072-3300504

הסוד מאחורי הטכנולוגיה: ללמוד את מה שאף אחד לא יודע

אי פעם שאלתם את עצמכם איך דברים עובדים? איך ייתכן שבמקום נידח יושב אדם ומתקשר עם חברו שנצא בקצה השני של העולם? בואו לגלות מי אלו אותם אנשים שדואגים לזה ואיך זה קורה

11-01-2017 09:27:00

אנחנו מוקפים במוצרים טכנולוגיים, בין אם זה מכשיר סלולארי, מחשב נייד, פקס וכן הלאה, אנחנו גם משתמשים בחלק מהמכשירים האלה ביומיום, אבל מה שאנחנו לא עושים זה להבין איך זה קורה וכיצד הטכנולוגיה הזאת בכלל מתאפשרת? מה יש בתוך המכשיר הסלולארי שלנו שמאפשר לעשות כל כך הרבה פעולות מלבד להוציא שיחות? בואו לגלות את מה שתמיד רציתם לדעת ולא העזתם לשאול.

איך זה קורה ומי מפעיל את זה?
"דמיינו את עצמכם יושבים בקרון רכבת שנע במהירות של כ- 250 קמ"ש ואתם גולשים בגוגל או צופים בסרטון ביוטיוב, או למשל מדברים עם חבר שנמצא בטרק בפרו, איך זה קורה?" שואל ד"ר דוד ברלה, ראש בית הספר להנדסת חשמל במכללת אפקה. התשובה היא כמובן שההתקדמות הטכנולוגית היא זו שמאפשרת לנו לבצע את הפעולות הללו, אך מה מאפשר לזה להתבצע?

"הכל קורה באמצעות תקשורת על שלל אפשרויותיה – אלחוטית, לוויינית וסלולארית עם אנטנות חכמות, וזאת בשילוב מערכות חומרה מתקדמות לעיבוד מידע הקיימות כמובן בסמארטפונים, במחשבים נייחים וניידים, טבלאטים, ובעצם במה לא?", מסביר ברלה.

הטלפון הנייד של כל אחד מאתנו מושתת על תוכנה בה אנחנו משתמשים ומפעילים, אך זה לא העיקר, "הטלפון שאני אוחז שימש בעבר לשיחות בלבד והיום הוא משמש לכל סוג קשר אפשרי ואינסוף אפליקציות. נכון, החלק העיקרי שהמשתמש רואה ומתפעל הוא תוכנה", אומר ברלה וממשיך, "אבל כל פעולת הקופסה הזו בעיקרה הינה הנדסת חשמל".

לגלות את הסוד שעומד מאחורי הטכנולוגיה ולהבין איך זה עובד
לגלות את הסוד שעומד מאחורי הטכנולוגיה ולהבין איך זה עובד

תחום מבוקש ומשמעותי בתעשייה
תחום הנדסת החשמל ממזמן הפך להיות חשוב ומשמעותי בשוק, כאשר בוגרי תואר ראשון בלימודי הנדסת חשמל משתלבים בתפקידים מובילים בנושא. "תחום הנדסת חשמל כולל מגוון רחב של חיישנים ומערכות בקרה מתקדמות, באמצעותן אנחנו יכולים לנהג ברכב אוטונומי, לבצע חניה אוטומטית, להטיס ולשלוט בקוודרו-קופטר ומטוסים", מפרט ברלה.

"באמצעות עיבוד אות אנחנו יכולים לנהל שיחה עם רובוטים, ולתת פקודות קוליות להפעלת וכיבוי ציוד חשמלי בבית בדומה להפעלת הנייד באמצעות 'סירי'", מוסיף ברלה. בוגרי הנדסת חשמל כבר ממזמן הפכו לחלוצי התחום, כאשר הם מחזיקים במשרות שונות בין אם זה מחקר מדעי והנדסי דרך פיתוח מוצרים ומערכות הנמצאים בחזית הטכנולוגיה, ומשפיעים באופן ישיר על החברה המודרנית והכלכלה העולמית.

"באמירה 'הנדסת חשמל' אנחנו מתכוונים לכל תחומי האלקטרוניקה והחשמל כמו מערכות ענקיות לייצור, הובלה וחלוקת אנרגיה חשמלית, תאים פוטו וולטאים על גגות, בלווינים ובתחנות חלל, מצברים חכמים ברכבים חשמליים, רשתות חכמות SMART GRID וכמובן ב- IOT (INTERNET (of THINGS שזה העתיד שנמצא כבר בפתח", אומר ברלה.

להיות חלק מאותם אנשים שמתעסקים בתחום הנכסף
להיות חלק מאותם אנשים שמתעסקים בתחום הנכסף

איך להיות חלק מההצלחה?
הרבה אנשים חולמים להגיע לתפקיד כל כך משמעותי, אבל לא כולם יודעים מהי הדרך הנכונה כדי להשיג תפקיד כזה. אם הגעתם עד לחלק הזה של הכתבה נראה כי אתם הולכים להיות חלק מאותם אנשים שמשפיעים על הטכנולוגיה.

תואר ראשון בהנדסת חשמל ייקח אתכם למסלול הנכון והמדויק שיפתח בפניכם שלל אפשרויות תעסוקה. מכללת אפקה מציעה למתעניינים לימודי הנדסה גבוהים עם מיטב המרצים, "במכללת אפקה מתוודעים הסטודנטים להנדסת חשמל ולתרבות עולם ההנדסה הגלובלית, משתלבים בצוותים הנדסיים ומתרגלים ממשקי עבודה עם תחומי הנדסה נוספים בסביבה רב תחומית", אומר ברלה.

"בשונה ממה שנהוג לחשוב, מהנדסי החשמל הם חלוצי היצירתיות אשר מנהיגים אותנו לעידן הבא", אומר ברלה ומוסיף, "ללא הנדסת חשמל, אין לי ספק שעדיין היינו בעולם החושך, תרתי משמע".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד