072-3300504

אחים לתואר: הכירו את שלושת האחים שלומדים באותו הקמפוס

הבכור לומד הנדסה תעשייה וניהול, האמצעי במסלול של הנדסת תוכנה והאח הצעיר סטודנט להנדסת מכונות. לכבוד יום המשפחה: הכירו את שלושת האחים שבחרו ללמוד באותו קמפוס

גל יונגר | 11-02-2016 15:22:00

כשמדברים על מסגרות בחיים כמו חטיבת ביניים, תיכון או אפילו שירות צבאי, צעירים רבים נוטים ללכת בעקבות האחים הגדולים, אלו שמהווים עבורם מודל לחיקוי או אם תרצו דמות להערצה.

ובכן, מה תגידו על שלושת האחים שהלכו אחד בעקבות השני והחליטו להירשם לתארים ראשונים באותה מכללה? במקרה של שי, חן ודור שבת, התואר הראשון נשאר במשפחה.

החלוץ מבין השלושה שנרשם ללימודים היה האח הבכור שי (26), סטודנט להנדסה תעשייה וניהול שנה רביעית במכללת אפקה להנדסה. בעקבותיו הגיע דור (21), עתודאי במסלול הנדסת מכונות ולבסוף גם האח האמצעי חן, יישר קו עם אחיו ונרשם לתואר ראשון בהנדסת תוכנה.

"המכללה היא מקום יחסית קטן, היא מורכבת משני מתחמים ככה שיוצא לנו להיפגש הרבה, בייחוד שלושתנו לומדים הנדסה", מסביר שי.

לדבריו, העובדה שכל האחים לומדים יחד מצליחה באיזשהו אופן להקל עליהם, "אם טוב לי במקום אחד למה שאחים שלי לא ייהנו מזה? זה לגמרי יתרון, אנחנו חווים דברים משותפים יחד גם מבחינת לימודים וגם מבחינת המערכת. ברגע שכבר עברתי את השנה הראשונה כסטודנט, העברתי את מה שאני יודע הלאה וככה ההתאקלמות של דור וחן הייתה קלה יותר", מחדד שי.

האחים שבת: שי דור וחן, מה שבטוח יש עם מי לקחת טרמפ למכללה
האחים שבת: שי דור וחן, מה שבטוח יש עם מי לקחת טרמפ למכללה

קורס בשוק ההון? ברור שביחד
ובכן בזמן שאתם מדמיינים כמה כיף היה יכול להיות אם אחיכם הגדול היה עושה בשבילכם עבודות או אם אחותכם הקטנה שולחת לכם את כל הסיכומים, האח הגדול שי מנמיך ציפיות ומבהיר כי, "אנחנו לא באמת לומדים ביחד למבחנים, אבל כן יצא לנו לעבור קורס אחד של שוק ההון יחד, בו ישבנו אחד ליד השני".

גם האח הצעיר דור מסביר כי בקורס המשותף, אותו מרצה הספיק להתבלבל, "הוא אמר לנו שזאת הפעם הראשונה שזה קורה לו, ששלושה אחים יושבים יחד באותו קורס".

ובכן, מעבר לתואר עצמו ולכלים אותם מקבלים במהלך תקופת הלימודים, האם מצב בו שלושה אחים לומדים באותה מכללה לא גרמה לאחים להיצמד אחד לשני ולא להיפתח לקשרים חדשים? חן מבהיר, "זה ממש לא הפריע לנו, זה לא שאנחנו לומדים באותה כיתה ובאותה שנה, מה שאומר שיש מספיק מרחב לכל אחד מאתנו".

וכיצד ההורים לשלושת הסטודנטים מתייחסים למצב? "הם בעיקר מקבלים נחת מאתנו, בכל זאת מדובר בשלושה אחים שלומדים הנדסה, זה ענה להם על כל הציפיות", מסביר שי. דור מצטרף ומסביר, "הם תמיד דירבנו אותנו ללימודים ואני דווקא חושב שיצא להם טוב".

רגע, אז מי הבכור מביניכם?
רגע, אז מי הבכור מביניכם?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד