072-3300504

לא רק בהפגנות: רוקדים נגד גזענות

מי אמר שכדי להוביל שינוי חברתי חייבים לצעוק חזק ולהפגין ברחובות? חברי אגודת הסטודנטים במכללת תל חי ועמותת עו"סים שינוי מראים שאפשר גם אחרת וקוראים: "לא לגזענות, כן לרב תרבותיות"

גל יונגר | 21-01-2016 18:17:00

בשיאה של תקופת המבחנים תובענית, בשעות בהן סטודנטים טובעים במסות של מאמרים, החליטו אגודת הסטודנטים של מכללת תל חי בשיתוף עמותת עו"סים שינוי להילחם בגזענות והפעם לא באמצעות הכלים המקובלים, אלא בעזרת ריקודים ומוזיקה מקפיצה במסגרת מסיבה צבעונית ומושקעת המוקדשת כולה לעדה האתיופית. כי מי אמר שהפגנות ברחובות זו הדרך היחידה להוביל לשינוי?

ההפקה שהתקיימה ביום רביעי האחרון בבר 'חקורה' שבמטולה, נועדה בין היתר לחשוף את הסטודנטים לתרבות של העדה האתיופית, להביא לחיבור המנהגים הקיימים ולהדגיש את השוני והגיוון בחברה הישראלית.

במהלך הערב הוצגה מוזיקה אתיופית מקורית של להקת "באתי" ובנוסף הוצגו ריקודים אתיופים על ידיי הסטודנטים עצמם, חלקם יוצאי אתיופיה וחלקם בני עדות אחרות.

מסגנאו אבבה, ממייסדיי המסיבות האתיופיות במכללת תל חי, מסביר מדוע מדובר ביוזמה כה משמעותית, "עובדים סוציאליים נתקלים באנשים מתרבויות שונות שאינן מוכרות להן ותכנית הלימודים כרגע אינה מותאמת לגשר על הפער התרבותי הזה".

לדבריו, בעקבות החלטתה של עמותת עו"סים שינוי לטפל במצב, ישנה מודעות גדולה יותר, "ערכנו סקר רחב בקרב סטודנטים כדי להבין את התמונה בשטח ובמכללת ספיר פעלו על מנת לקיים פיילוט להרצאות בנושא. המסיבה, אותה אנו עורכים כבר בפעם השלישית, היא עוד דרך להנגיש את התרבות האתיופית לכלל הסטודנטים. אני שמח מאוד שהשנה הצטרפו לארגון גם תא ביתא ישראל".

דסטה איילין, העומד בראש התא (ביתא ישראל לייצוג בני העדה האתיופית), מאמין כי הדרך האמיתית לגשר על הפער הוא באמצעות חשיפה, "אנחנו לא רואים עצמנו כתא של יוצאיי אתיופיה, אלא כתא של התרבות האתיופית. ערכי התרבות כוללים כבוד הדדי כלפי האחר, צניעות, נתינה ושמחה ולכן אני מאמין כי הדרך האמיתית למגר את הגזענות היא להכיר לכמה שיותר ישראלים את התרבות, על כל מאפייניה".

לא רק באמצעות הפגנות ברחובות, אומרים די לגזענות
לא רק באמצעות הפגנות ברחובות, אומרים די לגזענות

הצד האמיתי והיפה של העדה
שלא תטעו, היוזמה הנוכחית לא החלה בשבועות האחרונים, שכן כבר לפני כשלוש שנים הוקם גרעין מקומי של עמותת עו"סים שינוי, עמותה ארצית המורכבת מסטודנטים וסטודנטיות לעבודה סוציאלית, הפועלת למען הפיכת תכנית הלימודים במוסדות האקדמיים לבעלת "רגישות רב תרבותית".

אלישבע, סטודנטית למדעי התנהגות, שנה א' במכללת תל חי מסבירה כי אחרי שחוותה ערב מסוג זה, הבינה עד כמה חשוב לראות את כל התמונה בשלמותה, "השיתופיות הזאת והחיבור בין כולם גרמו לי פשוט להתרגש. אנשים צריכים יותר להיפתח ולהכיר את העדה, מדובר בעדה מדהימה ולכן הציבור צריך לראות שיש כיוון חיובי לשיתוף פעולה ולהביא לתמיכה בין כולם. לא רק להתמקד בצדדים השליליים של הגזענות".

הילית, סטודנטית למדעי הסביבה, שנה ד' במכללת תל חי, משתפת כי, "כולם רגילים לראות את ההפגנות בטלוויזיה ולשמוע את המילה גזענות שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם. דווקא בערב כזה, הייתה לי ההזדמנות לראות את הצד האמיתי של העדה, להיחשף למוזיקה, לריקודים ולגוון היפה הזה בעדה האתיופית".

החשיפה שתקדם את השינוי, רוקדים יחד בתל חי
החשיפה שתקדם את השינוי, רוקדים יחד בתל חי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד