שווי של 14.5 מיליון שקל, ממשיכה לסבול מהמשבר החריף השורר בענף ההיי-טק, וברבעון השני של 2002 היא דיווחה על נפילה של 55% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל, ל-5.6 מיליון שקל. ביחס להכנסות הרבעון הראשון, שהסתכמו בכ-7.1 מיליון שקל, נרשמת ירידה של 20%. החברה דיווחה ברבעון השני על התכווצות הביקוש ועל ירידה במחירי מוצריה, מה שהוביל אותה ברבעון להפסדים של 4.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ושל 3.7 מיליון שקל ברבעון הקודם. הפסדים אלו הביאו לשחיקה נמשכת בהונה העצמי של החברה, וזה הסתכם בתום הרבעון השני בכ-2.2 מיליון שקל בלבד.

פורמולה, החברה האם של סיון, פירסמה לאחרונה הצעת רכש למניות סיון, אולם זו נכשלה מאחר שהצעה חלופית, שכללה החלפת מניות של סיון במניות מטריקס, היתה כדאית יותר. בזמן הקרוב אמורה מטריקס לפרסם הצעת רכש למניות סיון באופן שבו עבור כל מניית סיון תציע מטריקס 0.2 מניות ששוויין 1.4 שקלים, לעומת מחיר של 70 אגורות שננקב בהצעת הרכש במזומן של פורמולה.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד