072-3300504

לזוגות דביקים בפייסבוק יש סיכוי לשרוד?

דף הפייסבוק שלכם עייף מלהכיל תמונות של זוגות מאוהבים? מחקר חדש מראה כי אם תעלו תמונות רומנטיות שלכם לרשת החברתית, הסיכוי שתחזיקו מעמד גדול יותר. ביג לייק?

05-08-2015 13:54:00

מעלים בקצב מסחרר תמונות שלכם מתחבקים ומשרבבים שפתיים על רקע שקיעה? מעבר לעובדה שנמאסתם על כל החברים שלכם והרצון לעשות לכם הייד גדול מתמיד, מסתבר שהפעם זה משחק לטובתכם.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון שבארצות הברית, מצביע על קשר בין זוגות מוחצנים שמפיצים את אהבתם ברשת לבין הסיכוי שלהם להישאר יחד זמן ממושך.

על פי הדיווח של האתר הבריטי 'דיילי מייל', המחקר פורסם בכתב העת המחקרי 'ResearchGate' ובדק קבוצה של כ-180סטודנטים בגילאי 18-22 שנמצאים בזוגיות. על הסטודנטים היה למלא שאלות בנוגע לגיל, משך מערכת היחסים, מין ורמת המחויבות שלהם בקשר.

כך, במהלך חצי שנה בדקו החוקרים משתנים רבים של הזוגות באמצעות גישה שקיבלו לחשבונות הפייסבוק של הנבדקים.

הם תעדו את כמויות התמונות המשותפות שהועלו לרשת, חקרו סטטוסים שהועלו על הקיר אחד של השני, בדקו האם מספר החברים המשותפים של הזוג השתנה והאם הסטטוס של שונה ל-'In a Relationship'.

>>צמאים לאהבה בקיץ הקרוב? מצאו אותה באינבוקס קיופיד בפייסבוק

סינגל או בדרך להיות נשוי?
אז מי לדעתכם מנצח? הזוגות המוחצנים שחולים על עצמם ומעלים תמונה בכל רגע נתון, או דווקא הצנועים שמשאירים את הנשיקות לבית? או בקיצור - האם הזוגות הפעילים ברשת אכן עדיין יחד?

התוצאות הראו (להפתעתם של שונאי הזוגות הדביקים) כי הזוגות שהרבו בהצהרות אהבה ברשת החברתית ובעיקר העלו תמונות משותפות רבות היו בעלי סיכוי גבוה יותר לשרוד ביחד ולהמשיך את הקשר.

בנוסף נרשמה מחויבות עמוקה יותר של אותם זוגות סביב מערכת היחסים, בהשוואה לזוגות פחות פעילים ברשת.

פרסום תמונות של הזוגות בצורה פומבית חיזקה משמעותית את הרומנטיקה והעמקת הקשר הזוגי, בהשוואה לכתיבת פוסטים או חברים משותפים שאינם נחשבים לאפקטיביים כל כך.

קטלינה טומה ומינה צ'וי, עורכות המחקר מטעם האוניברסיטה, מסבירות כי "הפרסומים הדיגיטליים הזוגיים ברשת הפייסבוק גורמים למשתתפים לתפוס את עצמם כחלק מיחידה רומנטית אחת שמחזקת את מערכת היחסים שלהם".

עוד הסבירו כי התאוריה שעומדת מאחורי המחקר באה להראות כי הרצון של האנשים להיתפס בקנה אחד ממש כפי שהם מוצגים בתמונות הוא זה שגורם לחיזוק מערכת היחסים. לדוגמא זוגות שמצטלמים באופן רומנטי ונאמן הופכים להיות כאלו.

אז אם התלבטתם מתי להעלות סלפי מאוהב שלכם לפייסבוק, עשו זאת עכשיו.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד