072-3300504

חפירה טובה: סטודנט מצא שן בת 560 אלף שנים

במהלך פעילות התנדבותית באתר ארכיאולוגיה, מצאו שני סטודנטים מצרפת תגלית מדהימה: שן אנושית בת 560 אלף שנים. כי מי אמר שהחפירה אינה משתלמת?

גל יונגר | 04-08-2015 11:22:00

מסתבר שהקלישאה השחוקה 'החיים מלאים בהפתעות' עדיין תקפה לכמה מאתנו, או ליתר דיוק לסטודנטים מצרפת ולנטין לושר וקמיל ג'קי, ברי המזל שנתקלו בשן אנושית בת 560 אלף שנים, זאת במסגרת עבודות ארכיאולוגיה באתר הפרהיסטורי 'Tautavel', שבדרום צרפת.

במקום להשתזף על החוף או לבלות עם חברים, החליט הסטודנט להיסטוריה ואמנות לושר בן ה-20 להתנדב במהלך חופשת הקיץ שלו ולהשקיע את זמנו בחפירות, במובן הפיזי של המילה. אליו הצטרפה ג'קי בת ה-16 שבילתה לראשונה כמתנדבת בחפירות ארכיאולוגיות באתר.

על פי הדיווח של ה'גרדיאן' הבריטי, מצא לושר שן במסגרת החפירות, אך לא באמת הבין מה חשיבותו של הממצא. הוא שלח אותה לסגל האנתרופולוגים ולאחר בדיקה במעבדה גילה כי מדובר בממצא יוצא דופן.

הכל בעקבות שן: קוצרים את התהילה
הכל בעקבות שן: קוצרים את התהילה

תגלית מרעישה בעולם הארכיאולוגיה
"מדובר בשן של אדם בוגר, אך איננו יכולים לקבוע האם היא באמת שייכת לגבר או אישה", מסרה בתגובה לסוכנות הטלוויזיה הצרפתית, האנתרופולוגית המפקחת אמילי ויאלט.

"השן נמצאה במהלך חפירות באדמה ולכן ההערכה לגילה יכול להיות בין 550 אלף עד 580 אלף שנים. זוהי תגלית גדולה מאחר ויש לנו מעט מאוד מאובנים אנושיים מהתקופה הזו באירופה", מחדדת ויאלט.

רגע אחרי הגילוי מסר לושר בתגובה "אני מאוד שמח, אבל אין לי ממש במה להתגאות. הייתי פשוט במקום הנכון ובזמן הנכון".

פרופסור נוסף לאנתרופולוגיה ופרהיסטוריה מצרפת, איב קופנס הסביר כי "שן יכולה לענות לנו על קשת רחבה של שאלות. הצורה והמקור שלה יכולים לחשוף בפנינו את הרגלי האכילה של האדם ואף ה-D.N.A יכול לתת לנו מושג לגבי מיהו אותו אדם".

ועד לחופשת הסמסטר הבא שלכם, שקלו היטב היכן לחפור ולמי.

של גבר או אישה? מה זה משנה, היא בת 560 אלף שנים
של גבר או אישה? מה זה משנה, היא בת 560 אלף שנים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד