072-3300504

באיזה מקצוע תוכלו להרוויח עשרות אלפי שקלים?

מי לא קנה בחייו לפחות מוצר אחד ברשת? לא תאמינו, אבל מאחורי כל חנויות האונליין עומדים אנשי מקצוע שמנהלים אותן בפועל. אז איך מגיעים לעבוד בתחום חדשני הזקוק לאנשים מוצלחים ומוכשרים?

יורם לימודים | 17-08-2015 15:02:00

מבלי לקחת הימור גדול מדי, סביר להניח שקניתם השנה מוצר כלשהו ברשת - על פי נתונים של אתר איביי, 91% מהישראלים ביצעו בשנת 2014 לפחות קנייה מקוונת אחת, כאשר שווי הרכישות של כולנו הגיע לסכום של כ- 8 מיליארד שקלים.

לאור נתונים אלה, אין פלא שיותר ויותר בתי עסק בישראל רוצים לקחת חלק בחגיגת הקניות. ואכן, נכון לשנת 2015 נדמה כי לא עובר שבוע מבלי שאנו שומעים על בית עסק או חברה המקימים חנות מקוונת באינטרנט.

אבל כמה מאיתנו מכירים את האנשים שעומדים מאחורי החנויות המקוונות, אלו שמנהלים אותן בפועל? אז נעים מאוד להכיר – מנהלי איקומרס (eCommerce Managers - ECM), האנשים שדואגים שהחנויות שאנחנו הכי אוהבים לקנות בהן ברשת יעניקו לנו חווית קנייה מעולה.

כושר ההשתכרות של העובדים בתחום גבוה מאוד ונע החל מ- 10,000 ש"ח בממוצע לחודש עבור מנהל איקומרס מתחיל ועד ל- 21.5 אלף ש"ח בממוצע בחודש עבור מנהל איקומרס מנוסה בחנות גדולה.

במסגרת עבודתו אחראי מנהל האיקומרס על בחירת המוצרים שיופיעו באתר, על אפיונם וקיטלוגם. בנוסף, הוא מטפל בהזמנות ובלקוחות, מקדם הטבות ומבצעים, ונמצא בקשר תמידי עם מחלקות השיווק והיח"צ. בנוסף, מנהל האיקומרס עוקב אחר ביצועי החנות, מטמיע בה פיתוחים וחידושים ופועל אל מול צוות הטכני של האתר לטיפול בבאגים ותקלות העשויים להופיע מעת לעת.

כולם קונים ברשת
כולם קונים ברשת
מי עומד מאחורי הקניות שלכם?
מי עומד מאחורי הקניות שלכם?

מי יכול להיות מנהל איקומרס מוצלח?
האם כל אחד יכול לקום בבוקר ולהפוך למנהל של חנות אינטרנט? התשובה היא כמובן - לא. למרות שזה אולי נשמע כמו משרה פשוטה, מדובר בעולם שלם הדורש לימודים והכשרה.

איקומרס זהו תחום רחב היקף בעל היבטים רבים שיש להכיר וללמוד אותם, תוסיפו לזה את ההתפתחות הטכנולוגית האדירה והמהירה ותקבלו תחום שקשה מאוד להתמקצע בו בלי לרכוש ידע בצורה סדורה ועדכנית.

למרבה הצער, יש מעט מאוד מוסדות בישראל המספקים הכשרה טובה בתחום, מה שגורם למחסור מתמשך במנהלי איקומרס שהולך ומעמיק ככל שיותר ויותר בעלי עסק ישראליים עוברים לפעילות מקוונת.

אלעד גולדנברג מהמרכז החדש להכשרה למקצועות האונליין - DIGITAL-IL, מאמין שבשנים הקרובות הדרישה למנהלי איקומרס רק תלך ותגדל. ''המסחר כמו שאנחנו מכירים אותו משנה את פניו לחלוטין, חלק מאסיבי מהפעילות העסקית של החברות והעסקים במשק עובר למרחב האינטרנטי ויש צורך בשכבה של אנשים טובים שלא רק חיים ונושמים איקומרס, אלא גם מחזיקים בידע המקצועי והעדכני ביותר. זו עגלה חמה שכדאי מאוד להקדים ולקפוץ עליה, וזה חייב להיות מגובה במוסדות שיאפשרו העברת ידע מקצועי ומוסדר על התחום''.

אבל לא כל הרוכשים השכלה על מסחר באינטרנט מבקשים לעבוד כשכירים, יש כאלו המעוניינים ללמוד את הנושא לצרכים פרטיים, כזה הוא אליק כהן.

כהן ניהל עם אביו במשך שנים את חנות מוצרי הטבק של המשפחה בשכונת ממילא. לאחר מות האב החליט שברצונו להתאים את העסק לעולם המסחר המשתנה ולהגיע לקהלים חדשים.

הוא נרשם לקורס מנהלי איקומרס, רכש את הידע הנחוץ לצורך תחילת פעילות באונליין והקים חנות מקוונת לממכר המוצרים. התוצאות לא איחרו לבוא - קהל הלקוחות התרחב, ההכנסות גדלו באופן ניכר וכיום המכירות באונליין מהוות מקור רווח משמעותי עבור העסק.

יהיה מעניין לראות את ההתפתחות של התחום בשנים הקרובות, האם בתי עסק נוספים יעשו את הקפיצה המתבקשת לאונליין, והאם יותר ויותר מנהלי איקומרס יוכשרו וייצאו לשוק במטרה לקחת את הפעילות של אותם בתי עסק צעד אחד קדימה, תוך שהם בוראים לנו עולם מסחר חדש ומלהיב.

מנהלי איקומרס יהיו מחוזרים מאוד בקרוב. גולדנברג
מנהלי איקומרס יהיו מחוזרים מאוד בקרוב. גולדנברג
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד