072-3300504

אמא התלוננה על הבקשה להתפשט בבחינה

כבר מעל לעשור שבסיום קורס אומנות חזיתית, מתבקשים הסטודנטים להתפשט ולהישאר ערומים כביום היוולדם, אבל זו השנה הראשונה שאחת האימהות של הסטודנטים יוצאת נגד הדרישה ומתלוננת ''זה מחליא אותי''

הדס נתנאל | 17-05-2015 16:06:00

יש קורסים שבסיומם מתבקשים הסטודנטים לגשת למבחן או להגיש עבודה, אבל קורס 'אומנות חזיתית' באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, יוצא דופן בדרישותיו.

במשך 11 שנה מעביר הפרופסור ריקרדו דומינגז (55) את הקורס, כאשר תנאי מעבר הכרחי לקורס הוא להגיע למבחן האחרון ערומים. הפעם חלה תפנית, כשנודע לאחת האימהות על הדרישה הפולשנית והחושפנית.

כולם מתבקשים להוריד בגדים
כולם מתבקשים להוריד בגדים

"בושה לפרופסור ובושה לאוניברסיטה"
בכדי לעבור את הקורס, נדרשים הסטודנטים להסיר את בגדיהם ולהישאר ערומים מול כל חברי הכיתה והמרצה העירום גם הוא.

על פי "הגרדיאן" הבריטי, אמא של אחת הסטודנטיות בקורס, שביקשה להשאיר את שמה חסוי, נחרדה כששמעה כי בתה מחויבת להתפשט לעיני כל.

"זה מפריע לי. אני לא שולחת אותה ללימודים בשביל דבר כזה", אמרה האם לאתר החדשות ABC 10 NEWS, "זו סטייה, בושה לפרופסור ובושה לאוניברסיטה".

האם הנסערת הוסיפה, "אמרו לה שהיא חייבת להישאר עירומה בכדי לעבור את הקורס. זה מחליא אותי". למרות שלטענתו של המרצה, המבחן הסופי גלוי לכל, לדבריה של האם "שום דבר שנקבע לא הוסבר".

לא מוכנה לשלוח את ביתה לאוניברסיטה
לא מוכנה לשלוח את ביתה לאוניברסיטה

מה מבחן, תתפשטו
מלבד טענותיה של האם, לא נשמעו תגובות נוספות בעניין. לדבריוו של הפרופסור, מדובר בקורס בחירה מבוקר, שכן הסטודנטית לא מחויבת לבחור בו.

"בסיום הקורס הם (הסטודנטים) נדרשים לבצע מחוות עירום", מסביר הפרופסור כאשר מטרת המבחן היא לחשוף את ''האני העצמי'' והפגיע של כל אחד מהם.

דומינגז, שטוען כי הסטודנטים מודעים למבחן החושפני כבר בשיעור הראשון, מתפשט בעצמו מול כל הסטודנטים מזה כמה שנים ומעולם לא נתקל בהתנגדויות שכאלו.

הסטודנטים מתפשטים ונעמדים בחדר במואר באור נרות ומתמקדים בהיסטוריה של אמנויות הגוף ביחס לשאלה של העצמי והסובייקטיביות.

מסתבר כי דומינגז הוא לא היחידי שמסכים בנושא, גם ראש המחלקה לאומנות חזיתית באוניברסיטת קליפורניה, ד"ר ג'ורדן קרנדל, תומך בו. "רבות הדרכים לבצע עירום, או להתייחס לעירום" הוא מסביר, "אדם יכול להיות 'ערום' גם כשהוא מכוסה".

לדבריו, הסטודנטים אינם מחויבים להישאר ערומים אם אינם מרגישים בנוח, אך באותה המידה אינם מחויבים לקחת את הקורס אם אינם מעוניינים בו.

הפעם הראשונה שנתקל בסטודנטים שלא רוצים להתפשט
הפעם הראשונה שנתקל בסטודנטים שלא רוצים להתפשט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד