072-3300504

לקח יוזמה: סטודנט הקים מועדון נטוורקינג

כולם כבר הבינו שחוץ מתואר והשכלה, מה שחשוב בחיים זה האנשים שאתה מכיר, שיוכלו לעזור לך להתקדם. או במילה אחת - נטוורקינג. ואם המוסד לא עושה זאת בשבילך, תקים מועדון נטוורקינג בעצמך

גל יונגר | 04-08-2015 15:21:00

קשרים חברתיים הם הבסיס האמיתי לכל דבר בחיים, ובמיוחד בכל הקשור להתקדמות בעולם התעסוקתי. חבר-של חבר-שמכיר חבר יכול לעזור לך למצוא את עבודת החלומות שלך, אבל בשביל שזה יקרה חייבים להיות בקשר כלשהו עם מישהו בשרשרת, וכדאי שזה יקרה, צריך להתחיל בנטוורקינג, או בעברית - רישות עסקי.

אחד המקומות בעלי הפוטנציאל הטוב ביותר לקשרים תעסוקתיים אפקטיביים הוא מוסד הלימודים, ומספר מכללות בישראל אפילו עשו מזה את השם שלהן.

במקרה של אלי אלעד כהן, סטודנט באוניברסיטת תל אביב שהקדים להבין כי המוסד זקוק לחיזוק בתחום, החליט להרים את הכפפה וליזום קבוצת נטוורקינג למען הסטודנטים באוניברסיטה.

את התואר הראשון במנהל עסקים סיים כהן (34), באוניברסיטת אינטרנשיונל שבפלורידה וכשחזר לארץ התלבט באיזה מוסד ללמוד תואר שני.

"ההתלבטות שלי הייתה סביב עניין הנטוורקינג, ידעתי שאוניברסיטת תל אביב לא ממש מקדמת את הנושא הזה, בהשוואה למוסדות אחרים והרגשתי שזה חבל, בעיקר בגלל המוניטין הגבוה שלה כאוניברסיטה".

מכאן החליט כהן ליזום שינוי ולהביא את תרבות הנטוורקינג לאוניברסיטה בעצמו. "גייסתי סטודנטים נוספים מבית הספר למנהל עסקים של רקנאטי והקמנו קבוצת פייסבוק, עמוד לינקדאין ומסמך בגוגל דוקס שמאפשר לכל סטודנט למלא פרטים אודותיו", מסביר כהן.

לדבריו, הסטודנטים מציינים במסמך היכן הם למדו את לימודי התואר הראשון שלהם, היכן הם עובדים, במה הם יכולים לעזור ובמה הם צריכים עזרה.

"מדובר בקובץ שמאגד את המידע סביב התפקידים של הסטודנטים והחברות המעסיקות. כך לדוגמא אם אני מחפש מישהו שעובד בחברה מסוימת ורוצה להתרשם ממנה, העובדה שאני יכול לפנות אליו ולדבר איתו מקצרת תהליכים ומקלה עלי כסטודנט".

מצד הפקולטה מסביר כהן כי "ההיענות ליוזמה הייתה גדולה וקיבלנו את התשתית והתקציב הדרוש".

מתקדמים בקריירה, סטודנטים מדברים נטוורקינג
מתקדמים בקריירה, סטודנטים מדברים נטוורקינג

"הצורך לחבר בין סטודנטים תמיד קיים"
בנוסף לזירה האינטרנטית כהן גם מקיים מפגשים שמטרתם לחדד ולחזק את הקשרים החברתיים של הסטודנטים. "אנחנו מקיימים מפגשים בהם מרצים מעבירים הרצאות בנושא ומפגשי ספיד דייט בהם סטודנטים נחשפים לכמה שיותר אנשים ומקדמים את עצמם".

כהן מחדד כי סטודנטים מתואר ראשון מוזמנים גם הם לקחת חלק בקבוצה. "הצורך לחבר בין סטודנטים תמיד קיים. מדובר בחבר'ה מוכשרים שיכולים לפתוח דלתות אחד לשני, בין אם מדובר בסטודנטים מתואר ראשון או שני". לדבריו, "אחת הדרכים הפופולאריות להתקבל לעבודה היא לרוב באמצעות 'חבר מביא חבר' ולאו דווקא דרך מודעות דרושים".

ומה מתוכנן להמשך? כהן מסביר כי הצעד הבא של היוזמה הוא להנחיל את תרבות הנטוורקינג בכיתות עצמן. "בשיעור ראשון של כל קורס, המרצה יבקש מהסטודנטים להציג את עצמם בצורה כזו: שם מלא, מקום עבודה, האם הוא מחפש משהו ובמה הוא יכול לעזור. זה צעד כל כך פשוט לדעתי, וזה לא נעשה עד כה".

המפתח להצלחה בידיי הסטודנטים
המפתח להצלחה בידיי הסטודנטים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד