072-3300504

מי צריך את הספריה בכלל?

מחפשים מקום ללמוד בו לפני המבחן? שכחו מהאווירה המבאסת בבית והצטרפו למועדוני הלמידה האטרקטיביים שיהפכו את הלמידה המשעממת לפאן טהור

גל יונגר | 12-04-2015 11:50:00

הגיע הזמן להודות באמת, למידה בתוך הבית בתקופת מבחנים יכולה להוציא סטודנטים מדעתם. המקרר הופך למפתה מדי, החדר הופך לבית כלא בין ארבעה קירות, הרצון לנקות את הבית חזק מדי וכל שיחת טלפון של השותף הופכת להסחת דעת.

אז מה עושים? רגע לפני שתטפסו על הקירות, קבלו את מועדוני הלמידה בקמפוסים, שלא רחוקים מחללי למידה מפוארים בסרטי קולג' אמריקאיים.

לא ברמה של משרדי גוגל, אבל משהו סגנון?
לא ברמה של משרדי גוגל, אבל משהו סגנון?

המפלט באוניברסיטת תל אביב
תקראו לזה סלון פנאי, מרחב למידה אולטימטיבי או כמו שמכנים אותו באוניברסיטת תל אביב: "המפלט". ביוזמת אגודת הסטודנטים ובשיתוף פעולה עם מקימי "החוג הצפוני", הוקם מועדון למידה הפתוח משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות, בו תוכלו לעבור על החומר של המבחן בפינות ישיבה מפנקות, לבלות עם חברים, לנקות את הראש מול מסכי טלוויזיה וגם לשחק ביליארד או לשתות בירה.

מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב נמסר כי מטרת המועדון היא לספק לסטודנטים חלל כיפי, שניתן לבוא ולשהות בו, מקום שאפשר לבלות בו עם חברים.

לומדים, שותים, משחקים, ממתי למידה למבחן הייתה מהנה יותר?
לומדים, שותים, משחקים, ממתי למידה למבחן הייתה מהנה יותר?

האקווריום במרכז הבינתחומי
מתחם הלמידה בו הסטודנטים מגיעים ללמוד במרכז הבינתחומי נקרא 'האקווריום', מדובר בחלל למידה שפתוח במשך 24 שעות וגם במהלך סופי השבוע בתקופות המבחנים.

באזור הייעודי הסטודנטים יכולים להכניס למתחם אוכל ושתייה, ליהנות ממכונות צילום וללמוד סביב שולחנות גדולים שמתאימים ללמידה בקבוצות.

בנוסף, אגודת הסטודנטים תומכת בפרויקט למידה המתרחש במהלך כל תקופת המבחנים ונקרא 'Study Zone'. "אנחנו מזמינים סטודנטים שגרים עם שותפים ואין להם חלל נוח ללמוד בו, להגיע למתחמים נוספים בעיר כמו למשל הספרייה העירונית או מרכז הצעירים של הרצליה 'המרפסת'", מסבירה ראש מדור רווחה באגודת הסטודנטים, רותם נישליס.

לדבריה, הסטודנטים יכולים להגיע מ-9:00 בבוקר ועד 19:00 בערב למתחמי הלמידה. "אלו שני מתחמים שונים, בספריה העירונית יש שקט מוחלט, אבל ב'מרפסת' הלמידה פחות פורמלית, זה מקום שיותר מתאים ללמידה בקבוצות".

האב במכללה למנהל
יש סטודנטים שפשוט לא מסתדרים עם השקט של הספרייה ומחפשים חלל קצת יותר אטרקטיבי ללמוד בו. סגן יושב ראש ודובר אגודת הסטודנטים, ניצן דימנד, מהמסלול האקדמי המכללה למנהל, מסביר כי זו הסיבה שנפתחו חללים נוספים במכללה "בכל פקולטה יש מתחם שאנחנו קוראים לו האב, מדובר בכיתות לימוד שהוסבו לחללי למידה. בשילוב שולחנות צבעוניים, פופים, מסכי פלזמה ומקרנים, הסטודנטים יכולים ללמוד באווירה קצת אחרת ופחות פורמלית".

חלל הלמידה יכול להכיל עד כ-30 סטודנטים, כאשר בסמוך לכל אחד מהם ממוקמת עמדת קפה.

דימנד מוסיף כי "הלמידה בהאב יכולה למקסם את הזמן בקמפוס, אתה גם לומד וגם חווה את ההוואי הסטודנטיאלי שמסביבך, זה הרבה יותר כיף ללמוד בצורה כזו, מאשר בבית".

גרסת המועדון במכללה למנהל, האב
גרסת המועדון במכללה למנהל, האב

מרחבי פנאי בטכניון
עבור הסטודנטים בטכניון קיימים מספר סוגים של מרחבי למידה, המרחב הראשון הוא הספרייה וחוות מחשבים, השני הוא מרחב למידה משולב בו ניתן ללמוד בקבוצות והמרחב השלישי הוא מועדון שמיועד בעיקר לכיף ולניקוי ראש.

"קיימים שלושה מועדונים ברחבי הקמפוס המוגדרים כמרחבי פנאי, בהם: משחקי פלייסטיישן, מסכי פלזמה, פינות ישיבה, חדרי נגינה, חדרי קריאה ומקרנים. הם מופעלים בשיתוף פעולה של אגודת הסטודנטים ודיקן הסטודנטים", מסביר דובר אגודת הסטודנטים של הטכניון, דן יודלביץ.

אולם בשונה משאר המוסדות, המגמה בטכניון היא דווקא להפריד בין הנאה ללמידה "הרעיון הוא לעשות את ההפרדה בין מתחמי הלמידה למתחמי הפנאי ולתת לסטודנטים מקום לנקות בו את הראש".

יודלביץ מוסיף כי "בעידן הנוכחי יש כל כך הרבה דברים שמסיחים את דעתנו ולכן אני מאמין שהסטודנטים צריכים להיות מסוגלים ללמוד כשצריך וליהנות כשצריך".

אולי בעתיד יעשו בזה תואר? משחקי פלייסטיישן
אולי בעתיד יעשו בזה תואר? משחקי פלייסטיישן

הכיתה במכללת ספיר
בעקבות שעות הסגירה המוקדמות של הספרייה במכללת ספיר, החליטו חברי האגודה ליזום מרחב למידה לתקופות מבחנים בסגנון יותר חברתי.

"התחלנו עם היוזמה הזאת לפני כשנה", מספר יושב ראש האגודה של מכללת ספיר, מורן ברנס, "הרעיון היה בעצם לאפשר לסטודנטים לשבת על עבודות וללמוד למבחנים בצורה נוחה ומזמינה יותר".

במהלך כל תקופת מבחנים, מוציאים חברי האגודה את הריהוט מתוך הכיתות ומשלבים מחצלות, פופים, פינות קפה ומקרנים.

"פתאום הלמידה הופכת להיות חברתית והיא נעשית באווירה טובה. עד שיש לכולם אופציה לצאת מהמודל של למידה בין ארבעה קירות, בצורה שהיא חברתית יותר, אז למה לא?", מסכם ברנס.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד