072-3300504

הסטודנטים במכללת צפת מתלוננים: אין לנו חניה

למה לאיש לא אכפת שלסטודנטים במכללה האקדמית צפת אין איפה להחנות את רכבם וכשיש, יש מי שמשחית את רכבם או חוסם אותם?

הדס נתנאל | 15-06-2015 14:59:00

הייתם מצפים שמוסד אקדמי יספק לסטודנטים שירותים בסיסיים כדוגמת חניון מוסדר, אבל במכללה האקדמית צפת הסטודנטים צריכים לדאוג לחניה בכוחות עצמם.

הסטודנטים זועמים שכן אף גורם לא מוצא פתרון למצוקת החנייה ובמקום זאת – העירייה מעלה את מחירי החניה באזור המכללה ומציגה פתרונות שאינם ריאליים.

חניה? לא בבית ספרנו
חניה? לא בבית ספרנו

"כבר דפקו לי את הרכב פעם אחת"
לצד מכללת צפת יש חניון כורכר ציבורי, הסטודנטים קוראים לו 'החניון של המכללה', אבל בפועל משתמשים בחניון יותר אנשים חיצוניים מאשר סטודנטים. "זה אזור לא מגודר ולא מאובטח שמחנים שם אוטובוסים ומוניות גדולות. כל יום יש שם מקרי אלימות ומשטרה מכיוון שאנשים דופקים אחד לשני את הרכב", מסבירה שרון (שם בדוי, 26), סטודנטית הלומדת במכללה.

"אנשים נכנסים שם ברכבים על ימין ועל שמאל, חוסמים ולא רואים בעיניים", מספר אפי אלישיב (26), סטודנט ללימודי פיזיותרפיה."כבר דפקו לי את הרכב פעם אחת", משתף תמר זידאן (31), סטודנט ללימודי סיעוד, "ומאז אני לא מחנה שם אלא בכחול לבן".

כשסטודנטים פנו בבקשה לתחום את החניון, להסדיר אותו או לשים מצלמות, הם לא הצליחו לגלות למי הוא שייך. "עיריית צפת והמכללה משחקים וכל אחד אומר שזה של האחר", אומר דני (שם בדוי, 28), סטודנט במכללה.

הסטודנטים לא מוצאים חניה, החניון בצפת
הסטודנטים לא מוצאים חניה, החניון בצפת

בתגובה לתלונות: העלאת המחיר
עד לא מזמן יכלו הסטודנטים להחנות את רכבם באזור כחול לבן בעלות של 5 שקלים ליום, זאת הייתה החניה הנפצה ביותר של הסטודנטים, אבל לאחרונה העירייה החליטה להעלות את המחיר ל- 15 שקלים עבור יום חניה.

"במקום למצוא פתרון הם שילשו את המחיר של החניה", אומר דני. "יש הרבה בעיות במכללה, אבל זה דבר בסיסי וזה מעצבן", אומר זידאן, "אני בצפת ואין לי חניה כאלו אני בתל אביב, זה אפילו הזוי".

"אף אחד לא מגן עלינו", אומר אלישיב, "האגודה חלשה ולא עושה משהו מהותי". "להנהלת המכללה יש דברים יותר חשובים להסדר מאשר רווחת הסטודנט וזה מאוד מרגיז", מוסיף זידאן.

"ניסינו לפנות לראש העיר והוא נתן תשובה לקונית שהוקצו חניות ליד השוק", משתף זידאן, אבל שכחו לציין ש"ביום רביעי השוק פעיל ואין שם מקום חניה".

בזמן שהסטודנטים התלוננו המחירים עלו
בזמן שהסטודנטים התלוננו המחירים עלו

תגובות
מדובר עיריית צפת תמיר אנגל, נמסר כי "העירייה מאפשרת חנייה במרבית ימות השבוע לסטודנטים במרחק סביר ביותר, המצריך 8 דקות הליכה קלילה למכללה.

"עוד יודגש כי בשבועות האחרונים חלו הקלות נוספות משמעותיות בזמני החנייה בתשלום. בימים אלו שוקדים בעירייה על תכנית נוספת שעתידה להוביל לעוד הקלות חנייה".

מאגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית צפת נמסר כי "לצערנו לפני כחודש וחצי עיריית צפת החליטה להעלות את כל מחירי החנייה במרכז העיר, ביניהם גם מקומות חנייה שהיו בהנחה משמעותית לסטודנטים.

"ברגע שנודע לנו על כך, פנינו מיד לעירייה, בנוסף מאז האגודה פנתה מספר פעמים נוספות, אך פניות אלו לא הולידו פתרונות עדיין.

בסוף החודש תתקיים פגישה נוספת עם העירייה, נמשיך לעדכן בהתפתחויות. חשוב לנו לציין שהאגודה פועלת רבות למען רווחת הסטודנטים במכללה האקדמית צפת ונושא החנייה הוא בראש מעיינותינו".

מהמכללה האקדמית צפת נמסר כי"המכללה האקדמית צפת נמצאת בעיבורה של העיר צפת. בשעות מסוימות של היום קיימת מצוקת חניה כללית במרכז העיר צפת וכך גם באזור המכללה.

"המכללה מעמידה לרשות הסטודנטים חינם כל השנה, מתחם חניה שבבעלותה הגובל במוסד האקדמי ובו קרוב ל-100 מקומות חניה.

"סביב המכללה מספר מתחמי חניה חופשיים: במגרש חניה גדול ופתוח באזור השוק העירוני, ובחניון גן המצודה, מרחק של דקות ספורות של הליכה מהמכללה. מרחק הליכה בדומה למוסדות אקדמיים אחרים.

"בעבר, בתקופת החורף, הציעה המכללה הסעות חינם ממתחם החניה בשוק, אך הסטודנטים לא השתמשו בהן והם בדרישה לא ריאלית "לחנות ליד חדרי ההרצאות".

"לאורך רחוב ירושלים באזור המכללה, קיימת חניה מוסדרת בתשלום לרשות המקומית: 15 שקלים לחלק מהיום, והחל משעה 16:00 החניה חינם. כמו כן, בימי שישי החניה חינם. חניות אלו הן ברשות הרשות המקומית ותעריף החנייה נקבע על ידה. הנהלת המכללה פועלת מול הרשות המקומית להוזלת מחיר החניה היומית לסטודנטים. עד כה ללא הצלחה.

"בימים אלה מתגבשת תוכנית אב לתוספת של 350 מקומות חניה שיועמדו אף הם לרשות הסטודנטים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד