072-3300504

משבר זהות: תצוגת הגמר של בוגרי שנקר

לאחר אינספור לילות לבנים, השראות, חזון, טכניקות ויישומים, זה קרה - הבוגרים של מכללת שנקר הגיעו לקו הסיום וחשפו את יצירותיהם

06-07-2015 15:26:00

כמו בכל השנה, כך גם אמש (א') הגשימו בוגרי מכללת שנקר את חלומם והציגו בזה אחר זה 33 קולקציות גמר על המסלול, בהאנגר 11 בנמל תל אביב.

המכנה המשותף בין בוגרי 2015 הוא היציאה לחקר זהותם במחוזות רחוקים להפליא, והתוצאה? קבלו את חמשת הבוגרים שמספרים על הקולקציה שעיצבו, על ההשראה שהציפה אותם והאם בשורה תחתונה הם מרוצים מהתוצאה הסופית?

Worn Again | נלבש מחדש | דנה כהן
מה עמד מאחורי הקולקציה: "עיצבתי את הקולקציה ברוח הקיימות שמעודדת שמירה ושינוי באופני השימוש והצריכה של החומר.

"החלטתי לתת לסוודרים ישנים שנמסרו או ננטשו לאחר שימוש, חיים חדשים באמצעות טרנספורמציה לבד חדש ועל זמני, משהו שמבטא את התהליך מישן לחדש ומדגיש את היכולת של ליצור דבר כזה".

מקורות השראה: "ההשראה הגיעה בעיקר מסוודרים ישנים ומסורתיים עם פאטרנים בדוגמת פסים ומעוינים. לסקלה הצבעונית והטקסטורות של הקולקציה ההשראה שלי הושפעה מהציורים של האמן ג'קסון פולוק".

על הביצוע: "השלב הראשון בתהליך היה למיין ולסווג סוודרים משומשים לקבוצות צבעים שהגיעו ממפעל המחזור עופרטקס, בהמשך גרסתי אותם, סידרתי לפי פאטרנים וליבדתי את החומרים בשילוב סריגים שהוטמעו בתוך הסיבים.

"זה היה מאתגר ומרגש בו זמנית, מדובר בסוודרים שנלבשו על ידי אנשים שונים בעבר. המחשבה שאני ממשיכה את החיים של אותם סוודרים על ידי פירוק והרכבה לבגד חדש, ריגשה אותי בתהליך".

מדד שביעות הרצון מהקולקציה: "9 - אני תמיד חושבת שיש מקום לשיפור ומאמינה שיש מקום נרחב לקיימות בעולם שבו אנחנו חיים, בעיקר בעקבות המודעות לסביבה".

הזוכה הגדולה, בעיצובה של דנה כהן
הזוכה הגדולה, בעיצובה של דנה כהן

Bukha - Rap | בוכרראפ | רומי פיילו
מה עמד מאחורי הקולקציה: "הקולקציה מגיעה מהמקורות שלי, נולדתי באוזבקיסטן, אני בן למשפחה בוכרית והקולקציה בעצם מספרת את סיפור העלייה לרגל מבוכרה לירושלים.

"זו מסורת שהתחילה מהמאה ה-18, מדובר במסע מסוכן אליו יצאו בעיקר גברים. את מסורת הזו חיברתי לקולקצית הגמר שלי".

מקורות השראה: "קיבלתי השראה בעיקר מבגדים אוזבקיים, אופנה אפרו אמריקאית והיצירות של האמן Kehinde Wiley, שמתמקד בעיקר בפורטרטים של אפרו אמריקאים בפוזיציות קלאסיות".

על הביצוע: "יצרתי את הפרינטים שעשויים מאותיות סת"ם בעברית ומאותם סמלים יהודיים מכל הזמנים. כל דגם יצרתי בטכניקה שונה לחלוטין, בדגש על צבעוניות וססגוניות שמאפיינת את התרבות היהודית הבוכרית והלבוש האוזבקי".

מדד שביעות הרצון: "10 - אני מאוד מרוצה מהקולקציה מהמקום האישי שלי. המשפחה שלי לגמרי יכולה להזדהות איתה וזה מאוד מרגש אותי".

Immersion | טבילה | גילי פלג
מה עמד מאחורי הקולקציה: "הכל התחיל מקריאת הספר 'מובי דיק' של הרמן מלוויל, קראתי הרבה אודותיו והתחברתי מאוד לתיאור של הקשר בין האדם לים.

"התפיסה של הספר היא שהים מנקה אותנו מטכנולוגיה ומהחוויה האורבנית, מה שהיום הרבה יותר משפיע עלינו ואנחנו זקוקים לו.

חקרתי את נושא הימאות, התמקדתי בשינוי השימוש מצמר לבדי תחרה וחיברתי את נושא בגדי הטבילה הנוצרית, מימי הספר ועד היום".

מקורות השראה: "קיבלתי הרבה השראה מהספר, אם זה אימג'ים ורפרנטים של ימאים ודיג, או בגדים שעשו בהם שימוש במהלך טקס טבילה נוצרית.

"אני בעצמי הייתי ימאית בצבא ויש לי הרבה זיכרונות שגרמו לי להתחבר לנושא של האדם והים ומה קורה לבד שבא במגע עם מלח".

על הביצוע: "יצרתי גרפיקה של כתמי מלח, הדפסתי אותה על חומרים שונים, השתמשתי בסריגות ידניות בשילוב של תחרות רקומות, סריגה ידנית ושזירה של צמר. ניסיתי ליצור איזושהי הרגשה של צמר שהופך לתחרה, מטמורפוזה של בגדי יום יום לבגדי חג".

מדד שביעות רצון: "8 - אני בן אדם מאוד ביקורתי ונוהגת בדרך כלל להחמיר עם עצמי, אך במקביל מאמינה שיצרתי משהו שהוא מאוד אני, קיימים פריטים שאני מאוד גאה בהם".

Resonance | תהודה | אבישי ברגר
מה עמד מאחורי הקולקציה: "הקולקציה שלי עוצבה ממקום מאוד אינטואיטיבי ורגשי, היא התחילה מחיפוש אחר חקר של צורה ותנועה וכך בעצם הגעתי לעולם המחויט ולצורות המוכרות לנו.

"לקחתי מסגרת שהיא טריוויאליות ומשם יצאתי לתהליך של פירוק, הרכבה ובנייה מחדש של בגד. היה לי חשוב שהבגדים יהיו חסרי מבנה פנימי, משהו שיוצר תחושה של נראה ולא נראה, כמו אוויר".

מקורות השראה: "הדגש שלי היה סביב פוטוריזם, התמקדות של תנועתיות ואמנים כמו מרסל דושאן והזמרת ביורק. הצבעוניות של הקולקציה הגיעה מאימפרסיוניזם".

על הביצוע: "בחרתי להשתמש בחומרים שקופים ורכים על מנת ליצור אפקט של שכבות. לכל בגד בקולקציה יש פריט שהוא מוכר לנו מהעולם המחויט, עד למצב שהוא הולך ונעלם.

"אפקט השכבות בא להדגיש את תהליך הרפטטיביות בתהודה, תחושה של להשאיר הד של מה שהיה מוכר ועם הזמן רק הולך ונעלם".

מדד שביעות הרצון: "10 - אני מאוד מרוצה מהקולקציה שיצרתי, זה היה תהליך מאוד אישי וארוך והתוצאות מדברות בעד עצמן".

"בראשית ברא"... | שי טקו
מה עמד מאחורי הקולקציה: "כולנו יודעים מה המילה שמופיעה אחרי המשפט 'בראשית ברא', אבל בעשורים האחרונים, מסתמן שהיכולת להחליף את המילה 'אלוהים' במילה 'אדם' קרובה מתמיד.

"רציתי ליצור קולקציה שתייצג את דור העתיד ההיברידי, אותו דור שאנחנו מייצרים במו ידינו. אם זה הפריות גנטיות או תהליכי פונדקאות שונים שגורמים לאדם לעצב את הילד שלו בעתיד".

מקורות השראה: "העליתי שאלות וספקולציות על המיזוג התרבותי והדתי והבנתי שיש בישראל עירוב דתות ותרבויות עד לכדי תרבות גלובאלית חדשה. מכאן הגיעה ההשראה של תרבות אחידה חדשה".

על הביצוע: "יצרתי עשרה דגמים צבעוניים, עמוסים ברקמות ופאטרנים שמנסים ליצור תרבות חדשה, שישה דגמי אבטיפוס אקלקטיים מכל העולם, כאשר אליהם הצטרפו עוד ארבעה דגמים שטופים בצבעים מונוכרומטיים".

מדד שביעות הרצון: "10 - הצלחתי לשקף אותי בסיפור הזה, את האופי שלי כמעצב ואת המהות שלי. כשהמציגים עלו למסלול, הרגשתי שהם דור העתיד שאני יצרתי".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד