072-3300504

מדפיסים אוכל לקשישים רעבים

על בתים חכמים, רובוטים מנקים ומדפסות איפור תלת מימדיות כבר שמענו, אבל מה לגבי ארוחת בוקר שמודפסת בלחיצת כפתור? הכירו את הסטודנטים שמדפיסים אוכל לקשישים

גל יונגר | 30-06-2015 15:16:00

מכירים את זה שאתם קמים בבוקר רעבים במיוחד, רצים מכל הלב אל המקרר, רק כדי לגלות שאתם בשיאו של האנגאובר מליל אמש ואין סיכוי שתעמידו ארוחת בוקר ישראלית?

הפיתוח החדש של אלון ברק (28) ואסף הלר (28), בוגרי הנדסת חשמל מאוניברסיטת בן גוריון, יוכל לסייע לכם בדיוק במצבים מהסוג הזה.

כחלק מתהליך פרויקט גמר של הפקולטה ללימודי הנדסת חשמל, בסיועו של פרופסור שלומי ארנון, יצרו הסטודנטים ברק והלר אפליקציה הנקראת Madpizza, באמצעותה ניתן לשגר הוראה למדפסת מזון, המדפיסה אוכל חם בתוך מספר דקות.

"עבדנו על מכונה שנשלטת על ידי טכנולוגית Bluetooth וכך באמצעות אחסון פרודוקטים, ניתנת האפשרות לבחור מראש את סוג האוכל ואת אופן ההכנה שלו דרך השימוש באפליקציה" מסביר ברק.

במסגרת הפרויקט, הצליחו השניים 'להדפיס' חביתות ופנקייקים על ידי שימוש בבלילות, מבלי ללכלך ידיהם או להתמודד עם ערימת כלים מסויטת עם סיום הארוחה.

המערכת הקולינרית שפותחה על ידם עבור אזרחים ותיקים, במטרה שלא יצטרכו להתאמץ יותר מדי או לקבל סיוע סיעודי בשלב הכנת האוכל. אולם ברק מחדד כי לא רק הם קהל היעד היחידי.

"זה יכול להיות עבור כל מי שרוצה לקבל אוכל מבלי שיצטרך להכין אותו. אם זה פס יצור לדוגמא בבית מלון, במקום ששף יעמוד ויכין 100 חביתות, אפשר להשתמש במדפסת. זה יכול להתאים גם לאנשים די עצלנים שפשוט לא אוהבים להיות במטבח".

רעבים? תתחילו להדפיס. ברק, הלר והמדפסת הקולינרית
רעבים? תתחילו להדפיס. ברק, הלר והמדפסת הקולינרית

טכנולוגיה קולינרית
אז איך בדיוק מדפסת מצליחה לייצר ארוחת בוקר? האב טיפוס החכם מסוג המדפסת, פועל בשילוב של גופי חום, מיכלים וחיישנים הניזונים מתקשורת Wi Fi.

באמצעות גופי חימום של 12 וולט, מתחיל תהליך הכנת ארוחת הבוקר "זה לוקח בסביבות ה-10 דקות, מאחר והיינו צריכים לשמור על רמת בטיחות ולהשתמש במתח חשמלי נמוך. אי אפשר להתחשמל ממנו, ובכל זאת הוא עדיין מצליח להגיע לטמפרטורות גבוהות", מסביר ברק.

לשאלה המתבקשת האם זה באמת טעים? משיב ברק "בגלל שזה ניסיוני והטמפרטורות לא הכי גבוהות, הטעם לא מדהים. אך בפועל, זה אמור להיות אותו הטעם, כי זה עשוי מאותם חומרים".

לא רק חביתות, המדפסת שתדפיס לכם פנקייקים בעשר דקות
לא רק חביתות, המדפסת שתדפיס לכם פנקייקים בעשר דקות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד